Skocz do zawartości

Herkules na szeroko


MaPa

Rekomendowane odpowiedzi

Poszedłeś w moje ślady ? :P

 

Jeśli mogę coś zasugerować to o ile wyszpilkowane gwiazdy dobrze sprawdzają się jako tło mgławic o tyle patrząc na foto gwiazdozbiorów ciekawiej jest kiedy jasność gwiazd jest wprost proporcjonalna do ich jasności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jasne to jest zoom 17-40 f4 dalem otwarty na maxa

Troche czuje sie jak nowicjusz przy tej obrobce. Pelna klatka to 5300 pixeli, tutaj mocny resize wiec gwiazdki wyszły jak male punkciki. Dochodzi jeszcze stosunkow krotka pojedyncza klatka wiec moze nie mialy sie jak zróżnicować. Ciezko bylo znalezc gwiazdy Herkulesa na początku :) Bylem zdziwiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcine masz racje! Nawet nie przypuszczałem ale jest wyraźnie niebieskawy pixelek lub dwa .

 

Jestem pilnym uczniem ( jak się mnie zmotywuje ;) ) więc podszedłem do obróbki po raz drugi. Przypominam sobie Irisa z dawnych lat.

Zredukowałem kadr i skupiłem się na samym Herkulesie.

Gwiazdki ciężko jest zróżnicować i ciężko to jakoś przeskoczyć bo jeszcze nikt nie wymyślił pugina do tego typu podejścia ale może teraz lepiej bo większa rozdzielczość.

Na razie bez kresek i opisów. Jeśli wersja uzyska akceptacje pomaluje gwiazdozbiór i opisze wliczając NGC6210 - tutaj już bez wątpienia widoczną.

 

herkules_v2_2200a.jpg

 

PS Teraz widać jak w tak szerokim kadrze trudno wypatrzyć trapez Herkulesa nie mówiąc o reszcie :)

 

Edytowane przez MarcinPc
  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrażaj się. Wyszły ładne gwiazdki, a przy odrobinie wysiłku można z tego naprawdę fajną fotkę wyprodukować. Od roku w głowie noszę zamysł, żeby zrobić dobre, szerokie kadry najbardziej charakterystycznych gwiazdozbiorów, co przy moim zestawie "refraktorów" wymaga jedynie cierpliwości i czasu, czyli zajmie najbliższe 10 lat :)