Skocz do zawartości

Jaka lornetka do 1500 zł ???


Piotr Zbroński

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Bardzo proszę o pomoc w wyborze dobrego sprzętu. Zamierzam zakupić lornetkę koniecznie z możliwością zainstalowania na statywie. Głównym celem obserwacji będą wysoko lecące samoloty, jednak chciałbym zacząć obserwować ciała niebieskie. Nie znam się na parametrach i nie zamierzam w nie zbytnio wnikać bo to szeroka wiedza. Z tego powodu chce zdać sie na doświadczenie grupowiczów, i mam nadzieję że pomogą mi wybrać najlepszy sprzęt w swojej klasie cenowej. Głównym kryterium jest powiększenie min x20 i im więcej tym lepiej. Cena do 1500 zł także nie będzie przeszkodą zatem proszę o podpowiedź jaki sprzęt będzie najlepszy klasowo?????

Z góry dziękuję za pomoc.

Piotr Zbroński

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta bardziej do spotting'u: http://deltaoptical.pl/deltasklep/shopping...81e3ad6b7594a1f (większe pow.; 30x)

 

A ta do obserwacji astronomicznych: http://deltaoptical.pl/deltasklep/shopping...81e3ad6b7594a1f (większa średnica: 100mm)

 

Wybór należy do Ciebie :)

 

Pozdrawiam Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pierwsze wypowiedzi. Od początku skłaniałem się ku Vixenowi Giant 30x80. Ma największe powiększenie a przy tym ma niewielką wagę (oczywiście w swoim segmencie) tj. niepełne 2,5 kg. Jeśli chodzi o propozycję chińskich lornetek to mam pewne obawy jakościowe, ale głównym kryterium ich odrzucenia jest waga sporo ponad 4 kg. Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące źrenicy wyjściowej która w przypadku Vixena wynosi 2,7 mm. Czy to nie jest zbyt mało ??? Proszę o dalsze propozycje aa gdyby ktoś użytkował interesujący mnie sprzęt to proszę o swoje odczucia.

 

Pozdrawiam wszystkich grupowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach