Skocz do zawartości

mobilna lornetka


kakrzysiek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

planuję zakup lornetki (i statywu) do obserwacji, która będzie dość mobilna, aby bez problemu zabrać ją ze sobą na przykład na wakacje czy pod ciemniejsze niebo, z dala od miasta. Posiadam teleskop (Sky-watcher 150/750) i jest to dość uciążliwe, przewozić go gdziekolwiek samochodem. Mam na oku trzy modele:

Celestron SkyMaster 20x80

Bresser 20x80

Spinor Optics Astro 20x80

Proszę o jakieś wskazówki, uwagi czy opinie ich dotyczące. Mam wrażenie, że nie różnią się zasadniczo niczym, oprócz wagi, ale jestem totalnym laikiem w tym temacie - obserwacje prowadzę od kilku lat wyłącznie za pomocą teleskopu.
Pozdrawiam, Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tego Bressera i jest zadowalający. Ma sporą aberrację chromatyczną na jasnych obiektach i w obserwacjach dziennych ale nadrabia solidnością wykonania. Na moje oko ostre pole widzenia to około 60%, bliżej końca pola obraz się rozjeżdża. Dobry stosunek ceny do jakości. Pozostałe podane lornetki będą chyba bardzo podobne. Jeżeli chodzi o statyw to nie oszczędzaj na nim. Żeby komfortowo obserwować, udźwig statywu i głowicy musi być dużo większy od wagi samej lornetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jak na razie budżet mam trochę ograniczony. Nie oczekuję, że zobaczę przez nią spektakularne widoki, chodzi bardziej o to, aby po prostu móc mieć przy sobie jakiś w miarę przyzwoity sprzęt do obserwacji, na przykład na wyjeździe w góry. Ostatnio wracałem wieczorem z wycieczki w Tatrach i było mi aż żal, widząc rozgwieżdżone niebo, jakiego nigdy nie zobaczę choćby u siebie w domu. A przecież wiadomo, że na weekendowe wypady trudno zabierać duży teleskop.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach