Skocz do zawartości
  • 0

Teleskop dla nowicjusza


klaudiazieba

Pytanie

Hej!

 

Szukam sprzętu na prezent. Jestem zupełnie zielona w temacie. 
Chciałabym żeby był to sprzęt dla osoby początkującej, ale z dużym potencjałem - najlepiej gdyby umożliwiał kompleksowe obserwacje.

Czytałam trochę o Dobsonie 6 i 8 oraz Astromasterze 90 i 130.
 

Czy któryś z wymienionych jest rozsądnym zakupem? Może macie coś lepszego? 

Budżet to od 1.5k do 2.5k maksymalnie.

 

Czekam na Wasze wskazówki. Chcę żeby to był idealny prezent!🔭

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
2 godziny temu, klaudiazieba napisał(a):

Hej!

 

Szukam sprzętu na prezent. Jestem zupełnie zielona w temacie. 
Chciałabym żeby był to sprzęt dla osoby początkującej, ale z dużym potencjałem - najlepiej gdyby umożliwiał kompleksowe obserwacje.

Czytałam trochę o Dobsonie 6 i 8 oraz Astromasterze 90 i 130.
 

Czy któryś z wymienionych jest rozsądnym zakupem? Może macie coś lepszego? 

Budżet to od 1.5k do 2.5k maksymalnie.

 

Czekam na Wasze wskazówki. Chcę żeby to był idealny prezent!🔭

Kim że jest osoba początkująca?.

Dziecko 5cio / 10cio/ 15to latek?, czy dorosły osobnik i jakiej płci?.

Gdzie będzie obserwacja, która najczęściej nierozłącznie jest związana z miejscem zamieszkania?.

Miasto?, wieś? w domu jednorodzinnym czy np. w bloku na 10tym piętrze?....

Zacznijmy od podstawowych i najważniejszych informacji potrzebnych aby dobrze doradzić a nie znowu walenie na ślepo Dobsn 8 (btw. rzygać już się chce tymi legendarnymi dobsonami 8")

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Prezent dla dorosłego osobnika, mężczyzny.

Obserwacja najczęściej będzie odbywać się w domu jednorodzinnym na wsi (całkowity brak latarni/niewielka ilość).

 

Pytam właśnie dlatego żeby nie brać nic na ślepo, chcę żeby to był faktycznie udany sprzęt.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0