Skocz do zawartości

Teleskop na balkon - kierunek zachód


herman78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

jestem totalnym amatorem w kwestii obserwacji. Na razie mam lornetkę i uczę obserwować niebo. Oczywiście wymagania rosną, szczególnie po obejrzeniu księżyca w pełni (btw, powalił mnie na kolana).

 

Więc chciałbym zakupić teleskop, cena max 3000 (nieprzekraczalna). Głównie chciałbym prowadzić obserwacje w 90% z balkonu. Mieszkam na ostatnim (10) piętrze w wieżowcu. Balkon zadaszony, 5mx1,5m, kierunek na zachód. Przede mną jest tylko las, za lasem lotnisko. Niebo do obserwacji oceniam w porywach na 3 (w skali 5 stopniowej). Interesują mnie (oprócz oczywiście planet) mgławice. Wiem wiem, ze pewnie nie ma szans na DS z balkonu, ale może ktoś mógłby się w tej kwestii wypowiedzieć. Szczególnie, kierunek na zachód mnie martwi - nie widać gwiazdy polarnej (chyba :D)

Sprzęt ma być wygodny i przenośny. Szybki montaż. Astrofoto - niekoniecznie. (i tu mam pytanie, czy DS przez obiektyw są kolorowe?, bo gdzieś napotkałem informację, że tylko połączone zdjęcia dają obraz kolor).

Zamykając kwestię wymagań, to byłoby miło, gdyby teleskop był wyposażony w montaż z napędem i pilota z listą obiektów do obserwacji.

Chyba wszystkie te cechy spełnia to: NexStar 6 Se Schmidt-Cassegrain 150/1500 Celestron

 

Wiem, że jestem jeszcze bardzo chaotyczny w opisach. Przejrzałem forum i nadal nie jestem pewien zakupu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem tylko dlaczego chcesz kupic ten teleskop tak cholernie drogo? 3.7K pln? Poszukaj bracie troche po sklepach, bo ja po 2 minutach wertowania sieci dopadłem go prawie 400pln taniej. A to znacznie blizej twojej nieprzekraczalnej bariery 3K pln.

 

http://deltaoptical.pl/deltasklep/shopping...e542504c50cd19e

 

Nie mówie , ze w Delcie koniecznie, ale poszperaj. Sprawdź na forach opinie o sklepach i dopiero ruszaj z portfelem.