Skocz do zawartości

Samodzielna modyfikacja DSLR


kubaman

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak piszesz na sztywno - ja u siebie mam sprężynki między płykami przechodzące przez śrubki ...być może jak tam je dołożysz to załatwi sprawę ...  ja u siebie tego nie robiłem bo nie potrzebuje focić w dzień ale ... zrobiłem raz test i AF działał prawidłowo o dziwo ... nie wiem może fartem ustawiłem sobie szczelinomierzem taką odpowiednią odległość :)

Edytowane przez komprez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że faktycznie brak jest regulacji. Trochę myląco to wyglądało, bo do tej pory spotkanie przeze mnie aparaty, gdy miały 3 podwójne otworki (śruba i trzpień), to były tam sprężynki i regulacja. U Ciebie faktycznie nie ma regulacji, więc nie dokonałeś żadnych "zniszczeń" :) Korekta, którą trzeba zrobić w celu zadziałania AF wymaga przesunięcia matrycy w stronę obiektywu, więc jest to u Ciebie niemożliwe. W takiej sytuacji mamy 5 możliwości wg mnie:

-użycie filtra baadera (o ile spasuje pod ten model), który przywróci backfocus, ale wg różnych relacji powoduje powstawanie odblasków

-przefrezowanie ramki matrycy lub wsporników w korpusie w celu zbliżenia matrycy do korpusu - opcja hardcorowa, ale słyszałem że Michał Kałużny podejmował taką próbę, możesz go zapytać czy się udało i czy podejmie się tego raz jeszcze.

-nieruszanie matrycy, przegoniskowanie wszystkich obiektywów (chyba że część wyostrzy bez tego) i regulacja czujnika AF, żeby zgrać go z nieoryginalną odległością (regulację robi się z tego co wiem na lusterkach pod lustrem głównym, ale nie wiem jaki jest zakres).

-zbliżenie samego chipa matrycy do przodu, ale bez ruszania srebrnej ramki - wydaje mi się, że trzyma się ona z ramką na tych 3 lutach z tyłu. Trzeba by to odlutować, wstawić odpowiednie podkładki (precyzyjne) i przylutować na nowo. Pytanie czy wtedy to mechanicznie spasuje, trzeba to obadać.

-zakup innego aparatu, z możliwością regulacji

 

Moim zdaniem opcja 4 budzi spore nadzieje na sukces.

 

Cytat

Matrycę się wymienia w serwisie więc na pewno nie ma tu zniszczeń permanentnych. 

Jeśli jest korpus z regulacją, to owszem, też wymienia się, ale trzeba potem ustawić właściwą równoległość i głębokość matrycy - to wymaga jakiegoś wymyślnego sprzętu pomiarowego lub niezliczonych godzin prób i błędów z regulowaniem na żywym obrazie (można by taki rozbebeszony aparat zapiąć do teleskopu i regulować, podobnie jak podczas kolimacji :) ).

 

Godzinę temu, komprez napisał:

Tylko i wyłącznie szczelinomierz i na czuja trzeba ... z tego co ja pamiętam odległości są w przedziale max do 1mm szczeliny między tym modułem a korpusem ... robiłem to i kalibrowałem z powrotem takim sposobem i działa więc nie ma stresu ;) 

Nie wiem czy szczelinomierzem zawsze da się podejść, w każdym razie są jeszcze dwie inne metody, które również się sprawdzają - pomiar suwmiarką ustawienia rogów od góry (o ile jest na czym zeprzeć suwmiarkę) lub pomiar ilości obrotów śrub (zrobić znacznik początkowy, policzyć, nie pomylić śrub ze sobą). Najlepiej zrobić sobie pomiar na wiele sposobów, dla pewności.

 

Edytowane przez MateuszW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, kubaman napisał:

i zachować AF:

Nie wiem który czarodziej zna odpowiednie zaklęcie, żeby się tak stało, ale życzę powodzenia :) Być może programowa korekcja af w tym modelu wystarcza, a obiektywy mają wystarczający zapas za nieskończoność? Pewnie lada moment się dowiemy, jak złożysz puszkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, BogdanS napisał:

W moim 40D jest to samo, wywaliłem zielony, AF działa :)

AF działa tylko, że nie jest celny. Przez wizjer wygląda wszystko pięknie tylko, że zdjęcie jest bez odpowiedniej ostrości.

