Skocz do zawartości

Dwóch kandydatów do zakupienia.


Skyler

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jestem początkującym miłośnikiem astronomii. Mam dobre warunki obserwacyjne. Przeczytałem parę książek i mam dość dużą wiedzę nt astronomii. Posiadam już pierwszy teleskop mianowicie Sky-Watcher SK767AZ1. Po zakupieniu tego teleskopu rozczarowałem i lekko zniechęciłem się do obserwacji nieba ponieważ teleskop jest bardzo słaby. Doszedłem do wniosku, że już czas na drugi teleskop. Poszperałem sklepy internetowe z instrumentami do obserwacji i najbardziej odpowiadają mi te dwa teleskopy.

 

Quasar N-203 203/900 newton EQ5

 

http://teleskopy.pl/product_info.php?cPath.../900_newton_EQ5

 

Spinor Optics N-150/1000 EQ3-2

 

http://teleskopy.pl/product_info.php?produ...-150/1000_EQ3-2

 

Proszę o postawienie się w mojej sytaucji i doradzenie który teleskop jest warty wydania pieniędzy oraz co uda mi się przez niego zobaczyć. Nie chcę się znów rozczarować.

 

Pozdrawiam!

Skyler

Edytowane przez Skyler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz nam więcej co chcesz głównie obserwować ? czy obserwujesz z ogródka czy z balkonu ?

Logicznie myśląc oczywiście ten pierwszy jest lepszy -20 cm lustra to już jest coś jednak zastanawia mnie dziwne zróżnicowanie cen bo z reguły jak ktoś chce kupić teleskop to ma budżet np do 2000 i kieruje się właśnie w tym przedziale a ty podajesz jeden za 1000 a drugi za 2500 a zatem jaki masz budżet? .

Żadnym z tych sprzętów się na pewno nie rozczarujesz ale mogę się mylić ( w końcu nie znam twoich oczekiwań wobec sprzętu ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba wynalazki.

Pierwszy sądząc po długości tuby i podanej ogniskowej to konstrukcja w Barlowem w wyciągu. Odradzam.

Drugi bardziej normalny tylko ma trochę za słaby montaż.

Oba firmy NoName czyli widmo.

Trudno powiedzieć coś o jakości. Może być różnie. W pierwszym sprzedawca podaje, że lustro ma dokładność 1/10 lambda.