Skocz do zawartości

AZ4 uszkodzony?


szquar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jestem początkujący, zakupiłem nowy nowy montaż AZ4 trzy tygodnie temu i od samego początku mam wrażenie że chodzi nierówno, odkręciłem zaciski i podkładki wyglądają jak na zdjęciach poniżej. Czy to ma tak wyglądać? Mają być takie pogięte? Chciałbym się poradzić zanim zareklamuje.

Pozdrawiam.

Kuba

 

EDIT: Dodam że od samego początku nie jestem w stanie wyważyć teleskopu, chyba że przesunę go maksymalnie do przodu, ale wtedy jest bardzo ograniczony zakres ruchów, zrzucałem to na karb jego krótkich wymiarów (TS apo 80/480), zastanawiam się czy tak powinno być?

IMG_0565.jpg

IMG_0566.jpg

Edytowane przez szquar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim AZ4 obecnym i poprzednim byly tak samo wygięte te podkladki-sprężynki. Jeden miałem nowy ze sklepu, drugi używkę. Gdyby te podkladki byly zupelnie płaskie bez dzialania dociskajacego, rozkręcalo by się to co chwilę. Kwestia nierównosci prowadzenia - w nowym mialem podobnie, po czasie się wszystko "rozjeździlo" i chodził bardzo płynnie. No chyba ze ewidentnie w jakiejś pozycji Ci się blokuje, wtedy to cos innego i trzeba by poszukac przyczyny.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Piotrek K. napisał:

W moim AZ4 obecnym i poprzednim byly tak samo wygięte te podkladki-sprężynki. Jeden miałem nowy ze sklepu, drugi używkę. Gdyby te podkladki byly zupelnie płaskie bez dzialania dociskajacego, rozkręcalo by się to co chwilę. Kwestia nierównosci prowadzenia - w nowym mialem podobnie, po czasie się wszystko "rozjeździlo" i chodził bardzo płynnie. No chyba ze ewidentnie w jakiejś pozycji Ci się blokuje, wtedy to cos innego i trzeba by poszukac przyczyny.

Wygląda to tak że raz chodzi lepiej raz gorzej:g:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szquar napisał:

Czy mogę prosić kogoś o sprawdzenie w swoim AZ4 jak to wyglada?