Skocz do zawartości

PixCore - sztuczne pompowanie bitów?


_Spirit_

Rekomendowane odpowiedzi

chyba nie..z 16 bitów nie zrobisz prawdziwych 32 bit jeśli takie z matrycy nie zeszły.

Z 720p nie zrobisz prawdziwego 1080p jeśli nie było takie od początku.

Sztuczne podnoszenie rozmiaru pliku.

Tak myślę na chłopski rozum a sam unikam jak mogę 32 bit.

Ja też dołączam się do pytania o ten format bo w każdym module pixa mam możliwość zapisu klatek w 16 bitach ale przy deyberyzacji nie mogę..jest do wyboru tylko 32 bit, da się to obejść?

Edytowane przez Selmak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że ma sens. Średnia dwóch 16 bitowych plików, jeżeli nie chcemy tracić precyzji, ma więcej niż 16 bitów. Potem pastwimy się nad stackiem całą masą przekształceń matematycznych, wszystko to precyzyjniej będzie działało na 32 bitach, bez odcinania ułamków za każdym razem.

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden plik ma faktycznie 16 bitów (lub mniej), ale kilka zestackowanych i numerycznie przekształconych plików ma znacznie więcej niż 16 bitów. Po co to tracić konwertując go z powrotem do 16 bitów? 16 bitów powinien mieć plik, który eksportujemy jako gotowe zdjęcie TIFF (np. do galerii, druku, etc.), ale edycyjny oryginał powinien zostać jak najgłębszy.

 

9 godzin temu, Selmak napisał:

Z 720p nie zrobisz prawdziwego 1080p jeśli nie było takie od początku.

Twierdzenie jest prawdziwe tylko dla pojedynczego zdjęcia. Jeżeli masz wiele zdjęć 720p, to spokojnie możesz uzyskać z nich większą rozdzielczość niż 720p. W astrofotografii mamy dokładnie taką sytuację, czyli używamy więcej niż 1 zdjęcie (subekspozycje). Dlatego obróbkę robimy w większej rozdzielczości (drizzle), oraz "głębszych" plikach (32 bity).

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o to mi chodzi :)

Rozumiem dlaczego wynikowy plik - stack ma 32 bity.  Chodzi mi o cały proces pprocesingu, kalibracji, alignacji, normalizacji. Tam pracujemy na pojedynczych plikach i raczej do zawartego w nich sygnału nic nie jest więcej dodawane.

Ale ok. Przyjmuję że tak jest i koniec kropka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czegoś nie łapie. 

Zakładam że większość z Nas stackuje mediana lub average (to również poniekąd jest mediana), to jak operacje na poszczególnych pixelach mogą potrzebować 32bitow? 

 

Moje rozumowanie. 

--> Pierwszy sub, pierwszy pixel wartość wartość 20k adu

--> Drugi sub, pierwszy pixel wartość 25k adu. 

Średnia 20+25=45/2=22.5

 

Po co więc 32 bity skoro bez problemu mieścimy się w 16? Gdyby stackowac suma to oczywiście 32 niezbędne inaczej jakoś tego nie czuje. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adam_Jesion napisał:

Jeden plik ma faktycznie 16 bitów (lub mniej), ale kilka zestackowanych i numerycznie przekształconych plików ma znacznie więcej niż 16 bitów

Moim zdaniem to tylko połowa kwestii. Zgadzam się, że po zestackowaniu plików 16 bit otrzymujemy więcej bitów i zapis do 32 ma sens. Ale już po wyciągnięciu zdjęcia moim zdaniem możemy śmiało wrócić do 16 bitwy. Argumentuje to tym, że finalnie zdjęcie wyświetlane na monitorze będzie potrzebować tylko 8 bit, więc obrabiając w 16 mamy spory zapas. A po wyciąganiu już nie robimy tak mocnych operacji, które by się nie mieściły w "zapasie", który mamy. 

Ja przynajmniej tak zawsze robię, że po wstępnym wyciągnięciu operuję już tylko na 16 bit i nigdy nie dostrzegłem braku płynności przejść tonalnych na finalny zdjęciu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, _Spirit_ napisał:

Nie o to mi chodzi :)

Rozumiem dlaczego wynikowy plik - stack ma 32 bity.  Chodzi mi o cały proces pprocesingu, kalibracji, alignacji, normalizacji. Tam pracujemy na pojedynczych plikach i raczej do zawartego w nich sygnału nic nie jest więcej dodawane.

Ale ok. Przyjmuję że tak jest i koniec kropka.

 

Master bias to średnia z kilkudziesięciu/kilkuset pojedynczych klatek, to samo tyczy się pozostałych klatek kalibracyjnych. Idąc dalej, o ile biasy i darki od zdjęcia się odejmuje to przez flat zdjęcie jest niejako dzielone. Żeby uzmysłowić problem brakujących bitów weź najprostszy biurkowy kalkulator, wpisz dowolna liczbę i podziel kilkanaście razy przez 3, a następnie pomnóż tą sama ilość razy również przez 3. Co uzyskałeś? :) A to najzwyklejsze dzielenie. Istotne by był to prosty kalkulator biurkowy, bo te systemowe i te w telefonach są już od dawna "idiotoodporne" i eksperyment nie wyjdzie.

 

30 minut temu, Tayson napisał:

Panowie czegoś nie łapie. 

Zakładam że większość z Nas stackuje mediana lub average (to również poniekąd jest mediana), to jak operacje na poszczególnych pixelach mogą potrzebować 32bitow? 

 

Moje rozumowanie. 

--> Pierwszy sub, pierwszy pixel wartość wartość 20k adu

--> Drugi sub, pierwszy pixel wartość 25k adu. 

Średnia 20+25=45/2=22.5

 

Po co więc 32 bity skoro bez problemu mieścimy się w 16? Gdyby stackowac suma to oczywiście 32 niezbędne inaczej jakoś tego nie czuje. 

 

Średnia nie ma zbyt wiele wspólnego z medianą, wystarczy spojrzeć na średnią zarobków w Polsce :D 

 

Wybrałeś ekstremalnie prosty przykład idealnie pasujący do twojej tezy, mógłbyś zostać politykiem :) Piksele nie mają takich ładnych wartości, powiedzmy piksel A ma 20543, a piksel B 25512. Średnia to 23027,5 i to .5 już się nie zmieści w 16 bitach, potrzebujesz 17. A teraz dodaj 50 subów, 300 biasów, 100 flatów, przemiel to stackowaniem, kilkoma metodami odszumiania, deconvolucją, histogramem itd.

 

Ale ja wiem co Was boli, nie te 32 bity tylko rozmiar tych plików :P A kto Wam kazał kupować takie wielkie matryce? Mój Atik 414EX ze swoją rozdzielczością 1.4M wychodzi tu obronną ręką i śmieje się jako ostatni :flirt:

Edytowane przez Krzychoo226
  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Tayson napisał:

Średnia 20+25=45/2=22.5

 

Po co więc 32 bity skoro bez problemu mieścimy się w 16?

Właśnie dlatego 25,5. Żeby zapisać ta wartość bez strat potrzebujesz już 17 bitów. 32 bity rozum nie jako "rozszerzenie" zakresu ADU w górę, tylko jako zagęszczenie możliwych wartości. Ale jak pisałem wcześniej, uważam że po wyciągnięciu zdjęcia już można zrezygnować z 32 bit. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.