Skocz do zawartości
  • 0

Czy model sky-watcher BK 1309 EQ2 jest odpowiedni dla 13 latka?


Markuen221

Pytanie

Dzień dobry, mam pytanie, otóż mój młodszy brat ma za niedługo urodziny, a bardzo interesuje się astronomią, toteż postanowiłem mu kupić z rodzicami teleskop. Znalazłem ten model i tu jest moje pytanie, czy 13 latek da radę z takim teleskopem jeśli nigdy nie miał doczynienia z tego typu urządzeniami? Nie znam się na tym a chciałbym żeby się ucieszył, mój budżet to 1200 zł, jeśli ktoś ma lepsze do zaoferowania to proszę o polecenie.

P.S: Mój brat chcę robić zdjęcia, a szczególnie chcę oglądać planety więc jak ktoś poleca to prosiłbym wziąć to pod uwagę. W załączniku wstawiam zdjęcie modelu który upatrzyłem.

 

Screenshot_2022-04-30-19-15-32-741_com.android.chrome.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Gdybyś dozbierał 300zł (do maksymalnego budżetu) to jest możliwość na lepszą inwestycję moim zdaniem:

Dobson 6

czyli o wiele prostsza obsługa i lepsze obrazy planet (większa apertura i mniejsza światłosiła).

Co do Twojej propozycji to tuba jest ok tylko właśnie ten montaż paralaktyczny EQ2 może zniechęcić z czasem - może ktoś z forum ma taki sprzęt i się jeszcze wypowie.

 

Edytowane przez kozamx
literówka
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0