Skocz do zawartości

Problem z wysyłką wadliwej kamery do Hongkongu


Grzegorz Czernecki

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z szanownych kolegów miał kiedyś do czynienia z koniecznością odesłania zepsutego sprzętu do Cyclops Optics , albo innego sklepu za "Uralem" ? Padła moja niedawno kupiona QHY294M, ich inżynierowie sprawdzili i doszli do wniosku, że wymienią mi na nową tylko zupełnie nie wiem jak to wysłać ? , jak już udało mi się zaadresować to kolejny krok to dokumenty celne, pytanie czy wysyłając towar w reklamacji bądź do naprawy muszę płacić cło , albo każą mi zapłacić drugi raz jak dojdzie już ta wymieniona ? jakie dokumenty celne trzeba wypełnić bo na przykład na stronie Fedex , żadnych dokumentów do pobrania nie widzę, wyskakuje tylko komunikat przed płatnością , że należy przygotować dokumenty celne, przeraża mnie to, proszę o pomoc w temacie i z góry dziękuję :(

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Ponad rok temu zepsuła mi się kamerka qhy8l. I dopiero teraz nazbierałem fundusze aby ją naprawić. Sęk w tym że miałem takie same obawy przed wysyłką, i nie chciałem płacić 2 razy kosztów wysyłki, bo koszty są wysokie. Dogadałem się z supportem, i zamówiłem cały komplet elektroniki do tej kamery ze względu, na brak diagnozy co się zepsuło. Na szczęście koszty były niskie więc się skusiłem. Zapłaciłem i panowie z qhy wysłali sprzęt. Zaraz po rejestracji przesyłki w DHL, dostałem informację że będą potrzebne papiery do odprawy celnej. W sumie wszystko wyglądało tak że dostałem maila od DHL z papierami do wypełnienia. Oni wszystkim się zajęli. Dostałem tylko informacje o kosztach zapłaty za cło i podatek. Zrobiłem przelew i po wszystkim. Natomiast nie pomogę w sprawie wysyłki. Aha pamiętam jeszcze że było pytanie czy oni mają się zająć odprawą celną czy sam to zrobię. Żadnych kosztów nie poniosłem z tytułu przekazania im roboty. No i nie wiem czy to istotne ale jedyną formą płatności była płatność kartą on-line. Nie było możliwości zrobienia zwykłego przelewu bądź blik. 

Edytowane przez omikron20
Dodanie informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, omikron20 napisał:

Cześć. Ponad rok temu zepsuła mi się kamerka qhy8l. I dopiero teraz nazbierałem fundusze aby ją naprawić. Sęk w tym że miałem takie same obawy przed wysyłką, i nie chciałem płacić 2 razy kosztów wysyłki, bo koszty są wysokie. Dogadałem się z supportem, i zamówiłem cały komplet elektroniki do tej kamery ze względu, na brak diagnozy co się zepsuło. Na szczęście koszty były niskie więc się skusiłem. Zapłaciłem i panowie z qhy wysłali sprzęt. Zaraz po rejestracji przesyłki w DHL, dostałem informację że będą potrzebne papiery do odprawy celnej. W sumie wszystko wyglądało tak że dostałem maila od DHL z papierami do wypełnienia. Oni wszystkim się zajęli. Dostałem tylko informacje o kosztach zapłaty za cło i podatek. Zrobiłem przelew i po wszystkim. Natomiast nie pomogę w sprawie wysyłki. Aha pamiętam jeszcze że było pytanie czy oni mają się zająć odprawą celną czy sam to zrobię. Żadnych kosztów nie poniosłem z tytułu przekazania im roboty. No i nie wiem czy to istotne ale jedyną formą płatności była płatność kartą on-line. Nie było możliwości zrobienia zwykłego przelewu bądź blik. 