Modyfikowałem dwa Nikony wywalając filtr i AF za każdym razem nie trafiał w punkt ostrości.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pablo12311 napisał:

AF działa tylko, że nie jest celny. Przez wizjer wygląda wszystko pięknie tylko, że zdjęcie jest bez odpowiedniej ostrości.

Modyfikowałem dwa Nikony wywalając filtr i AF za każdym razem nie trafiał w punkt ostrości.

No właśnie - nie trafia, bo nie może. Fizycznie zmienia się długość optyczna matrycy względem czujnika, więc musi być różnica. A tor optyczny wizjera i AF się nie zmieniają, dlatego w wizjerze jest ok.

 

Aha - oczywiście jest jeszcze druga metoda AF, czyli pomiar przy liveview - ten rodzaj AF będzie działał, bo pomiaru dokonuje ta sama matryca, która robi zdjęcia - pod warunkiem, że starczy zakresu obiektywu "za nieskończoność. Poprzednia dyskusja dotyczy AF na podstawie czujnika, bo to jest to "prawdziwe" AF w lustrzance :) 

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr który usunąłem ma 1mm grubości, jego wpływ na tor optyczny to 0.7mm. Regulacja zakresu AF w ustawieniach jest na pewno większa. 

 

Tymczasem złożenie jest trudniejsze zostało mi 10 śrubek, a nie zostało nagwintowanych otworów.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kubaman napisał:

To jest uziemienie matrycy ale może i pełnią funkcję dystanserów.

Jak już nabierzesz wprawy w rozkręcaniu i skręcaniu :-) , to może te miedziane blaszki mają grubość 0,7mm, to możesz spróbować je położyć na górę, zamiast od spodu i przykręcić.

O ile to jest uziemienie, bo ja przylutowanych do nich kabelków nie widzę. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kubaman Ty ostatnio miales sporego pecha :D wiec kibicuje zeby sie wlaczyl ...  sprawdz wszytskie tasmy bo tam jest kilka czujek typu otwarta klapka  i przez nie podpiecie tego na pewnonsie nie odpali

Edytowane przez komprez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest, włączył się :)

Została tylko jedna śrubka tym razem.

 

Tak wygląda zdjęcie na surowo (35mm F1.4 @1.4 - AF cel na PLN)

obraz.png.2d8071cbb63b2e0a68299597e420804b.png

 

Po szybkiej (3 sek) korekcie +20mm w ustawieniach AF w puszce:

obraz.png.7d2a55911e98a35d1edb10f4517407b8.png

 

 

A tak po auto WB

obraz.png.5ad4c3dc92d6ba1a382a8344f0a4ada0.png

 

 

 

Chyba się udało. Muszę sprawdzić inne obiektywy.

 

 

  • Lubię 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, MateuszW napisał:

A jaki tam jest max? Ciekawe że się udało, gratulacje!

Co to znaczy auto wb? Chodzi Ci o ręczny pomiar wb?

Max to 20mm. Myślę że nie będzie jednak za dobrze dla różnych obiektywów, jestem na limicie. Może kupię tę płytkę dla świętego spokoju i wygody, ale widzę, że całość jest bardzo prosta i szybka.

Auto WB w PSie, na rawie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

39 minut temu, Adm2 napisał:

Jak już nabierzesz wprawy w rozkręcaniu i skręcaniu :-) , to może te miedziane blaszki mają grubość 0,7mm, to możesz spróbować je położyć na górę, zamiast od spodu i przykręcić.

O ile to jest uziemienie, bo ja przylutowanych do nich kabelków nie widzę. 

Tak teraz myślę, że jutro tego spróbuję, to wydaje się najprostszą metodą. I faktycznie nic do tego nie jest podłączone. Dobry pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.