Skocz do zawartości

Lustro 500mm - jak to jest w praktyce?


Biohazard

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem początkujący w tej dziedzinie - niedawno na forum poddałem temat (nie wiem czy na tym forum czy www.astronomia.pl) jaki sprzet potrzebny jest do tego aby oglądać obraz w kolorze (chodziło o ds'y - kolorowe mgławice (oczywiście nie koniecznie żywe kolory tylko jakiś niewielki kolor ale taki zeby było napewno widać że jest). Otrzymałem odpowiedź że trzeba by mieć telekop z lustrem ok 50cm.

Czy taki teleskop:

http://www.astrokrak.pl/sklep/product_info...products_id=148

umożliwilby mi obserwację dsów choć w minimalnym kolorze? Ma ktoś może taki sprzet lub oglądał ktoś niebo przez jakieś cudo o lustrze ok 50 cm i może się wypowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby widzieć zarys jakiegokolwiek koloru w najjaśniejszych obiektach trzeba mieć lustro 1 m. Jak nie wierzysz to proponuję kupić ten teleskop i sprawdzić.

 

I tak - i nie.

 

W moim 40cm Magławica w Orionie jest wyraźnie zielona. (i niech ktoś powie że widział tam czerwień :lol:)

 

 

Największy telekop przez jaki patrzyłem miał 60cm. Ni cholery żadnego koloru. (M42 przez niego nie wiedziałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę powiedzieć, że w Twoim teleskopie widziałem zieleń :), aczkolwiek zieleń widziałem w 8" Syncie ze dwa sezony temu,

a w swoim T380 przedwczoraj okolice trapeza miały wyraźny odcień niebieski, górne skrzydło od strony wewnętrznej było rudawo-rdzawe, zieleni zero.

Obserwacje Jodłów 2006 w Naglerze 17mm potwierdzone przez paru obserwatorów (zasięg 7mag).

 

Tę zieleń kiedyś Janusz Płeszka tłumaczył mniej więcej jako odbieranie przez mózg barw uzupełniających przy niskim poziomie oświetlenia - chyba nie pokręciłem.