Skocz do zawartości
  • 0

Za mocno dociśnięty ślimak


Behlur_Olderys

Pytanie

Głupie pytanie niby ale przyszło mi do głowy jak regulowałem montaż...

 

Regulując montaż można przykręcić ślimak trochę zbyt ściśle. Wtedy gdy kręcę napędem to montaż się nie przesuwa.

 

Moje pytanie brzmi: to co się wtedy obraca w czym? Ślimak na osi się obraca czy co? Wcale nie wydaje się, żeby potrzebne było do tego dużo siły, wolałbym żeby ślimak był osadzony na osi bez możliwości najdrobniejszego ruchu....

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

W opaskowanym EQ6 gdy się za mocno dociśnie przekładnie to eeee... "ślizga się" pasek zębaty po trybiku.

 

Nie powiem skąd wiem :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
4 minutes ago, Krzysztof z Bagien said:

Kolega mówił? :D

A, wczoraj na targu mówili. Podobno nawet pasek może się zepsuć...

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
40 minut temu, Behlur_Olderys napisał:

Głupie pytanie niby ale przyszło mi do głowy jak regulowałem montaż...

 

Regulując montaż można przykręcić ślimak trochę zbyt ściśle. Wtedy gdy kręcę napędem to montaż się nie przesuwa.

 

Moje pytanie brzmi: to co się wtedy obraca w czym? Ślimak na osi się obraca czy co? Wcale nie wydaje się, żeby potrzebne było do tego dużo siły, wolałbym żeby ślimak był osadzony na osi bez możliwości najdrobniejszego ruchu....

 

 

robie czesto (co 2-3 miesiace) drobne regulacje w moim eq6-r. ale ja tym "pracuje", i praktycznie codziennie, czy w salonie, czy na balkonie, czy ze sztuczną gwiazda. do tego pionierskie rozwiazania, czyli 20 kg rc10 + 4 przeciwwagi to jednak niezły test bojem dla tego popularnego dizajnu.

 

a propos ślimaka, po regulacji, jeśli nie wyczuwam luzu ręką, to na sucho bez obciazenia w salonie krece ponad 360 stopni, 270 w prawo i w lewo (teraz myslcie, czy nie sciemniam xD) i nasłuchuje, widzialem w necie filmiki z zaciachem i od razu wtedy nalezy przestac pracować montażem.

 

poza przeskakiwaniem paska, lub stania silnika krokowego pompowanego impulsami nie ma innej mozliwosci na upust blokady. nalezy wtedy poluznic slimak. Dodam: może mam zielonego kciuka, ale nigdy tego nie zblokowałem u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dźwignia sprzęgła napędu poprzez trzpień dociska tuleję zębatą (ślimacznica) do obudowy, zwiększając tarcie  zasprzęgla całość. Sprzęgło działa dzięki niewielkiej dozie luzu pomiędzy obudową a tuleja zębatą. Zbyt mocno dociśnięty ślimaka uniemożliwia sprzęgnięcie blokując tuleję zębatą w "luźnej" pozycji wobec obudowy. 

Wariant zadziała tylko  kiedy sprzęgło i ślimak są na przeciwko względem siebie.

Taka moja hipoteza:szczerbaty:

Edytowane przez Piotr4d
Literówki :)
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.