Skocz do zawartości

Astrogotograficzna Przygoda #8 - Wielka Mgławica Oriona (M42)


slvmtz

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu zajmuję się nauczaniem astrofotografii na YouTube. Robię to w formie krótkich filmów, w których opisuję w jaki sposób wykonałem jakieś tam zdjęcie. Nie jestem żadnym profesjonalistą i pewnie w porównaniu do wielu z was wypadam pod tym względem marnie, ale mimo wszystko mam świadomość, że nie ma na YT kanałów o tej tematyce i nauczam gorszych od siebie, jak mi dorównać.

Nie przedłużając: 

M42 (Wielka Mgławica Oriona) to jedna z niewielu mgławic, którą można obserwować za pomocą gołego oka. Z powodu swojej jasności jest to także łatwy kąsek dla astrofotografów. Spójrzcie, jak wykonałem zdjęcie, które zdobyło 150 polubień na Facebooku!

 

  • Lubię 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie trzy uwagi:

- na początku filmu, pokazując gwiazdozbiór Oriona, warto byłoby pokazać, gdzie ta M42 jest, bo nie każdy to wie. Pewnie sporo osób nie wie też, jak wygląda Orion i jego główną figurę również pokazałbym na filmie,

- mimo wszystko zalecałbym jednak przysłonięcie obiektywu o przynajmniej jedną działkę, zamiast fotografować całkowicie otwartym, wtedy zdjęcie wyjdzie lepsze, zwłaszcza, jeśli to nie jest obiektyw wysokiej klasy  (mniej się uwidocznią wady optyczne obiektywu),

- mówisz w filmie, że wykonując ciemne klatki nie trzeba zmieniać parametrów ekspozycji. Tutaj nie tyle "nie trzeba zmieniać", co "trzeba je pozostawić takie same".

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, majer napisał:

Takie trzy uwagi:

- na początku filmu, pokazując gwiazdozbiór Oriona, warto byłoby pokazać, gdzie ta M42 jest, bo nie każdy to wie. Pewnie sporo osób nie wie też, jak wygląda Orion i jego główną figurę również pokazałbym na filmie,