Skocz do zawartości

Nova Cas 2021 w szerokim kadrze - gdy była jeszcze jasna


diver

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Tuvoc napisał:

proponowałbym dać lekkiego cropa z lewej strony

Co miałłby dać ten crop? Pytam z ciekawości.

Nova jest w centrum, symetrycznie (względem przekątnej kadru) ma po bokach Bańkę i M52. Ładnie rozmeszczone są też lekkie wodorki w lewym dolnym i prawym górnym rogu. Mnie się ten kadr podoba.

 

Ostatnio "łapałem" nową kilka tygodni temu żeby zobaczyć jak przygasła :-(.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, apolkowski napisał:

Co miałłby dać ten crop? Pytam z ciekawości.

Nova jest w centrum, symetrycznie (względem przekątnej kadru) ma po bokach Bańkę i M52. Ładnie rozmeszczone są też lekkie wodorki w lewym dolnym i prawym górnym rogu. Mnie się ten kadr podoba.

 

Ostatnio "łapałem" nową kilka tygodni temu żeby zobaczyć jak przygasła :-(.

Popatrz na lewą krawędź. Widać niebieskie odcięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Tuvoc napisał:

Popatrz na lewą krawędź. Widać niebieskie odcięcie.

OK. Kosmetyka, a nie układ kadru. Wygląda na pozostałość po ditheringu w stakowaniu.

 

13 godzin temu, diver napisał:

jednak MIXSHO AIP tak dobrze skalibrował mi kolory

Sławek, jak wykorzystałeś MIXSHO AIP do OSC?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, count.neverest napisał:

Ładne foto, szkoda, że trochę gwiazd się spaliło. Spróbuj zwiększyć częstwotliwość ditheringu, albo jego krok.

 

To stary materiał, sprzed 1,5 roku. Zbierany również z gain 180. Dziś mam już trochę inną technikę. ;)

 

9 godzin temu, Tuvoc napisał:

Popatrz na lewą krawędź. Widać niebieskie odcięcie.

 

Jasne Mirek, ale przy tej pracy zupełnie się tym nie przejąłem. ;) Wrzuciłem po prostu całą klatkę dla przypomnienia sobie nowej CAS 2021 i bawiłem się głównie w kalibrację kolorów.

 

8 godzin temu, apolkowski napisał:

Sławek, jak wykorzystałeś MIXSHO AIP do OSC?

 

Ostatnio w obróbce praktycznie zawsze materiał z OSC rozkładam na kanały RGB i składam ponownie. MIXSHO robi to całkiem nieźle, wyręczając mnie z ręcznej zabawy w wyrównanie poziomów RGB. Szczególnie, gdy STF na surowym stacku z PIX-a wygląda jak niżej.

 

masterLight_STF_1000_681.jpg.f9c82177b695c61895762f81b1eae39a.jpg

 

Gdy w SHO-AIP zaznaczę wszystkie opcje i ustawię wszystkie kolory na 100%, efekt jest naprawdę niezły. Prawie nie wymaga korekty. Robotę robi "Background Auto Equalize" (oczywiście nie usuwa gradientów), a auto STF działa dość subtelnie dając prawie gotowca. Teraz nie ma pogody, więc siedzę i na starym materiale uczę się nowych narzędzi do obróbki. ;)

 

573650915_MIXSHOustawienia.png.0032972d1865130c3241df88500b4452.png

Edytowane przez diver
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.