Skocz do zawartości

IC 1396 Trąba Słonia


Afur

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Afur napisał(a):

Trąba słonia ic 1396 pierwszy raz obróbka w pixinsight. 

 

Co do gwiazdek zgadzam się z kolegą @Gość na chwilę. Gdybyś wrzucił surowego stacka (w tym przypadku chyba dwa stacki), można byłoby coś powiedzieć i skomentować obróbkę. 

Edytowane przez diver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, JKbooo napisał(a):

Mam wrażenie, że strasznie szumi jak na taką ilość materiału zebraną tą kamerą. Z gwiazdkami chyba wszystko ok, ale może lepiej niech się eksperci wypowiedzą. :) 

 

Fakt, mocno tam szumi, ale to nie jest problem.

Jakub, rozegrałeś to po mistrzowsku! Gwiazdki są pierwsza klasa, kolory również poskładałeś rewelacyjnie. Zwłaszcza niebieski tam, gdzie go w materiale nie ma. ;)

Przejrzałem trochę materiał kolegi @Afur i już miałem zabierać się za zabawę, ale po obejrzeniu Twojej pracy wymiękam i odpuszczam. Chyba pójdę do Ciebie po nauki. :)

 

Edytowane przez diver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo wyszło fajnie:) te gwiazdki … podpowiesz jak to zrobić :) i co z tym szumem ? Czy to moja miejscówka czy coś robie źle ?

 

Zmieniłem filtr na Antlia Alp-t ale nie miałem jeszcze okazji go przetestować….może z nim będzie mniej szumiało🤔

Edytowane przez Afur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, diver napisał(a):

niebieski tam, gdzie go w materiale nie ma

Jest jest, nic pędzlem nie domalowywałem. :D

 

10 godzin temu, diver napisał(a):

Chyba pójdę do Ciebie po nauki.

No nie, to nie w tę stronę w tym przypadku. :D Ale dzięki!

 

5 godzin temu, Afur napisał(a):

podpowiesz jak to zrobić

Podpowiem, ale bliżej wieczorku. :)

 

5 godzin temu, Afur napisał(a):

i co z tym szumem ? Czy to moja miejscówka czy coś robie źle ?

Bladego pojęcia nie mam, ale jest tu wpakowane stosunkowo dużo materiału, a obiekt nie jest jakiś ekstremalnie ciemny, więc się zdziwiłem. U Ciebie jest gładziutko, ale to chyba kwestia odszumiania, a nie materiału prawda? Bo sam się zacząłem zastanawiać czy czegoś nie zrobiłem źle po drodze.

 

2 godziny temu, _Spirit_ napisał(a):

Nie było Blur X  ów itp.

Ja na gwiazdkach też musiałem odpuścić bo się artefakty robiły. Gwiazdki nie są idealne mimo wszystko i BXT z refleksów wokół gwiazdek robił kolejne gwiazdki...

 

Jeszcze co do wyciągania tlenu to procesy za to odpowiadające u mnie wyglądają tak:

- po DBE i plate solve SPCC na sensor sony z l-eXtreme (w tym przypadku)

- po BXT usunięcie gwiazd, rozdzielenie kanałów i w Pixelmath: (0.7*G+0.3*B) co wypluwa OIII

- redukcja szumów na Ha i OIII oddzielnie kanałów

- linear fit między Ha i OIII do tego, którego szczyt histogramu jest bardziej przesunięty w prawo

Po tym stretch i dalsza część obróbki.

Edytowane przez JKbooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, JKbooo napisał(a):

Bladego pojęcia nie mam, ale jest tu wpakowane stosunkowo dużo materiału, a obiekt nie jest jakiś ekstremalnie ciemny, więc się zdziwiłem. U Ciebie jest gładziutko, ale to chyba kwestia odszumiania, a nie materiału prawda? Bo sam się zacząłem zastanawiać czy czegoś nie zrobiłem źle po drodze.

Tak podziałał noise Xterminator

 

25 minut temu, JKbooo napisał(a):

Ja na gwiazdkach też musiałem odpuścić bo się artefakty robiły. Gwiazdki nie są idealne mimo wszystko i BXT z refleksów wokół gwiazdek robił kolejne gwiazdki...

Gwiazdy nie są idealne, to kwestia odległości od flattenera czy tilt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.09.2023 o 06:25, Afur napisał(a):

podpowiesz jak to zrobić


Miało być wieczorkiem, ale jednak dopiero dzisiaj. :)

Więc tak:
- plate solve
- SPCC (sensor sony z l-eXtreme)
- tutaj używam BXT, jeśli gwiazdki pozwalają. W tym przypadku, jak i przy wielu moich zdjęciach, tego procesu nie użyłem
- Separacja gwiazd, ja użyłem SXT
- GHS:
Suwakiem stretch factor definiuję jak jasne mają być gwiazdy. Im bardziej je rozciągnę tym więcej będzie ich widać, więc przesuwając ten suwak za daleko, gwiazdki mogą zdominować mgławicę. Jednak rozciągając je zbyt słabo, całość będzie wyglądać nienaturalnie. Poruszając się między tymi dwoma granicami decydujemy jak bardzo widoczne mają być gwiazdy na naszym zdjęciu. :)
image.thumb.png.fcff7e1d25048b1b9adfae408d54d7d2.png

