Skocz do zawartości

Jak zacząć astrofoto ??


kefir82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich !!!

 

To mój pierwszy post na tym forum i chyba pierwszy na jakimkolwiek :).

Mam do Was kilka pytań bo chciałbym w przyszłości (mam nadzieje nieodległej) zająć się astrofotografią. Od razu zaznaczam, że nie mam doświadczenia i mało wiem.

Chcę kupić lustrzankę cyfrową i zastanawiam się która by była bardziej nadająca się do astrofoto (tak na przyszłość).

Mam tu na myśli D80 lub D90 Nikona.

Która matryca lepsza do astrofotografii: CCD (D80) czy CMOS (D90). D90 mniej szumi zwłaszcza przy wysokich czułościach ale czy tych wysokich używa się do astrofoto ??

Czy może wystarczy D80 a zaoszczędzoną kasę odkładać na statyw ??

Widzę po stopkach że ludzie focą 350D Canona także D80 z wyższej pułki może będzie OK.

A tak nawiasem 350D. Co oznacza "350D mod" ?? Pewnie jakoś modyfikowany, ale jak ??

I ostanie pytanko: Cy do astrofoto wystarczy aparat z teleobiektywem + statyw z napędem na montarzu paralaktycznym czy potrzebny jest teleskop ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich !!!

 

To mój pierwszy post na tym forum i chyba pierwszy na jakimkolwiek :).

Mam do Was kilka pytań bo chciałbym w przyszłości (mam nadzieje nieodległej) zająć się astrofotografią. Od razu zaznaczam, że nie mam doświadczenia i mało wiem.

Chcę kupić lustrzankę cyfrową i zastanawiam się która by była bardziej nadająca się do astrofoto (tak na przyszłość).

Mam tu na myśli D80 lub D90 Nikona.

Która matryca lepsza do astrofotografii: CCD (D80) czy CMOS (D90). D90 mniej szumi zwłaszcza przy wysokich czułościach ale czy tych wysokich używa się do astrofoto ??

Czy może wystarczy D80 a zaoszczędzoną kasę odkładać na statyw ??

Widzę po stopkach że ludzie focą 350D Canona także D80 z wyższej pułki może będzie OK.

A tak nawiasem 350D. Co oznacza "350D mod" ?? Pewnie jakoś modyfikowany, ale jak ??