Ale moja kamera jest na gwarancji i ja ją muszę odesłać a oni wysyłają nową, próbuję się ze sprzedawcą dogadać, jednak problemem jest moja słaba znajomość języka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w ramach gwarancji wysyłałem kamerę do US i aby uniknąć ponownego płacenia podatku i cła po powrocie z naprawy, musiałem przed wysyłką zrobić tzw. "procedure uszlachetniania biernego". I raczej nic się w tej kwestii nie zmieniło, ale na wszelki wypadek lepiej to potwierdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie całe 2 lata temu, moja kamera od QHYjeszcze w okresie gwarancji, kupiona od przedstawiciela w Polsce, też uległa awarii. W momencie awarii sprzedawca nie był już przedstawicielem QHY. Polecono m wówczas zgłoszenie awarii do QHY na sieciowym arkuszu zgłoszeń. Po mailowisku z producentem, polecono mi odesłać kamerę do Czech, gdzie jest europejskie centrum napraw QHY. Tam z naprawą sobie nie poradzili, więc odesłali kamerę do HK, gdzie jest światowe centrum napraw QHY... tam też zero sukcesu, więc odesłali ją do fabryki w Chinach, gdzie orzekli, że wymienią ją na nową. W efekcie tej podróży moja kamera zamieniła się z kolorowej QHY163C, na mono QHY163M, bo taką w efekcie otrzymałem - ku mojemu zdumieniu w czasie rozpakowania przesyłki i, w sumie radości, bo nie musiałem nic dopłacać i dostałem kamerę jaką docelowo zamierzałem kupić. Jedynym kosztem jaki musiałem ponieść, to koszt obsługi celnej - chyba kilkadziesiąt złotych. W papierach od QHY wpisana była jakaś nie duża suma jako wartość. Cała ta pokrętna operacja trwała pół roku i wygenerowała mnóstwo e-mailowych ponagleń, przypomnień, zapytań itd. itp.

Chociaż Twoja historia pewnie jest trochę inna i potoczy się inaczej... ale życzę Tobie wytrwałości, bo może nie być łatwo... sam nie jestem więcej pomóc, mnie w korespondencji pomagał kolega biegle władający j.angielskim i to głównie jemu zawdzięczam, że wszystko trwało tak "krótko"...

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, AdamK napisał:

Nie całe 2 lata temu, moja kamera od QHYjeszcze w okresie gwarancji, kupiona od przedstawiciela w Polsce, też uległa awarii. W momencie awarii sprzedawca nie był już przedstawicielem QHY. Polecono m wówczas zgłoszenie awarii do QHY na sieciowym arkuszu zgłoszeń. Po mailowisku z producentem, polecono mi odesłać kamerę do Czech, gdzie jest europejskie centrum napraw QHY. Tam z naprawą sobie nie poradzili, więc odesłali kamerę do HK, gdzie jest światowe centrum napraw QHY... tam też zero sukcesu, więc odesłali ją do fabryki w Chinach, gdzie orzekli, że wymienią ją na nową. W efekcie tej podróży moja kamera zamieniła się z kolorowej QHY163C, na mono QHY163M, bo taką w efekcie otrzymałem - ku mojemu zdumieniu w czasie rozpakowania przesyłki i, w sumie radości, bo nie musiałem nic dopłacać i dostałem kamerę jaką docelowo zamierzałem kupić. Jedynym kosztem jaki musiałem ponieść, to koszt obsługi celnej - chyba kilkadziesiąt złotych. W papierach od QHY wpisana była jakaś nie duża suma jako wartość. Cała ta pokrętna operacja trwała pół roku i wygenerowała mnóstwo e-mailowych ponagleń, przypomnień, zapytań itd. itp.

Chociaż Twoja historia pewnie jest trochę inna i potoczy się inaczej... ale życzę Tobie wytrwałości, bo może nie być łatwo... sam nie jestem więcej pomóc, mnie w korespondencji pomagał kolega biegle władający j.angielskim i to głównie jemu zawdzięczam, że wszystko trwało tak "krótko"...

 

Dzięki, ja korzystam z kolegi translatora, paczka już była w Czechach, ale sobie nie poradzili i niestety odesłali spowrotem do mnie zasłaniając się jakimiś czeskimi procedurami celnymi, paczkę już nadałem, ale teraz właśnie muszę jakieś dokumenty celne dołączyć i pisze tam coś właśnie o jakimś formularzu uszlachetnienia biernego to chyba to wypełnię. dzięki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2021 o 08:33, Grzegorz Czernecki napisał:

Ale moja kamera jest na gwarancji i ja ją muszę odesłać a oni wysyłają nową, próbuję się ze sprzedawcą dogadać, jednak problemem jest moja słaba znajomość języka. 

