Skocz do zawartości

Mgławica Wąż + B75+B261+B262


count.neverest

Rekomendowane odpowiedzi

Podoba mi się. OSC daje radę :). Odnośnie obiektywu zamiast szukacza główny zysk to pole widzenia. Może problemy wynikały z zamocowania ?. Dziura w 100mm f2.8 to 38mmm a szukacz ma 50mm, więc zbiera 73% więcej światła. Do tego ma mniej soczewek. ASI174 jest wystarczająco czuła, możesz binować pixele, jeżeli potrzebujesz np. krótsze czasy. Po powiększeniu widać lekko rozciągnięte gwiazdki i lekko pasiaste tło. Nie wiem czy to wina prowadzenia ale przypomina mi bardziej dryft na skutek ugięć z jakimi ostatnio sam walczyłem. Zestakuj średnią, to będzie widać, czy hotpixele się przesuwają po kadrze. Flaty możesz dopalić nawet takie bez optyki, bo nie tylko usuwają winietę i brudki, ale też "wyrównują" czułość poszczególnych pixeli. Darki -23 da się obecnie wykonać w lodówce :).

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie mogę binować pikseli w Asiair, chyba, że o czymś nie wiem @bas.sic może znasz jakiś sposób? Bo to pierwsze czego szukałem w tym guidingu. 

Gwiazdki raczej są wynikiem przekoszenia detektora, ale już wiem jaka jest przyczyna, pasiaste tło dałoby się załatwić ditheringiem. Niestety nie umiałem z niego skorzystać. 

Spróbuję zestkować jak mówisz. Czy teraz dopalenie flatów ma sens, kiedy już mam utraconą rotację pola? W refraktorze co prawda jest rotator, ale nie ma na nim podziałki jak np. w Redcat 51 APO. 

Myślałem o darkach w lodówce, ale się trochę cykam. Nie chciałbym zepsuć kamery wilgocią. Może jakiś pojemnik z dużą ilością pochłaniaczy wilgoci zastosować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, count.neverest napisał:

Właśnie nie mogę binować pikseli w Asiair, chyba, że o czymś nie wiem @bas.sic może znasz jakiś sposób?

Ja z podpiętą ASI1600MM mam możliwość zmiany binningu zarówno w podglądzie jak i w opcji autorun.

image.png.fbebca80e41ec184563b6597145981f4.png

Nie masz w swojej wersji takiej opcji jak powyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, count.neverest napisał:

Właśnie nie mogę binować pikseli w Asiair, chyba, że o czymś nie wiem @bas.sic może znasz jakiś sposób? Bo to pierwsze czego szukałem w tym guidingu. 

Gwiazdki raczej są wynikiem przekoszenia detektora, ale już wiem jaka jest przyczyna, pasiaste tło dałoby się załatwić ditheringiem. Niestety nie umiałem z niego skorzystać. 

Spróbuję zestkować jak mówisz. Czy teraz dopalenie flatów ma sens, kiedy już mam utraconą rotację pola? W refraktorze co prawda jest rotator, ale nie ma na nim podziałki jak np. w Redcat 51 APO. 

Myślałem o darkach w lodówce, ale się trochę cykam. Nie chciałbym zepsuć kamery wilgocią. Może jakiś pojemnik z dużą ilością pochłaniaczy wilgoci zastosować?

Nie wiem jak w Asiair ale w Ekos na którym się opiera jest taka możliwość. Pasiaste tło ditheringiem się niestety nie załatwi, chyba że jakimś dużym ale to jest kłopotliwe. Jak kadr będzie się przesuwał to nie będzie losowości. Dithering załatwia patern noise a nie dryft. Stackowanie średnią bez darków proponowałem tylko w celu sprawdzenia, czy kadr się minimalnie przesuwa po każdej ekspozycji (występuje dryft). To samo możesz sprawdzić np. oglądając kolejne zdjęcia w jakiejś przeglądarce w powiększeniu 1:1 i patrzeć czy gwiazdki przesuwają się w określonym kierunku. Teraz nie ma wielkiego sensu dopalanie flatów z optyką bo pewnie już zmieniłeś ustawienia ostrości, obróciłeś kamerę itp. Flat z samą kamerą pozwoli wyrównać niejednakową czułość poszczególnych pixeli. Nie wiem ile to pomoże, więc jeśli nie chcesz rozłączać zestawu to może nie warto.  Co do lodówki ... może potrzebna jest z full nofrost ;))). Zdjęcie jest ok, więc te klatki kalibracyjne bezpieczniej zrobić przy kolejnym obiekcie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, bas.sic napisał:

Nie masz w swojej wersji takiej opcji jak powyżej?

Mam taką opcję dla obu kamer, ale w samym guidingu, np. kiedy go kalibrowałem już nie. No chyba, że w focusie dam bin4, to potem takie ustawienie jest zapamiętane dla guidingu? Mam wersję Asiair z opcją ustawienia na Polarną. Świetna opcja :)

 

Właściwie to chyba moja lodówka jak sobie przypominam nie szroni, nawet w zamrażarce. Wpakowanie kamery dodatkowo w jakiś karton na 2h raczej jej nie zabije. 

Mam taki pomysł-

1. Zrobię screena np. z CDC położenia tych obiektów z dokłądną lokalizacją i czasem, kiedy zbierałem materiał.

2. W Photoshopie sprawdzę jaka jest różnica kątowa pomiędzy moim kadrem a rzeczywistym niebem. 

3. Ustawię matrycę idealnie poziomo, następnie obrócę o znany już kąt.

4. Dopalę flaty. 

 

Ostrość i tak jest zawsze na nieskończoność. To powinno się udać, próbował ktoś tak zrobić flaty? Próbowałem sztucznego flata, ale pogarsza sprawę- tu jest za dużo gwiazd.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flaty tu Ci w niczym nie pomogą bo usuwają paprochy i winietę a na tym zdjęciu tego nie widać. Natomiast darki jak najbardziej się przydadzą. Śmiało możesz je robić w lodówce. Nawet jak kamera lekko zarosieje to w niczym nie przeszkadza. Przecież na darkach nie rejestruje się żadnego optycznego sygnału. Warunkiem dobrego darka jest 100% ciemności czyli zero fotonów na matrycy. Tylko pamiętaj nie 5-10 darków a raczej 50, a to trochę czasu zabiera.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Astrobonq napisał:

Tak z ciekawości: w lewym dolnym rogu coś się popsuło z ostrością. Wiesz z czego to wynika?

Myślę, że przyczyną jest oprawa filtra, która ma wysoki pierścień i całość trzyma się na niewielkim skoku. Przekoszony jest tor. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.06.2019 o 23:37, count.neverest napisał:

......Problem z guidingiem został wyeliminowany, kiedy lunetkę 50/200 zamieniłem na stary obiektyw Panagor 105 mm F2,8. .

 

.....Oczywiście wszystko poza flatami jeszcze dopalę i zaktualizuję, ale nie ma jak zejść teraz do -23C ;) Pokazuję tyle co jest.

 

Taki zestaw z olbrzymimi obiektywem do guidingu wyglądał dość zabawnie :) To po protu to rzadka kombinacja ale dobrze, że wykorzystujesz to co masz.

 

Każdy temperaturę ustawia jako może ale ja rekomenduje "okrągłe" wartości np -15, -20, -25 i nie staram sie dawać 100% coolera właśnie po to aby mieć zapas na późniejsze łapanie kalibracyjnych.

Tylko fakt, ostatnie noce z temp najniższą powyżej 20st w miastach nocka w nockę to klimat śródziemnomorski i zwrotnikowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego antyczna kamera FLI ML 8300 wróciła do łask. Ona chłodzi do - 65 C  poniżej otoczenia :) mia ła  być na Grecje i CHorwację ale teraz przydaje się w Polsce. W ostatnie ciepłe noce miałem -30 na matrycy bez bólu.

Edytowane przez wessel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, MaPa napisał:

Taki zestaw z olbrzymimi obiektywem do guidingu wyglądał dość zabawnie :)

Właściwie to ten obiektyw jest sporo mniejszy niż lunetka. Już byłem na wyjeździe, najbliższy sąsiad 3km dalej i faktycznie podratowałem się obiektywem. Odnośnie nastaw temperatury- skorzystam, bo nigdzie nie czytałem o tym, żeby używać skoku 5*C

 

49 minut temu, wessel napisał:

Ona chłodzi do - 65 C  poniżej otoczenia

Ja celowo nie schodziłem z coolerem na maksimum, ponieważ zaplanowałem jeszcze inny obiekt tej nocy, a nie miałem dostępu do zasilania i kamera się chłodziła z powertanka. 

Wg moich testów, przy schłodzeniu maksymalnym (-40*C poniżej temp. otoczenia), ,powertank jest w stanie zasilać ~7h zanim padnie. No i jednak FLI cenowo to nie 071.

 

Darki zaplanowałem po powrocie do Polski. Na sesji miałem ok 8-10 stopni. U nas nagle przyszło lato i się przejechałem. Ale już wczoraj dopaliłem 60x600 darków w zamrażarce, zrobiłem stack w DSS i niestety jest gorzej :( Pojawia się gradient. Darki mają dokładnie takie same parametry jak lighty. Być może nie będę mógł ich użyć, skoro nie mam flatów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc szczerze jestem zaskoczony logiką : nie mogę chłodzić kamery bo mam za mało energii :):):) to może warto wrócić do DSLR?

Edytowane przez wessel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tak. Ja nie miałem doświadczenia w akwizycji i obróbce materiału. Wolałem przywieźć sobie więcej obiektów, niż kilka z ekspozycją po 6h każdy. Noc astronomiczna akurat trwała tyle co czas oddawania energii. Jasne, mogłem palić na niższej temp i pewnie zrobiłem błąd. Niemniej jednak -23*C to znacznie lepiej niż +20 w dslr, którego schłodzić bym nie mógł i który nie przeszedł modyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.