Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Darek, nie chciałbym się tutaj za bardzo reklamować, ale sprzedaję swój guider: http://astropolis.pl/topic/44352-atik-titan-mono/?p=530583

a czas, który "stracisz" przy nim to tylko na instalację sterowników - działa z Maximem niezawodnie (większość zdjęć zrobiłem na nim).

 

Bije na głowę wszystkie QHY5

 

P.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek, nie chciałbym się tutaj za bardzo reklamować, ale sprzedaję swój guider: http://astropolis.pl/topic/44352-atik-titan-mono/?p=530583

a czas, który "stracisz" przy nim to tylko na instalację sterowników - działa z Maximem niezawodnie (większość zdjęć zrobiłem na nim).

 

Bije na głowę wszystkie QHY5

 

P.

:) Pawle jak okaże się, że jest to wina kamery i dostanę zwrot kasy to się zastanowię nad zakupem nowej kamerki ale na dzień dzisiejszy jeszcze nic nie wiadomo. Dzwoniłem do delty ale ich specjalista Przemysław od astrofotografii jest na urlopie do 10 marca. W związku z powyższym do tego terminu nie rozwiążę kwestii reklamacji a dział techniczny deltyoptical bez Pana Przemysława sobie nie poradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro w oryginalnym sofcie obraz jest prawidłowy a w innym nie, to wina jest po stronie sterownika, nie sprzętu.

Kuba ale sterowniki ASCOMa też są na płycie od kamerki jako oryginalne i w instrukcji jest wyraźnie napisane co należy zrobić by kamerka działała pod maximem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do której wersji Ascoma są dostarczone sterowniki? Czy masz tą samą wersje ascoma na swojej maszynie? Czy dostarczony sterownik specyfikuje wersje Maxima z którymi jest kompatybilny? Czy sterownik który został dostarczony z kamerą jest dedykowany do twojego systemu operacyjnego?

 

Iluvatar dał Ci bardzo czysty przekaz.

Skoro w oryginalnym sofcie obraz jest prawidłowy a w innym nie, to wina jest po stronie sterownika, nie sprzętu.

 

I tego bym się trzymał.

 

Pozdrawiam.

 

P.s. Szukałeś w sieci za najnowszymi sterownikami do tej kamery? Szanujacy sie producenci utrzymują swoje sterowniki i na ich stronach mozna odkopać ich najnowsze wersje. Taki soft jest rozwijany nie tylko po to aby czyscic bugi w kodzie czy optymalizowac wydajność ale również by nadążać za zmianami w najpopularniejszym oprogramowaniu które klienci kamery stosują do jej obsługi. To nie są statyczne sprawy. Jesli kamera "przeleżała" w spedycji, magazynach, hurtowniach i sklepach miesiące / lata to soft i sterowniki dostarczane z ną mogą być mocno... "przeterminowane".

Edytowane przez Hans
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie nie do końca skoro nadal nie działa. A system XP masz świeży? Ja pamiętam że mi ASCOM świrował ze sterownikami do momentu gdy wszystkiego na nowo nie postawiłem .

Pozdrawiam

 

System nówka nierdzewka - opisane we wcześniejszych postach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecna konfiguracja maszyn

 

Dane maszyny nr1.

i7-3632QM@2.20GHz

12GB Ram

windows 8 64bit

ASCOM Platform 6-SP3-6.0.3.0

Sterownik kamery: QHY5T 2009-07-10 v1.0.0.0

Maxim 5.15

 

 

Dane maszyny nr2.

T2250@1,73GHz

4GB Ram (obsługiwane 3GB)

windows xp 32bit home sp3

ASCOM Platform 6-SP1-6.0.0.0

Sterownik kamery: QHY5T 2009-07-10 v1.0.0.0

Maxim 5.15

 

 

Edytowane przez dargeo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek, czy ten sterownik ma 5 lat?

tak :) i jest to sterownik ze strony :)

strona-producenta.jpg

To jest najnowszy?

tak

Druga rzecz. Instalowałeś tak, jak opisane w drugim poście?

2 poście??? chyba 14 - jeśli chodzi ci 14 to tak było instalowane na windows 8 czyli maszynie nr1

Edytowane przez dargeo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i kolejna niespodzianka od wczoraj nic nie zmieniałem a tu wszystko ok (nie wiadomo jak gaiding ale ekspozycje są ok)

testccd1.jpg

załamka

 

dodam, że to na maszynie nr1

 

PS. sprawdziłem na maszynie nr2 i tez ekspozycje są ok.

 

co jest grane??? raz działa a innym razem nie działa???

Edytowane przez dargeo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem zależność występowania błędu (przynajmniej tak wyszło 4 razy pod rząd)

sprawa wygląda następująco:

- włączam kompa

-podłączam kamerę

-uruchamiam maxima

-łącze się z kamerami

-robię ekspozycję dla gaidingu bądź zdjęć (do tej pory jest wszystko ok - ekspozycje są poprawne możliwe, że i gaiding wówczas pracuje ale obecnie tego sprawdzić nie mogę)

-włączam track i maxim robi samoczynnie expozycje do gaidingu

 

po wyłączeniu track i zrobieniu powtórnej ekspozycji następuje zerwanie ramek i obraz z kamery jest nieczytelny tak ja na zdjęciach zamieszczonych wcześniej.

Jedynym rozwiązaniem jakim wówczas można zrobić to:

-wyłączyć połączenie z kamerą

-wyłączyć maxima

-odłączyć przewód od kamery

następnie wszystko wykonać w odwrotnej kolejności czyli:

-podłączyć przewód od kamery

-włączyć maxima

-włączyć połączenie z kamerą

i znów można się cieszyć poprawnymi ekspozycjami

 

PS. Sprawdziłem to na maszynie nr1 (windows8)

 

uważam że dość skomplikowana procedura by się cieszyć działaniem kamerki :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeżeli z jakichś powodów zatrzymasz guiding, to musisz restartować Maxima? A sprawdź z ciekawości, jeśli masz czas, jak ma się sytuacja w PHD, najlepiej bez uruchamiania Maxima po podłączeniu kamerki.

Może i skomplikowane, ale ważne że działa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.