Skocz do zawartości

Kamwer - kolor czy b/w


Adastro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Rozważam zakup kamerki. Nie mam doświadczenia w tej materii. Ma służyć do zdobywania doświadczenia i wiedzy. Podstawowym problemem jest dla mnie: kamera kolorowa czy b/w (np.: ImagingSource DFK 31AU03.AS KOLOR (IR Cut) czy ImagingSource DMK 31AU03.AS B/W) - cena jest porównywalna. Kamerka będzie współpracować ze Sky Watcher 80ED. Na początek pewnie planetki a później może coś z łatwiejszych DS

Proszę o radę osób znających temat z praktyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamo - jeżeli znajdziesz chwilę czasu napisz parę zdań uzasadnienia.

Może przyda się to również innym.

Na przykład czy czułość kamer kolorowych i b/w (w porównywalnej cenie) jest taka sama, czy b/w z natury rzeczy są lepiej odwzorowują rzeczywistość? Wydaje mi się że kolor jest rzeczą wtórną i jak widać w galeriach jest różnie przedstawiany dla tych samych obiektów.

Oczywiście jakość zależy od wielu innych czynników a nie tylko od kamery, ale w tej chwili chodzi mi o plusy i minusy kamer kolor - b/w.

Nie chcę się bawić w przerabianie kamer internetowych. Chciał bym wybrać coś dedykowanego do astrofotografii w dostępnej dla mnie cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja bym poprosił o rozwinięcie równiez z twojej strony, coby jakoś z sensem odpowiedzieć. Bo mozna znaleźć taką informacje :

 

"Kamerka będzie współpracować ze Sky Watcher 80ED. Na początek pewnie planetki a później może coś z łatwiejszych DS"

 

I tu jest troche sprzeczności moim zdaniem. Bo jak planetki to nie ED80, mocno za mała ogniskowa na dobre efekty. Dla odmiany łatwiejsze DS to jednak nie takimi kamerkami osmio bitowymi jak podlinkowałeś, bo wyniki tez nie beda za bardzo powalające.