Wiem na czym polega twój problem. Napisałem bo myślałem że jakiekolwiek informacje o wysyłaniu do chin czy odbieraniu paczek ci pomoże. Tym bardziej ze miałem niedawno sposobność opłacania cła, wypełniania papierków, a takie pytania też znalazły się w twoim poście. Zresztą jeśłi nie było naliczonych żadnych opłat za naprawę, to cła ci nie naliczą. Panowie z QHY wysyłając paczke potwierdzają wartość zamóweinia, a że nic nie zamawiałeś więc z pewnością podadzą kwotę 0$. Przy naliczaniu cła i podatku i tak zostaniesz poproszony o podanie kosztów tego co się tam znajduje, oraz napisanie co znajduje się w paczce. Dodatkowo zostaniesz poproszony o wysłanie faktury lub screena z przelewem za ten przedmiot. I co dziwne po rozmowie z Pania zajmującą sie cleniem przesyłek w DHL, dowiedziałem się ze podatek zostanie naliczony nie tylko za sam przedmiot, ale również za koszty transportu. Ostatecznie podatek i cło naliczono mi tylko i wyłącznie na kwotę zadeklarowaną przez  Pana z QHY.  

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Grzegorz Czernecki napisał:

Jest i była w serwisie w Czechach, ale nie dali rady naprawić, odesłali mi ją spowrotem i sklep ma wymienić na nową

Tak podjezewalem bo nie opłaca się robić takie rzeczy. Niestety ceny w między hurtem a  fabryka to kosmos. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mnich85 napisał:

Tak podjezewalem bo nie opłaca się robić takie rzeczy. Niestety ceny w między hurtem a  fabryka to kosmos. 

Nie zupełnie, z tego co mi napisał gość z tego serwisu to on wymienia tylko nie działające modułuły usb 3.0 czy jakoś tak, a tam padło wszystko i nie był w stanie naprawić, sklep zalecił wymianę na nową. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przeszedłem wysyłanie paczki z kamerą do naprawy do Chin do Shenzhen. Skorzystałem z Poczty Polskiej. Wysłałem paczką z odpowiednią deklaracją. Dosłownie dziś paczka doszła do adresata. Czas podróży z Wrocławia poprzez Warszawę i Pekin wyniósł 29 dni.

Oczywiście nie wiem jak to będzie w drugą stronę, Na paczce napsałem, że naprawa

Edytowane przez MarekS99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj musiałem uzupełnić dokumenty, jakieś ośwadczenia eksportera, upoważnienia, faktury, zdjęcia kamery , numery seryjne , i paczka już wyleciała z Pyrzowic do HongKongu, w środę ma być u odbiorcy, wysyłałem FedExem koszt przesyłki 210.92zł

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja, paczka jednak nie wyleciała, non stop domagają się jakichś dokumentów, teraz chcą oświadczenia, że towar będzie naprawiany bezpłatnie, kolejny raz faktury, nie mam pojęcia jak to się zakończy, co będzie w przypadku jak kamera zostanie wymieniona na nową bo tak prawdopodobnie będzie, BANDA DARMOZJADÓW I PASOŻYTÓW

  • Smutny 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, licho52 napisał:

Gorzej z tym jak się kupi nawet w Polsce ale w EU nie naprawiają...np ZWO, czy jak tutaj - niby naprawiają, ale nie do końca.

Najgorsze jest to, że kupisz coś zapłacisz cło, vat wszystko jak należy a pasożyty z urzędu celnego z góry biorą Cię za kombinatora i złodzieja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Grzegorz Czernecki napisał:

Najgorsze jest to, że kupisz coś zapłacisz cło, vat wszystko jak należy a pasożyty z urzędu celnego z góry biorą Cię za kombinatora i złodzieja

 

Wracając do kraju najbardziej arogancko i obcesowo traktowany byłem przez panów w mundurach służby celnej.  Tam panuje taka specyficzna kultura organizacyjna, prawdopodobnie od dekad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja, przesyłka dalej leży w urzędzie celnym nie wysłana, teraz dostałem ino, że muszę dosłać, oświadczenie już nie sprzedawcy tylko producenta czyli qhy z podanym numerem seryjnym i potwierdzeniem, że będzie za darmo wymienione na nowe, banda pierdzielonych darmozjadów i pasożytów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.