Skocz do zawartości

Co to za wyciek?


lemarc

Rekomendowane odpowiedzi

Nie traktuj tego jako pewnik, ale gdy pytałem kiedyś znajomego wojskoweo o tego typu małe smugi wychodzące z tylnych cżęści kadłuba Boeingów pasażerskich, zostało mi powiedziane, że takie smugi mogą powstawać przy wylotach systemów klimatyzacji tych maszyn. To podobno potężne mechanizmy o bardzo dużej mocy. W końcu musisz w dużej kubaturze zapewnić odpowiednie ciśnienie i temperaturę. Potrafią naprawdę intensywnie wymieniać spore ilości powietrza ze środowiskiem zewnętrznym.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pierwszy raz to widziałem nad Lublinem, a teraz mam na fotce smugę pary pod kadłubem samolotu. Czy to zwyczajowe opróznianie zawartości WC, czy cos innego?

 

Świetna fotka.

 

Opróżnianie WC to nie jest na pewno. Samoloty tego nie robią, mają na to specjalne zbiorniki.

Jest też możliwość, że zrzucał paliwo, ale tego nie jestem pewien.

 

To co napisał Hans też jest prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze to co powiedzial Hans jest prawda ale nie do konca.

Pamietajmy, ze samoloty maja obieg zamkniety i dodatkowo na 10000 metrow nie ma za wiele powietrza, zeby je wymieniac. Prawdopodobnie spuszcza sie troche powietrza, zeby nie rozwalilo kadluba. Pamietajmy, ze objetosc powietrza kiedy na zewnatrz mamy niskie cisnienie jest znacznie wieksza niz na powierzchni Ziemi.

Zrzucanie paliwa to nie jest na pewno. To sie robi na niskich wysokosciach przed ladowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze to co powiedzial Hans jest prawda ale nie do konca.

Pamietajmy, ze samoloty maja obieg zamkniety i dodatkowo na 10000 metrow nie ma za wiele powietrza, zeby je wymieniac. Prawdopodobnie spuszcza sie troche powietrza, zeby nie rozwalilo kadluba. Pamietajmy, ze objetosc powietrza kiedy na zewnatrz mamy niskie cisnienie jest znacznie wieksza niz na powierzchni Ziemi.

Zrzucanie paliwa to nie jest na pewno. To sie robi na niskich wysokosciach przed ladowaniem.

 

hmm jeśli kadłub nie byłby w stanie wytrzymać różnicy ciśnien na 10000m, to po wyrównaniu tych ciśnień, tak samo nie powinien móc wytrzymać tej samej różnicy ciśnień już na dole... (gdy to wewnątrz mamy podciśnienie)

 

P.S...

 

A no chyba że można potem to powietrze uzupełnić... :)

Edytowane przez Muchozol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie jest to klima - oddawanie ciepła przez skraplacz klimatyzatora, stąd para. WC na pewno nie, bo to obiegi zamkniete. Paliwo również raczej nie, bo takie spuszczanie to chyba raczej nie jest zgodne z aspektami ochrony środowiska. Poza tym paliwo lotnicze jest drogie, po co to spuszczać???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewn nie jest to zrzut paliwa. Zawory do zrzutu paliwa są usytuowane na końcówkach skrzydeł, a same zrzuty odbywają się tylko w wyjątkowych okolicznościach i tylko w wydzielonych strefach w pobliży wielkich lotnisk na wysokościach rzędu 2-4km, nie na wysokościach przelotowych.

 

Nie wiem co to jest, ale myślę, że ma związek z układem klimatyzacji. Może zrzut skroplin, które zgromadziły się w jakimś specjalnym zbiorniku w czasie gdy samolot był na ziemi i klima pracowała przy upalnej pogodzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję Lamarcowi zajrzeć tu:

http://www.lotnictwo.net.pl/

To bardzo duże forum lotnicze i może tam znajdziesz odpowiedź. A poza tym mają taki dział "Samoloty na wysokościach przelotowych", gdzie jest dużo fotek takich jak Twoje.

Edytowane przez kuba_mar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samoloty zrzucają paliwo bardzo często - chodzi to o sytuacje kiedy samoloty lądują wcześniej niż to planowano. Samolot lądujący z pełnymi zbiornikami jast bardzo cięzki i mógłby się wręcz przełamac na pół. Nie zawsze takie zrzucanie odbywa się w wyznaczonych strefach - często są to dosyć przypadkowe miejsca. A gdzie

są "wyloty" takiego paliwa to nie wiem, ale Radku nie wydaje Ci się, żę gdyby były na końcówkach skrzydeł to było by to za blisko silników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pierwszy raz to widziałem nad Lublinem, a teraz mam na fotce smugę pary pod kadłubem samolotu. Czy to zwyczajowe opróznianie zawartości WC, czy cos innego?

W XXI wieku WC opróżniane jest na lotnisku, nikt nie chce rozsiewać chorób albo zabić kogoś zawartością toalety (choć podobno był kiedyś przypadek jak zmrożony "brykiet" z toalety omal nie zabił szypra japońskiego kutra).

A to najprawdopodobniej ślad z Drain Mast-u, który odprowadza zużytą wodę oraz przy okazji wodę z kadłuba samolotu o ile dobrze kojarzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samoloty zrzucają paliwo bardzo często - chodzi to o sytuacje kiedy samoloty lądują wcześniej niż to planowano. Samolot lądujący z pełnymi zbiornikami jast bardzo cięzki i mógłby się wręcz przełamac na pół. Nie zawsze takie zrzucanie odbywa się w wyznaczonych strefach - często są to dosyć przypadkowe miejsca. A gdzie

są "wyloty" takiego paliwa to nie wiem, ale Radku nie wydaje Ci się, żę gdyby były na końcówkach skrzydeł to było by to za blisko silników?

W odrzutowcach pasażerskich silniki są usytuowane dużo bliżej kadłuba niż końcówek skrzydeł, więc usytuowanie zaworów zrzutu paliwa na końcówkach skrzydeł jest rozwiązaniem bardzo logicznym, zwłaszcza że, jak ktoś wcześniej wspomniał, około połowa paliwa (jak nie więcej) jest zgromadzona w zbiornikach skrzydłowych.

 

Samoloty zrzucają paliwo bardzo rzadko, w Polskiej przestrzeni powietrznej istnieją chyba trzy strefy zrzutu paliwa, i takie sytuacje mają miejsce raz na rok, lub trochę rzadziej. Teraz latają nowoczesne samoloty, boeingi, airbusy itp, które mogą spokojnie lądować nawet zatankowane do pełna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje. Znalazłem taki tekst: "W Polsce usytuowanych jest ich tylko trzy w okolicach Warszawy, przy czym minimalna wysokość zrzutu paliwa jest określona na poziomie lotu 145., co w metrach daje wysokość ok. 4300m. Z tej wysokości zdecydowana większość - jeśli nie całość - zdoła wyparować zanim dotrze do ziemi. Natomiast żadne inne lotnisko takich stref nie posiada."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drain mast - trzeba poszukać niżej, jest fotka na stronie:

http://www.ef-heaters.com/

Drain Mast może odprowadzać też olej, nie wiedziałem ;)

http://www.b737.org.uk/apu.htm

 

Z dokumentu:

http://www.fzt.haw-hamburg.de/pers/Scholz/...DOCsysPaper.pdf

Wygląda na to, że samolot może mieć kilka takich odpowiedników

"studzienek ściekowych" i "kanałów burzowych" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.