Jump to content
JaLe

Jowisz 2015/2016

Recommended Posts

Z okazji Świąt zrobiłem dla Was pokaz, jak wygląda u mnie pełna obróbka do animacji Jowisza, z ogniskowej 5875 mm. Czyli od avika niezdebayeryzowanego do gotowej animacji. Jeżeli chodzi o etap kosmetyki w Corel PaintShop Pro, to w zależności od jakości materiału, pewne funkcje są dodawane lub nie.


Film jest w HD i dla pełnej czytelności warto oglądać go na całym ekranie. Długość filmiku to 7,27 min.


Miłego oglądania :)!



  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam problema. Ustawiając ostrość z kamerą ASI 120mm na kanale ir-pass a później zmieniając na RGB tracę ostrość. Używając soczewki PM2x lub też Barlowa 2x nie trzeba tego robić. Niby pierdoła a jednak traci się czas. Miał ktoś z tym do czynienia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, filtry na ogół nie są ze sobą parafokalne, więc przeważnie zmiana ostrości jest potrzebna. Parafokalne są często filtry w zestawach, jak pewnie Twoje RGB. Ale dziwne jest to, że z barlowami nie musisz przeostrzać. Być może wydaje Ci się, że ostrość się nie zmienia, a ona zmienia się po prostu mniej widocznie?

Z tym nie da isę za bardzo nic zrobić. Jak masz focuser, to można np w Firecapture zapisać pozycje dla każdego filtra i będzie się to samo zmieniać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

 

Dokładnie jest tak jak Mateusz mówi. U mnie filtry R i G są prawie parafokalne, różnica jest mikroskopijna, natomiast z filtrem B zmiana ostrości jest już wyraźna. Tak samo wszystkie filtry typu Longpass nie są parafokalne z filtrami RGB.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak też przypuszczałem. To brniemy dalej ;) Jeżeli zastosuję kamerę DMK21au618 czy z barlowem czy bez nie muszę ustawiać ostrości na poszczególnych filtrach. Robię to na ir-pass i pozostałe RGB również trzymają ostrość. CMOS ma inaczej niż CCD tak sądzę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zjawisko zmiany ostrości jest niezależne od użytej matrycy. Być może na jednej kamerze jest to lepiej widać niż na innej z uwagi na lepszą jakość obrazu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dwie najlepsze klatki.

Ładnie wyszło!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seeing w miarę dobry to i ładnie wychodzi :). Dzisiaj w nocy był podobny, jak ostatnio, ale niestety chmury. Pobawiłem się tylko ADC.

Edited by *Wojtek*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wojtek ... możesz podać jakiś link (do ściągnięcia) tego filmiku ... w celu archiwizacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście, że tak. Ale nie możesz go ściągnąć bezpośrednio z YouTube? Np programem YoutubeGetDownloader1.2.4. Kiedy wejdziesz na stronę z filmikiem, kopiujesz cały adres z paska i wklejasz do tego programiku. Z prawej strony wybierasz klikasz Get. Potem wybierasz sobie jakość i klikasz Download.

 

Jeżeli to się nie uda to daj znać.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wojtek ... możesz podać jakiś link (do ściągnięcia) tego filmiku ... w celu archiwizacji.

Ja pobieram z YouTube tym programem 4K Video Downloader. Przechodzisz do filmu na kanale YouTube kopiujesz link z przeglądarki i go wklejasz. Wybierasz wersję jakościową i pobieranie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze prościej - przed youtube wpisujecie ss ;)

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze prościej - przed youtube wpisujecie ss ;)

Ale fajne :) SS to miało sposoby na wszystko :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Źle ustawiona ostrość, ale po raz pierwszy się udało - cień księżyca na tle tarczy Jowisza. Sprawcą był Ganimedes.

 

Było ciężko, gdyż filmowałem za pomocą Canona EOS 60D z MAKiem 127 na statywie fotograficznym. Stackowane około 800 klatek. Czy ustawienie czasu naświetlania na krótszy + zwiększone ISO ułatwi dostrzec szczegóły przy dobrze ustawionej ostrości? Filmowałem przy 1/60s i ISO 200 (50 FPS).

Cien-Ganimedesa.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj też przetestowałem funkcję strojenia korektora dyspersji atmosferycznej w FC.

 

Mógłbyś Wojtku coś więcej na ten temat napisać ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Należy mieć włączone takie opcje, na które wskazują żółte kreski w załączniku. Oczywiście trzeba mieć kolorową kamerkę. Kiedy włączy się funkcję ADC tuning wzrasta nasycenie barw - tak jak podpowiedział mi RIK. To nasycenie sprawia, że lepiej widać gdzie jest dyspersja. Wtedy tak ustawia się korektor, aż te barwy znikną. Jak pisałem wcześniej, przydałby się jakiś napęd do korektora. Ponieważ problem jest taki sam, kiedy ostrzymy bez napędu do wyciągu. Obraz drga mocno przy dużej ogniskowej.

Ta opcja jest tak prosta, że praktycznie idzie się połapać od razu. Oczywiście kiedy wiemy jak wygląda dyspersja i jak należy posługiwać się korektorem. Mnie na początku wydawało się to trudne. ale kilka prób i już wszystko wiadomo. Zresztą efekt widać od razu. Z mydlanego obrazu robi się "żyleta". Z moim korektorem o tyle jest kłopot, że jest trochę rozklekotany i muszę go dłużej ustawiać. Ale na szczęście nie jest popsuty.

 

 

Co do fotki Jowisza poniżej. Jest to fotka mono z funkcji demo FC. Normalnie tam powinien być kolor, ta opcja nie ma koloru. Ale wszystkie potrzebne informacje są.

1.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Później też wrzucę filmik. To zobaczycie, że z ADC, Jowisz wygląda "całkiem inaczej". Oczywiste to nie jest lekarstwo na słaby seeing. Ale znika ta mydlaność obrazu, itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To teraz muszę zapolować na korektor w przyzwoitej cenie, bo te które są za naszą zachodnią granica powalają :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jowisz z dzisiejszej nocki.

 

Taka ciekawostka, 103 aviki niezdebayeryzowane w sumie ważą 46,8 GB. Po debayeryzacji już 140 GB!

 

103 klatki, 100% i 135% + najlepsza klatka 100%.

 

Ogniskowa 5875 mm.

Czas od 02.47.40 do 04.21.57.

 

Celestron SCT 9.25, Orion Atlas EQ-G, Tele Vue Powermate 2,5x, ASTRO ELECTRONIC ADC-Type2, iDS CMOS UI-1240LE-C-HQ,
FireCapture v2.5beta, PIPP v2.5.4, AutoStakkert v2.5.1.7, Corel PaintShop Pro X7, PhotoScape v3.7.

 

Jup_024740_20151230_100%.gif

Jup_014740_20151230_135 %.gif

Jup_034833_20151230_pipp_g3_ap26_conv.jpg

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

I 245%. 300% już nie załaduje się na forum, ponieważ waży prawie 23 MB. A ta poniżej waży 15,9 MB.

 

Jup_024740_20151230_245 %.gif

  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Zdjęcie Czarnej Dziury - dzisiaj o 15:00
      Pamiętajcie, że dzisiaj o 15:00 poznamy obraz Czarnej Dziury. Niezależnie od tego, jak bardzo będzie ono spektakularne (lub wręcz przeciwnie - parę pikseli), trzeba pamiętać, że to ogromne, wręcz niewyobrażalne, osiągnięcie cywilizacji. Utrwalić coś tak odległego i małego kątowo, do tego wykorzystując mega sprytny sposób (interferometria radiowa), ...no po prostu niewyobrażalne. EHT to przecież wirtualny teleskop wielkości planety. Proste?
        • Love
        • Like
      • 144 replies
    • Amatorska spektroskopia supernowych - ważne obserwacje klasyfikacyjne
      Poszukiwania i obserwacje supernowych w innych galaktykach zajmuje wielu astronomów, w tym niemałą grupę amatorów (może nie w naszym kraju, ale mam nadzieję, że pomału będzie nas przybywać). Odkrycie to oczywiście pierwszy etap, ale nie mniej ważne są kolejne - obserwacje fotometryczne i spektroskopowe.
        • Like
      • 4 replies
    • Odszedł od nas Janusz Płeszka
      Wydaje się nierealne, ale z kilku źródeł informacja ta zdaje się być potwierdzona. Odszedł od nas człowiek, któremu polskiej astronomii amatorskiej możemy zawdzięczyć tak wiele... W naszym hobby każdy przynajmniej raz miał z nim styczność. Janusz Płeszka zmarł w wieku 52 lat.
        • Sad
      • 161 replies
    • Małe porównanie mgławic planetarnych
      Postanowiłem zrobić taki kolaż będący podsumowaniem moich tegorocznych zmagań z mgławicami planetarnymi a jednocześnie pokazujący różnice w wielkości kątowe tych obiektów.
      Wszystkie mgławice na tej składance prezentowałem i opisywałem w formie odrębnych tematów na forum więc nie będę się rozpisywał o każdym obiekcie z osobna - jak ktoś jest zainteresowany szczegółami bez problemu znajdzie fotkę danej mgławicy na forum.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 29 replies
    • SN 2018hhn - "polska" supernowa w UGC 12222
      Dziś mam przyjemność poinformować, że jest już potwierdzenie - obserwacja spektroskopowa wykonana na 2-metrowym Liverpool Telescope (La Palma, Wyspy Kanaryjskie). Okazuje się, że mamy do czynienia z supernową typu Ia. Poniżej widmo SN 2018hhn z charakterystyczną, silną linią absorpcyjną SiII.
        • Thanks
        • Like
      • 11 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.