Następnie przybliżam sobie podgląd na najjaśniejsze gwiazdy i zaczynam się bawić suwakiem local intensity. Tutaj ponownie szukam wartości pomiędzy dwoma granicami. Lewa granica to ta, w której najjaśniejsza gwiazda przestaje być przepalona, a druga to ta, poza którą halo gwiazdy zaczyna się powiększać. Pomiędzy nimi ponownie wybieramy sobie ustawienie wg własnego gustu, jednak należy pamiętać, że im bardziej przesuniemy suwak w prawo, tym bardziej gwiazdki będą sprawiały wrażenie rozmytych, a finalny obraz całościowo może wyglądać na mniej ostry/szczegółowy.
image.thumb.png.3cdbedd3a0af4e80f85735b378e598af.png

- SCNR Green 100%
- jeżeli jest magenta na gwiazdkach to invert, ponownie SCNR Green 100% i znowu invert
- Curves Saturation - tutaj można poszaleć, byle ich nie przesaturować. Patrząc na obraz samych gwiazd często wydaje mi się, że saturacja jest w punkt, a po złączeniu ich ze starless okazują się blade, dlatego też zwykle saturuję je mocniej niż bym chciał patrząc na sam obraz gwiazd)
image.thumb.png.bd81e0673057cbdf97bb90e72e638085.png

- Pixelmath: ~(~stars*~starless)

...no i to tyle. :)

Co do gwiazd to nie wiem co konkretnie jest przyczyną u Ciebie. Mam wrażenie, że są lekko spłaszczone w pionie. U mnie problemem są nie do końca dobrze schowane clipy od lustra głównego powodujące refleksy. U Ciebie również do problemu może się dokładać źle wyczerniona tuba, lub jakiś element w torze optycznym powodujący refleksy. Najpierw jednak poszukałbym przyczyny ich kształtu. :) 

Edit. Jeszcze mała uwaga co do screenów z GHS. Zapomniałem zapodać SPCC, przez co gwiazdki nie są skalibrowane kolorystycznie na tych dwóch screenshotach. Poprawiłem się potem i na screenie z krzywymi już jest git.

Edytowane przez JKbooo
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, JKbooo napisał(a):


Miało być wieczorkiem, ale jednak dopiero dzisiaj. :)

Więc tak:
- plate solve
- SPCC (sensor sony z l-eXtreme)
- tutaj używam BXT, jeśli gwiazdki pozwalają. W tym przypadku, jak i przy wielu moich zdjęciach, tego procesu nie użyłem
- Separacja gwiazd, ja użyłem SXT
- GHS:
Suwakiem stretch factor definiuję jak jasne mają być gwiazdy. Im bardziej je rozciągnę tym więcej będzie ich widać, więc przesuwając ten suwak za daleko, gwiazdki mogą zdominować mgławicę. Jednak rozciągając je zbyt słabo, całość będzie wyglądać nienaturalnie. Poruszając się między tymi dwoma granicami decydujemy jak bardzo widoczne mają być gwiazdy na naszym zdjęciu. :)
image.thumb.png.fcff7e1d25048b1b9adfae408d54d7d2.png

Następnie przybliżam sobie podgląd na najjaśniejsze gwiazdy i zaczynam się bawić suwakiem local intensity. Tutaj ponownie szukam wartości pomiędzy dwoma granicami. Lewa granica to ta, w której najjaśniejsza gwiazda przestaje być przepalona, a druga to ta, poza którą halo gwiazdy zaczyna się powiększać. Pomiędzy nimi ponownie wybieramy sobie ustawienie wg własnego gustu, jednak należy pamiętać, że im bardziej przesuniemy suwak w prawo, tym bardziej gwiazdki będą sprawiały wrażenie rozmytych, a finalny obraz całościowo może wyglądać na mniej ostry/szczegółowy.
image.thumb.png.3cdbedd3a0af4e80f85735b378e598af.png

- SCNR Green 100%
- jeżeli jest magenta na gwiazdkach to invert, ponownie SCNR Green 100% i znowu invert
- Curves Saturation - tutaj można poszaleć, byle ich nie przesaturować. Patrząc na obraz samych gwiazd często wydaje mi się, że saturacja jest w punkt, a po złączeniu ich ze starless okazują się blade, dlatego też zwykle saturuję je mocniej niż bym chciał patrząc na sam obraz gwiazd)
image.thumb.png.bd81e0673057cbdf97bb90e72e638085.png

- Pixelmath: ~(~stars*~starless)

...no i to tyle. :)

Co do gwiazd to nie wiem co konkretnie jest przyczyną u Ciebie. Mam wrażenie, że są lekko spłaszczone w pionie. U mnie problemem są nie do końca dobrze schowane clipy od lustra głównego powodujące refleksy. U Ciebie również do problemu może się dokładać źle wyczerniona tuba, lub jakiś element w torze optycznym powodujący refleksy. Najpierw jednak poszukałbym przyczyny ich kształtu. :) 

Edit. Jeszcze mała uwaga co do screenów z GHS. Zapomniałem zapodać SPCC, przez co gwiazdki nie są skalibrowane kolorystycznie na tych dwóch screenshotach. Poprawiłem się potem i na screenie z krzywymi już jest git.

Mam wrażenie że nie do końca wykorzystujesz/znasz interfejs GHS, bo nie używasz pojęcia i wartości Symmetry Point, a warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.