Skocz do zawartości

Analiza biasa


Krzychoo226

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takiego biasa:

 

http://www.dropbox.com/s/feizu8g6xelak44/Bias_Ha_002.fit

 

jestem niestety laikiem w temacie kamer ccd i po samej klatce niewiele jestem w stanie powiedzieć, widzę gradient i pionowe paski, ale to tyle. Dowiedziałem się już że elektronika kamerki jest ok więc już się nie martwię.

 

Klatka pochodzi z Atika 16HR

Edytowane przez Krzychoo226
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to mniej więcej wygląda:

 

bias atikhr.JPG

 

dla porównania, w tle bias z FLI8300

w/g mnie ten gradient to na skutek odklejenia się Peltiera od matrycy,

a te pionowe paski, chyba gdzieś kiedyś tłumaczył Adam, ale już nie pamiętam,

może się odezwie w tym wątku i przypomni

 

a wracając do dyskusji ze statusu, być może nie ma się czym przejmować, bo ta różnica jasności to raptem 1% zakresu ADU tej kamery, chociaż w sumie chciało by się wykorzystać pełnię jej możliwości, zwłaszcza przy tak dość nie dużej studni, bo ideałem dla biasa, jest jego taki Gaussowski (losowy) rozkład, jak np. ten w tle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to mniej więcej wygląda:

 

attachicon.gifbias atikhr.JPG

 

dla porównania, w tle bias z FLI8300

w/g mnie ten gradient to na skutek odklejenia się Peltiera od matrycy,

a te pionowe paski, chyba gdzieś kiedyś tłumaczył Adam, ale już nie pamiętam,

może się odezwie w tym wątku i przypomni

 

a wracając do dyskusji ze statusu, być może nie ma się czym przejmować, bo ta różnica jasności to raptem 1% zakresu ADU tej kamery, chociaż w sumie chciało by się wykorzystać pełnię jej możliwości, zwłaszcza przy tak dość nie dużej studni, bo ideałem dla biasa, jest jego taki Gaussowski (losowy) rozkład, jak np. ten w tle

 

O gradiencie w biasie w Atiku 16HR znalazłem 2 wątki na zagranicznych forach:

 

http://ukastroimaging.co.uk/forums/index.php?topic=56804.0