Jump to content

Przywitanie, kilka fot i pytań.


Rosso
 Share

Recommended Posts

4 godziny temu, Rosso napisał:

Podsumowując, wady których jestem świadom:

- Mało materiału na każdym z tych obiektów

- Kiepska ostrość ( tutaj mam ogromny problem przy 071mc, bo przy maske bahtinova spajki są tak małe, że ustawienie ostrości nawet na jasnej gwieździe jest bardzo trudne)

- Brak flatów

- Wybałamucone, spuchnięte i pozbawione życia i koloru gwiazdy

- Gradienty

- Słabe tło, niewyciągnięty materiał i ogólnie słaba obróbka.

Chętnie wysłucham rad, które pomogą mi zrobić coś lepszego z tymi zdjęciami. Szczególnie przy ustawianiu ostrości przy ASIAIR PRO i masce bahtinova. Nie chcę używać najjaśniejszej gwiazdy na niebie, bo przy paleniu obiektu w innej części nieba punkt ostrości może być inny, ze względu na np. atmosferę?

 

 

Skoro już korzystasz z ASIAIR to myślę, że warto się zastanowić nad motofocuserem (np ZWO EAF). To powinno rozwiązać problem z ostrością.

 

Problem z gradientami prowadzi do flatów - naprawdę warto je robić! Z drugiej strony źle zrobione flaty potrafią popsuć zdjęcie, więc trzeba wiedzieć jak je prawidłowo robić.

 

Generalnie do obróbki polecam bardziej zaawansowane oprogramowanie które po prostu zostało stworzone dla astrofotografii. Ja korzystam od niedawna z Pixisight i jego możliwości są ogromne. Już kilka podstawowych procesów daje bardzo ciekawe możliwości.

 

Tyle ode mnie, niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni astrofotografowie :)

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, Astrobonq napisał:

 

Skoro już korzystasz z ASIAIR to myślę, że warto się zastanowić nad motofocuserem (np ZWO EAF). To powinno rozwiązać problem z ostrością.

 

Problem z gradientami prowadzi do flatów - naprawdę warto je robić! Z drugiej strony źle zrobione flaty potrafią popsuć zdjęcie, więc trzeba wiedzieć jak je prawidłowo robić.

 

Generalnie do obróbki polecam bardziej zaawansowane oprogramowanie które po prostu zostało stworzone dla astrofotografii. Ja korzystam od niedawna z Pixisight i jego możliwości są ogromne. Już kilka podstawowych procesów daje bardzo ciekawe możliwości.

 

Tyle ode mnie, niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni astrofotografowie :)

 

Właśnie EAF jest moim kolejnym zakupem. Myślę, że jest to konieczne, bo mój focuser ma jakiś luz. Tzn przy mikroruchach obraz przeskakuje paręnaście pixeli gora-dol. Jest to bardzo uciążliwe. 

Co do flatow, właśnie ogarniam jakąś flatownice ze starego monitora. Zobaczymy, czy coś z tego wyjdzie. Pixinsight mam w wersji LE. to duży wydatek, planuje go na za kilka miesięcy bo zdaje sobie sprawę jaki jest to krok do przodu. Myślałem o APP, ale wersja trial jakoś mnie nie przekonała. Dzięki za odpowiedź :D

 

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, Tayson napisał:

Czesc. Jak na poczatkujacego to ogólnie spoko jakosc.

Ktos, kiedys zrobil fajna tabelke, polecam. 

http://astrozdjecia.pl/tips.html 

Pewnie że znam tą stronę! Flaty miałem przy dslr ale nie zdołałem ich nawet użyć, bo zaraz po tym przesiadłem się na Asi. Niemniej jednak postaram się w weekend zrobić bibliotekę :D

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Tayson napisał:

Czesc. Jak na poczatkujacego to ogólnie spoko jakosc.

Ktos, kiedys zrobil fajna tabelke, polecam. 

http://astrozdjecia.pl/tips.html 

Lekki off. @Tayson znalazłem na twojej stronie informację: "UWAGA!
W przypadku matryc o nieliniowej charakterystyce, np. niektóre nowe kamery CMOS zaleca się zamiast biasów wykonać DARK FLATS. Czym one są? Jest to nic innego jak dark wykonany z czasem naświetlania flata" .  Mam Asi 1600MM Pro i nie wiem już teraz jakie suby powinienem używać. Gdzie sprawdzić jaką matrycę mam lub może wiesz jakie suby do tek kamery używać (czy dark flat czy bias)? 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, mirekk napisał:

Lekki off. @Tayson znalazłem na twojej stronie informację: "UWAGA!
W przypadku matryc o nieliniowej charakterystyce, np. niektóre nowe kamery CMOS zaleca się zamiast biasów wykonać DARK FLATS. Czym one są? Jest to nic innego jak dark wykonany z czasem naświetlania flata" .  Mam Asi 1600MM Pro i nie wiem już teraz jakie suby powinienem używać. Gdzie sprawdzić jaką matrycę mam lub może wiesz jakie suby do tek kamery używać (czy dark flat czy bias)? 

 

Jak masz chłodzoną kamerkę, to nie potrzebujesz Biasów, ponieważ bias zawiera się również w Darkach. Biasy robi się w niechłodzonych kamerkach, żeby umożliwić optymalizację darków. Optymalizacja darków polega na normalizowaniu ich poprzez ich skalowanie (te z wiekszymi szumami skalowane są w dół, a te z mniejszymi w górę, np. kiedy darki były robione w zmieniającej się temperaturze), aby je skalować trzeba najpierw je skalibrować poprzez odjęcie biasu. Tak więc na kamerkach lepiej robić Dark Flaty (czy tam flat darki) z dwóch powodów:

1. Kamerki CMOS mają dużo nieliniowych wad, przez co jak nazwa wskazuje nie można ich skalować, więc lepiej kalibrować flaty osobno, a lighty osobno.
2. Kamerki pozwalają ustawić dokładnie temperaturę, przez co skalowanie darków jest zupełnie niepotrzebne, wręcz niewskazane. Np. w kamerkach gdzie występuje dosyć silne AMP glow, tylko idealnie dobrane darki są w stanie je poprawnie usunąc.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 60 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 73 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.