Skocz do zawartości

nic nie widać w okularze - pomocy


kursywa

Rekomendowane odpowiedzi

Czy lunetka celownicza jest dobrze ustawiona? Pamiętam moje pierwsze zmagania z teleskopem ho ho i jeszcze dawniej - też nacelowałem lunetką na Księżyc, a przez okular nic nie było widać!

 

Dopiero za dnia się zorientowałem, że lunetka kieruje zupełnie gdzie indziej niż 'patrzy' teleskop. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw: Jaki to teleskop? Newton? Gdy teleskop jest w domu, to wyjmij okular i spójrz w pusty wyciąg okularowy. Czy lustro wtórne orientacyjnie jest dobrze ustawione? Co widzisz?

Spróbuj też wycelować w jakieś obiekty w otoczeniu: Czy widzisz jakieś latarnie, okna sąsiadów, cokolwiek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie lepiej nic nie kolimować.

Jak zajrzysz w wyciąg bez okularu to widzisz lusterko wtórne ?

Jeśli tak to czy w lusterku wtórnym widzisz odbicie lustra głównego ?

 

Ponieważ jestem kompletnym laikiem, a teleskop (SkyWatcher N-130/900 EQ-2) dostałam "na zachętę" odpowiem w niezbyt skomplikowanej, opisowej formie ;)

Kiedy zaglądam w wyciąg okularu widzę dwa lusterka, większe i mniejsze. W większym coś tam się odbija, w mniejszym, które jest na środku wiedzę moje oko. To dobrze czy źle?

Edytowane przez kursywa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo dobrze, teraz wyceluj teleskop w cokolwiek (byle dosyc daleko- może w latarnię)- i włóż okular jak największy- z jak największym numerem i zobacz czy cokolwiek widać- pamietaj o wyregulowaniu ostrości pokrętłem wyciągu

Edytowane przez bratapita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze.