Skocz do zawartości

tani teleskop może jednak polecać nie uniwersalny


ekolog

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie do wszystkich doświadczonych astronomów.... Mianowicie nie wiem jaki teleskop byłby dla mnie najlepszy w cenie max 600zł, oczekiwałbym żeby dosyć wyrażnie było widać obiekty takie jak saturn, mars, niektore galaktyki, mgławice lub chociarz 1 lub 2 z tych rzeczy. Jestem zupełnym amatorem i jescze nie wiem czy mnie to wciągnie, lecz jak obserwuje te wszystkie zdjęcia przez was robione to coraz bardziej mnie to pociąga. Pozdrawiam i z góry dziekuję zza pomoc ...... Szymon :astronom: :astronom:

 

Nie wiem w jakim dziale zamieścić ten post - dlatego tu - bo obawiam się czy nie namieszam za bardzo początkującym jak go "wyżej" zamieszczę(jak sie ciekawie rozwinie to może przeczepicie do właściwszego).

 

W celestia.pl głowny tam piszący w tematach związanych z wyborem telekopu wspomniał raz że woli DS-y od US. Wspomniał o tym po trosze w jakimś celu.

 

Zastanawiam sie czy w pewnych okolicznościach (np ktoś ma lub miewa łatwy dostęp do ciemnego nieba) nie poddawć pod rozwagę kupującemu rozumowania - wybieram teleskop albo typowy do US albo typowy do DS bo chce mieć za te moje niewielkie pieniądze już maksymalnie dobry efekt [w jednej kategorii].

 

do tego pytania zmusiła mnie ciekawa sentencja owego użytkownika: "lub chociarz 1 lub 2 z tych rzeczy."

 

Pomijając porady typu dobra "używana synta 8" przewyższy wszystko - jak już ktoś chce mieć ten nowy teleskop za 500 czy 700 itp złotych to czy automatycznie musi dostać poradę na ten DOBRY PRZEDE WSZYSTKIM DO KSIĘŻYCA?

 

Specjalnie podam przykład abstrakcyjny, żeby nikogo nie wprowadzić w błąd ale rozeznać temat poznając Waszą opinię.

 

Gdyby teleskop BKP13065EQ2 kosztował tyle co SK909AZ3 z Barlowem achromatycznym

 

to czy nie wartało by dokładnie wypytać forumowicza o jego warunki obserwacyjne, mobilność i PREFERENCJE ESTETYCZNO - INTELEKTUALNO - SPOŁECZNE.