Skocz do zawartości

Spalone kamery ?


esiulek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po wymianie kabelków podłączyłem zestaw pod N.I.N.A. żeby sprawdzić połączenia, w trakcie lookania w program nastąpiło wyłączenie sieci elektrycznej,

ponowne podanie napięcia uwaliło ( chyba ) obie kamery, główna 294 i guider 224, kamery nie są wykrywane w laptopie połączone bezpośrednio czy przez hub. 462 laptop wykrywa bez problemu, wszystkie kamery ZWO ASI

Teraz pytanie: wysyłać na gwarancję ? czy takie coś przejdzie ? czy szukać magika elektronika ?

Pozdrawiam.

P. S.

Obie kamery kupione w Teleskopy.P.L.

Edytowane przez esiulek
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nastąpiło przepięcie ze strony zasilania, to gwarancja nie będzie uznana i za naprawę będziesz musiał niestety zapłacić sam.

1 godzinę temu, esiulek napisał:

Po wymianie kabelków podłączyłem zestaw pod N.I.N.A.

Możesz opisać, co dokładnie zmieniałeś? Kable zasilania, czy kable komunikacyjne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie i zasilające i usb, zasilające bo dorobiłem się nowego rozdzielacza, usb kupiłem krótsze, wszystko działało po podpięciu, problem wystąpił wraz z powrotem napięcia w sieci 

Edit. właśnie wyczaiłem że hub usb też padł.

 

 

Edytowane przez esiulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpowiem ... 2 drogi masz.

 

1. Reklamacja do Taurona czy tam innego dostawcy ktorego masz ze uwalilo Ci sprzet. 

 

2. Reklamacja w Teleskopach, raczej przejdzie bo ciezko udowodnic ze to przepiecie .... nawet zwykle wpiecie w USB potrafi ubic sprzet od tak.

 

Ewentualnie pozostaje wyslac kamery gdzies na diagnostyke bo ta usterka to czasem nie duze pieniadze pod warunkiem ze nie padl mikrokontroler w kamerze ale ostatnimi czasy daja tam MUXa USB jesli kamera posiada HUB i to ja troche chroni. 

Edytowane przez komprez
  • Lubię 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, komprez napisał:

podpowiem ... 2 drogi masz.

 

1. Reklamacja do Taurona czy tam innego dostawcy ktorego masz ze uwalilo Ci sprzet. 

 

2. Reklamacja w Teleskopach, raczej przejdzie bo ciezko udowodnic ze to przepiecie .... nawet zwykle wpiecie w USB potrafi ubic sprzet od tak.

 

Ewentualnie pozostaje wyslac kamery gdzies na diagnostyke bo ta usterka to czasem nie duze pieniadze pod warunkiem ze nie padl mikrokontroler w kamerze ale ostatnimi czasy daja tam MUXa USB jesli kamera posiada HUB i to ja troche chroni. 

To jest podpowiedź, dzięki @komprez 

:like:

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że ja na Twoim miejscu zrobiłbym tak :

 

 Wysyłka kamer na rękojmie z tytułu gwarancji - to ważne bo rękojmia daje Ci więcej jak gwarancja i to sprzedawca jest odpowiedzialny za naprawę a nie producent a dodatkowo są o wiele krótsze czasy reakcji np 14 dni na decyzje czy wymiana/naprawa itd - poczytaj w necie. Jeśli nie uznają CI gwarancji z jakiegoś powodu ale oczywiście powodu  z którym się zgodzisz to wtedy pozostaje CI "walka" z Tauronem - piszesz pismo że w dniu tym i tym o godz tej i tej na skutek awari sieci (wyłaczenia) po powrocie zasilania uszkodzilo Ci sprzet. Moga zarządać ekspertyzy i wtedy po np odrzuceniu gwaracji powinienes zarządać papiera gdzie będzie wyraźnie napisane że uszkodzenie wystąpiło na skutek przepięcia. Tak "zabezpieczony" odpowiednim papierem powinieneś otrzymać rekompesatę za uwalony sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Żaden dostawca energii elektrycznej nie gwarantuje dostaw przez 100% czasu.

To nie sala operacyjna ;)

 

2. Żaden poważny serwis elektroniczny nie napisze, że uszkodzenie nastąpiło 

z konkretnego powodu - zazwyczaj tych powodów może być kilka.

Napiszą "prawdopodobnie"... czyli papier bez wartości.

 

Winowajcą jest pierwsze urządzenie w szeregu które nawaliło - czyli zasilacz,

który walnął wyższym napięciem przy starcie. Poprawnie zaprojektowany zasilacz 

nie ma prawa czegoś takiego zrobić...

 

Oczywiście teleskopy to naprawią, chyyba że ...czytają forum i będą mieli kiepski humor ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze

Godzinę temu, Miesilmannimea napisał:

1. Żaden dostawca energii elektrycznej nie gwarantuje dostaw przez 100% czasu.

To nie sala operacyjna ;)

To nie gwarancja 100% dostaw czasowych a jakościowych więc to 2 różne rzeczy. Dostawca odpowiada za jakość energii oraz wszystkie awarie w tym wyłączenia za 

które też możesz złożyć reklamację do rachunku celem jego obniżenia za brak prądu.

 

Dwa

Godzinę temu, Miesilmannimea napisał:

2. Żaden poważny serwis elektroniczny nie napisze, że uszkodzenie nastąpiło 

z konkretnego powodu

W takim razie nie wiem gdzie Ty oddajesz sprzęt ale każdy znający się na rzeczy serwis trafnie określi przyczynę uszkodzenia na podstawie Twojego wytłumaczenia "jak to się stało"

Sam prowadzę serwis i nie wyobrażam sobie żeby komuś mówić takie rzeczy że "nie wiem jak to się zepsuło" to tak jakbym powiedział nie wiem jak to naprawić => to po co mam serwis ?

 

 

Godzinę temu, Miesilmannimea napisał:

Winowajcą jest pierwsze urządzenie w szeregu które nawaliło - czyli zasilacz

Taa ... a zdziwił byś się że niekiedy przy awarii zasilania potrafią elektrycy zrobić tak że gniazdka ze scian wylatują wraz z ładowarkami do telefonów ? Nie będę tu tłumaczyć

już dlaczego i jakie są te powody ale sam zasilacz który wpinamy i używamy go na codzień i nie robił on problemów to wątpię że nagle przy zaniku zasilania powiedział PASS.....

to ewidentna wina dostawcy energii który taki zasilacz mógł uszkodzić z całą resztą wieć teraz jak się to mówi "po ptokach" bo swtwierdzimy tylko ewentualne uszkodzenie zasilacza 

który tak naprawdę przez awarią mógł być sprawny ( i zapewne tak było skoro sprzęt działał dłuższy czas bez najmniejszego problemu)

 

I na koniec bardzo proszę nie wprowadzać ludzi w błąd nie znając się na rzeczy bo to prąd elektryczy a nie woda z kranu. 95% z Was nawet nie wie jak zbudowany jest i działa zasilacz impulsowy ....

 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, lkosz napisał:

@esiulek poza reklamacją kamer, to sprawdź (lub daj komuś do sprawdzenia) sam zasilacz czy podczas podłączenia do gniazdka nie ma początkowo szpilki wyższego napięcia na wyjściu (pod obciążeniem i bez). Zasilacze bywają niestety różnej jakości

 

Dokładnie. Żaden sprawny zasilacz nie ma prawa podczas startu podać na wyjście napięcia wyższego niż nominalne. 

Gdybyśmy to dopuszczali, to trzeba by najpierw do sieci podłączać zasilacz, a dopiero potem podłączać do niego odbiorniki...

A wcześniej na wszelki wypadek sprawdzić woltomierzem czy napięcie już jest poprawne :)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, dzięki wszystkim za odpowiedzi, niepotrzebnie tylko zaczyna się jarmark, chodziło mi o to czy przy takim zajściu mogę wysyłać na gwarancję, kolega @komprez naświetlił temat, za co bardzo dzięki, napięcia pomierzyłem, wygląda że jest wszystko ok, ale ze mnie taki elektronik że może być nie całkiem ok. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@seg niekoniecznie ... warto spróbować bo w mojej karierze 80% klientom zwrócono kasę. Zawsze jest ubezpieczenie domu przeważnie jest to do kwoty 10tyś zł i takie coś również podlega ale moim zdaniem to ostateczność. 

 

@esiulek na wszelki wypadek wymień ten zasilacz ... Gdyby to było u mnie to po takiej akcji już po swoich pomiarach na oscyloskopie takiego zasilacza i tak bym mu nie wierzył gdyby był sprawny :D Następnym razem użyj listwy antyprzepięciowej dobrego producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, komprez napisał:

@seg niekoniecznie ... warto spróbować bo w mojej karierze 80% klientom zwrócono kasę. Zawsze jest ubezpieczenie domu przeważnie jest to do kwoty 10tyś zł i takie coś również podlega ale moim zdaniem to ostateczność. 

 

@esiulek na wszelki wypadek wymień ten zasilacz ... Gdyby to było u mnie to po takiej akcji już po swoich pomiarach na oscyloskopie takiego zasilacza i tak bym mu nie wierzył gdyby był sprawny :D Następnym razem użyj listwy antyprzepięciowej dobrego producenta.

 

A polecisz jakąś dobrą listwę? Bo sam to sięzebrać do zakupu nie mogę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Miesilmannimea napisał:

Żaden sprawny zasilacz nie ma prawa podczas startu podać na wyjście napięcia wyższego niż nominalne

noo chyba że nie ma zabezpieczeń i będzie przepięcie w sieci energetycznej...

 

45 minut temu, esiulek napisał:

napięcia pomierzyłem, wygląda że jest wszystko ok, ale ze mnie taki elektronik że może być nie całkiem ok

bez oscyloskopu tego nie sprawdzisz :) to mogą być tętnienia, milisekundowe szpileczki podczas podłączania lub cyklicznie. Multimetr tego nie wyłapie nawet w trybie AC. Nie takie rzeczy się dzieją w przetwornicach jak kondensator straci parametry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz takie pomysly w tym watku padly, ze zastanawiam sie dlaczego jeszcze nikt nie zaproponowal wyslanie tego spalonego huba USB do @teleskopy.pl teleskopy.pl, moze i to naprawia, skoro odpowiadaja za nagle skoki napiecia w sieci energetycznej?

 

Koledzy, nie srajcie do swojego gniazda, teleskopy.pl to maly sklep, w ktorym wielu z nas sie zaopatruje w sprzet, takie oszustwa jak proba domagania sie naprawy sprzetu uszkodzonego z powodu przepiec w sieci nikomu z nas nie pomoze...

 

 

 

 

  • Lubię 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, karolbe napisał:

Koledzy, nie srajcie do swojego gniazda, teleskopy.pl to maly sklep, w ktorym wielu z nas sie zaopatruje w sprzet, takie oszustwa jak proba domagania sie naprawy sprzetu uszkodzonego z powodu przepiec w sieci nikomu z nas nie pomoze...

kolego wypraszam sobie takie insynuacje, nie jestem żadnym oszustem !!!!

w Teleskopy.pl zostawiłem kilkanaście, a może nawet kilkadziesiąt tys. więc mogą się ukłonić w stronę takiego klienta, w formularzu zgłoszeniowym zaznaczyłem opcję naprawy do kwoty... ale to już moja sprawa

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę widze niektórych poniosło ...

 

To nie próba oszustwa i nikt tutaj nie zalecał tego typu działań.

 

Rzecz się stała i użytkownik tak naprawdę nie wie czy to z winy energetyki czy też sprzęt padł sam od siebie lub też jedna kamera mogła spalić całą resztę podpiętą do HUB-a, zostało tylko powiedziane że "stało się to kiedy akurat ...."

@karolbe dasz słowo że tak się nie stało i zagwarantujesz że na 100% siadło to przez energetykę skoro zasilacz działa bez zarzutu do tej chwili ? Teleskopy to sklep może i mały i raczej nikogo to nie obchodzi a to ich za****y obowiązek przyjąć taka reklamację i wydać opinię bo jak wspomniałem przyczyna tego problemu może tkwić nawet w którymś urządzeniu podłączonym do HUB-a.

 

Najlepiej to zjechać ludzi że próbują naciągać sklepy/firmy żeby ucieknąć od odpowiedzialności za naprawę...  brawo za taką praktykę.

 

Po co on ma wysyłać HUB-a usb do nie tego sklepu w którym został kupiony ? Robicie z tego taką historię że naprawdę głowa boli - zepsuło się -> gwarancja. Tyle w temacie - a co odpowie sklep po ekspertyzie to już inna bajka.

  • Lubię 2
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minutes ago, esiulek said:

kolego wypraszam sobie takie insynuacje, nie jestem żadnym oszustem !!!!

w Teleskopy.pl zostawiłem kilkanaście, a może nawet kilkadziesiąt tys. więc mogą się ukłonić w stronę takiego klienta, w formularzu zgłoszeniowym zaznaczyłem opcję naprawy do kwoty... ale to już moja sprawa

Akhm, przeciez nigdzie nie napisalem, ze Ty jestes oszustem...

 

11 minutes ago, komprez said:

Trochę widze niektórych poniosło ...

 

To nie próba oszustwa i nikt tutaj nie zalecał tego typu działań.

 

Rzecz się stała i użytkownik tak naprawdę nie wie czy to z winy energetyki czy też sprzęt padł sam od siebie lub też jedna kamera mogła spalić całą resztę podpiętą do HUB-a, zostało tylko powiedziane że "stało się to kiedy akurat ...."

@karolbe dasz słowo że tak się nie stało i zagwarantujesz że na 100% siadło to przez energetykę skoro zasilacz działa bez zarzutu do tej chwili ? Teleskopy to sklep może i mały i raczej nikogo to nie obchodzi a to ich zasrany obowiązek przyjąć taka reklamację i wydać opinię bo jak wspomniałem przyczyna tego problemu może tkwić nawet w którymś urządzeniu podłączonym do HUB-a.

 

Najlepiej to zjechać ludzi że próbują naciągać sklepy/firmy żeby ucieknąć od odpowiedzialności za naprawę...  brawo za taką praktykę.

 

Po co on ma wysyłać HUB-a usb do nie tego sklepu w którym został kupiony ? Robicie z tego taką historię że naprawdę głowa boli - zepsuło się -> gwarancja. Tyle w temacie - a co odpowie sklep po ekspertyzie to już inna bajka.

 

To nie pierwsza na swiecie awaria z powodu przepiec w sieci, to tak naprawde poszechna sprawa, sa polisy ubezpieczeniowe na taka ewentualnosc, mozna zglaszac sie o odszkodowania do firmy energetycznej (w Google jest wszystko, mozna odszukac). Moj sasiad z tego powodu dostal zwrot za koszty naprawy kotla, bo sie zepsul dokladnie z takiego powodu.

 

NIe wiem skad Wam przyszedl pomysl, zeby sie zglaszac akurat do sprzedawcy kamery w takiej sytuacji.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, karolbe napisał:

Akhm, przeciez nigdzie nie napisalem, ze Ty jestes oszustem..

nie napisałeś o kogo chodzi, więc wychodzi że wszyscy piszący są oszustami, między innymi ja...

2 minuty temu, karolbe napisał:

NIe wiem skad Wam przyszedl pomysl, zeby sie zglaszac akurat do sprzedawcy kamery w takiej sytuacji.

jeśli masz adres serwisu który takie rzeczy naprawia, to proszę o namiary, raczej nie widzę w tym wypadku elektromontera jako serwisanta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.