Skocz do zawartości

Możliwości transportu kopalin w przestrzeni pozaziemskiej - praca naukowa


Misiu

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry!

 

Jestem studentem mechatroniki, jako temat pracy magisterskiej wybrałem analizę możliwości transportu kopalin użytkowych poza Ziemią (na powierzchni ciał niebieskich, nie w przestrzeni międzyplanetarnej) stąd ten temat i moja obecność na forum.

 

Astronomią interesuję się tylko w jej fizyczno-chemicznym aspekcie. Interesują mnie mechanizmy rządzące naszym wszechświatem natomiast nazewnictwo planet już nie bardzo. Uwielbiam podziwiać gwieździste niebo ale nie rozumiem jak innym ludziom poszczególne konstelacje przypominają ziemskie byty. Dla mnie ten widok jest piękny sam w sobie!

 

Przechodząc do sedna: moim zadaniem jest sprawdzenie jak obecnie stosowane na ziemi systemy transportowe (głównie różnego rodzaju przenośniki) sprawowałyby się w przestrzeni pozaziemskiej. Czy w ogóle możliwym jest zastosowanie ich w obecnej formie, jeśli tak to pod jakimi warunkami, jeśli nie to co jest problemem i ew. jak można go rozwiązać.

 

Skąd pomysł na taką pracę? Pozyskiwanie surowców z powierzchni Księżyca bądź najbliższych planet wydaje się być całkiem realne w najbliższej przyszłości, nie natrafiłem na żadne prace na ten temat więc postanowiłem sam się nim zająć.

 

Na początek muszę zebrać jak najwięcej informacji o warunkach panujących na najbliższych nam ciałach niebieskich oraz o surowcach, które można by na nich pozyskiwać. O ile informacje o warunkach nie są specjalnie trudne do znalezienia to te drugie nie są już tak powszechnie dostępne. Jedyny źródło jakie przychodzi mi do głowy to strony NASA, planuję także napisać do POLSY.

 

Będę wdzięczny za każdy fragment przydatnej informacji bądź nakierowanie na źródła. Jeśli moja praca wzbudzi zainteresowanie to będę informował o postępach i chętnie podzielę się wynikami.

 

Pozdrawiam!

Misiu

Edytowane przez Misiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach