Jump to content

NGC 6853


 Share

Recommended Posts

Ja też się chwilę pobawiłem :) Materiał ma potencjał, detal bardzo przyzwoity.

Digital Development w Maximie + dekonwolucja, potem odszumianie tła przez maskę (jest ciężko bo szum nieprzyjemny) + lekkie ostrzenie. NA koniec kolor przez maskę najpierw na gwiazdy a potem na mgławicę (nasycenie), żeby poprawić kolorystkę i odbiór zdjęcia.

 

Kilka rad o ile jesteś zainteresowany:

- przyda się więcej materiału, bo strasznie szumi, zwłaszcza w tle - ale to już wiesz :)

- jak robisz dekonwolucję to potem wyłącz tło przez maskę (Gimp lub PS) żeby usunąć to nieprzyjemne ziarno, no chyba że lubisz taką "kaszę", kwestia gustu oczywiście

- przydałoby się to lepiej wykadrować ;) tak 90 stopni obrót w prawo lub w lewo, wtedy nie trzeba by było tego tak strasznie cropować.

 

Kolorystyka to kwestia umowna oczywiście - ja zostawiłem trochę więcej zieleni która była na Twoim stacku (w obszarze mgławicy, bo tło nieco wyrównałem kolorystycznie)

Można by się jeszcze było pobawić w usuwanie szumu z mgławicy, ale to już większy problem bo detal by ucierpiał, potrzeba więcej materiału.

 

pierwsza wersja z ostrzeniem, druga bez

 

Untitled-2a.jpg.cc908fae318698f537368c0511ca92ad.jpg

Untitled-2.jpg.0cf9036cab7a930bcc9c03226a875ec6.jpg

 

 

Edited by Lukasz83
  • Like 3
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Lukasz83 napisał:

Ja też się chwilę pobawiłem :)

Stokrotne dzięki! Za obróbkę, ale też za rady!

 

1 godzinę temu, Lukasz83 napisał:

- przydałoby się to lepiej wykadrować ;) tak 90 stopni obrót w prawo lub w lewo, wtedy nie trzeba by było tego tak strasznie cropować.

Niestety zrobiłem testową klatkę 3s przed podjęciem decyzji o kadrze. Na klatce nie zobaczyłem 'bąbla', o którym całkowicie zapomniałem, efekt - wykadrowałem Hantle w poziomie, a o jej prawdziwych proporcjach przekonałem się w trakcie obróbki :) 

 

Materiału miałem dwa razy więcej, ale niestety w połowie akwizycji zorientowałem się, że zbieram klatki 8-bitowe i poszły do kosza. 

Dozbieram na pewno. :)

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, kombinuj-licz napisał:

Materiału miałem dwa razy więcej, ale niestety w połowie akwizycji zorientowałem się, że zbieram klatki 8-bitowe i poszły do kosza. 

Dozbieram na pewno. :)

A na jakim gainie zbierałeś - bo może się okazać, że 8-bit by starczyło.

Ja praktycznie zawsze zbieram w 8-bit

 

EDIT: jednak nie, zerknąłem na wykres i jednak nawet przy dużych gainach dla tej kamerki nie schodzimy ponizej 9-bitów. Więc zawsze warto kręcić w 16-bit :)

Edited by Lukasz83
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Lukasz83 napisał:

A na jakim gainie zbierałeś - bo może się okazać, że 8-bit by starczyło.

Ja praktycznie zawsze zbieram w 8-bit

Gain prawie zawsze mam 482/600.

Klatki 8 bit jeszcze na dysku trzymam. Zestackuje je oddzielnie i zobaczę co z nich wyjdzie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 46 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 70 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 134 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.