Skocz do zawartości

WeBo 1 (wraz z IC1805 / Sharpless 2-190) - Serdeczne życzenia!


Herbert West

Rekomendowane odpowiedzi

41 minutes ago, Grzędziel said:

Dlaczego dziwne, to fajny bonus, planetoida złapana podczas palenia RGB

O proszę. Nie mogłem zrozumieć co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Herbert West napisał:

Najbardziej jestem zadowolony z WeBo 1 :-)

Na wielu pracach jest usuwana jako artefakt.

Bardzo ładnie wyszła :) 

 

Co do gwiazdek delikatnie dalbym np reduce star bloating w ps dla podkreslenia ich pełnego koloru.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, tex88 said:

Fajnie byłoby się dowiedzieć jak uzyskałeś takie kolory mgławicy. Mam z tym problem

Bardzo chętnie powiem.

R to mix: .2*Ha + .8*Sii podczas łączenia SHO w Pixelmath.

SCNR zastosowane z umiarem, około -30% green.

Po rozciągnięciu maski- dużo masek. Robione z warstwy L oraz oryginalnych kanałów O i S, odpowiednio rozciąganych, z wyciągniętym krzywymi kontrastem oraz zaaplikowaną konwolucją.

Z tymi maskami krzywe- głównie R, G, B i Saturacja.

Przestałem używać skryptu ColorMask, ponieważ łatwiej jest mi użyć masek z kanałów S i O oraz jest to "bliżej natury".

 

Jutro wkleję przykłady masek, które zastosowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Herbert West zmienił(a) tytuł na WeBo 1 (wraz z IC1805 / Sharpless 2-190) - Serdeczne życzenia!
1 hour ago, Tayson said:

Na wielu pracach jest usuwana jako artefakt.

Bardzo ładnie wyszła :)

Dziękuję. Poprawiłem tytuł wątku aby było wiadomo co było moim celem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, Marvaz said:

Dobra praca Herbert :)

 

Dziękuję za przychylne słowa. Oczywiście będzie wersja 2 bo nauczyłem się już uczyć na własnych błędach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Herbert West napisał:

Bardzo chętnie powiem.

R to mix: .2*Ha + .8*Sii podczas łączenia SHO w Pixelmath.

SCNR zastosowane z umiarem, około -30% green.

Po rozciągnięciu maski- dużo masek. Robione z warstwy L oraz oryginalnych kanałów O i S, odpowiednio rozciąganych, z wyciągniętym krzywymi kontrastem oraz zaaplikowaną konwolucją.

Z tymi maskami krzywe- głównie R, G, B i Saturacja.

Przestałem używać skryptu ColorMask, ponieważ łatwiej jest mi użyć masek z kanałów S i O oraz jest to "bliżej natury".

 

Jutro wkleję przykłady masek, które zastosowałem.

ok, niewiele rozumiem :P Maski są konieczne ? Mam problem z pokazaniem niebieskiego, a żółty jest brązowy. Gdybyś miał jakiś fajny tutorial na yt albo w formie pisemnej to prześlij na PW.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tex88 Czy uzywasz Pixa? Jeżeli tak to wyślę Ci plik oraz maski i procesy. Zrobisz sam i zobaczysz jakie są efekty.

I tak, maski są absolutnie niezbędne.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolory uzyskujesz podobne jak ja w kombinacji SHO więc "czuję" Twoją pracę bardziej niż inne. Dobór odcieni sprawa indywidualna - u Ciebie wyróżnia się pozostawienie sporo zieleni. Jest więc inaczej :). Serce serca to obszar który ma u mnie szczególne miejsce przy oglądaniu tego kompleksu. Wydaje mi się, że zatracił on dynamikę a warto traktować go w szczegóły sposób więc zachęcam do zobaczenia tam raz jeszcze.

Ilość klatek wystarczająca ale nie pamiętam Twojego setupu na pamięć :)

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, MaPa said:

Kolory uzyskujesz podobne jak ja w kombinacji SHO więc "czuję" Twoją pracę bardziej niż inne. Dobór odcieni sprawa indywidualna - u Ciebie wyróżnia się pozostawienie sporo zieleni. Jest więc inaczej :). Serce serca to obszar który ma u mnie szczególne miejsce przy oglądaniu tego kompleksu. Wydaje mi się, że zatracił on dynamikę a warto traktować go w szczegóły sposób więc zachęcam do zobaczenia tam raz jeszcze.

Ilość klatek wystarczająca ale nie pamiętam Twojego setupu na pamięć :)

Tak, zgadzam się, że Melotte 15 się rozpłynęła przy okazji pracy nad kolorami i kontrastem! W luminancji jest bardzo ok. Myślałem nad HDR Multiscale Transform bo jednak różnica jasności serca serca i karpika oraz reszty mgławicy jest znaczna.

 

Setup: EQ6, Ts65Q 65/422, Asi 1600 MMP, filtry Baader HSO 7nm, Astronomik Deep Sky RGB, ASIAIR, guiding- lunetka 50/240, ASI 120MM Mini.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minutes ago, wieloch said:

Może jestem nieobiektywny - zdjęcie fajne, ale kolorystyka obróbki zupełnie mi nie pasuje... - konstruktywna krytyka po prostu...

Spokojnie, nie obrażam się :-) Moja Kalifornia także była niezbyt ortodoksyjna kolorystycznie. Na razie bardziej traktuję moje fotografie jako eksperymenty i rozpoznanie walką na froncie obróbki niż gotowe prace. Bardzo mnie bawi wypróbowywanie różnych metod i technik, poddawanie efektów recenzjom na forum i dyskutowanie nad rezultatami.

Tutaj taka a nie inna kolorystyka, ponieważ zastanawiam się jak rozsądnie i estetycznie integrować zielony z resztą. Chciałem mieć wszystkie trzy barwy podstawowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Herbert West napisał:

@tex88 Czy uzywasz Pixa? Jeżeli tak to wyślę Ci plik oraz maski i procesy. Zrobisz sam i zobaczysz jakie są efekty.

I tak, maski są absolutnie niezbędne.

Używam pixa, ale wolałbym wiedzieć skąd co się bierze niż głupio przekopiować bo nic się nie nauczę. Ale na początek może to dobry pomysł żebym zobaczył o co chodzi.
Wspomnę tylko, że posługiwałem się proceseem SHO-AiP. Mixowałem tyym skryptem gwiazdki z HA, oraz każdy kanał bez gwiazdek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tex88 Wrzuciłem materiały: KLIK KLIK KLIK!

 

Stacki:

 

1. START - plik po stretchu i SCNR. Następne etapy to krzywe z maskami.

2. STOP - plik gotowy- taki jak wrzuciłem powyżej.

 

Maski są także załączone. Maski są pozbawione gwiazd, ponieważ kolory dostosowuję po ich usunięciu. Gwiazdy się bardzo psują podczas takich manipulacji. Część masek będziesz musiał odwrócić po zaaplikowaniu. Są to:

 

1.  LUM_MASK_CURVES - maska z luminancji (sprawdź ją także za pomocą history explorer- zobaczysz jak ją obrobiłem; pozwala na manipulację kolorami na jasnych partiach mgławicy bez psucia tła).

2. O_MASK - maska ze stacka Oiii (tego użyłem, żeby podbić niebieski tam, gdzie jest tlen).

3. S_MASK - wiadomo, j/w.

4. S_O_MASK - maska z S minus maska z O (tego użyłem do podbicia czerwieni na obwodzie serducha bez popsucia obszaru bogatego w tlen)

 

Zabawa:

 

Otwórz STOP.xifs w Pixie. Kliknij prawym, wybierz Load History Explorer. Kliknij czarny trójkąt i otworzy się historia obróbki. Będziesz tam widział wszystkie operacje. O tak:

 

HISTORY-EXPLORER.PNG.2d3255b8111846e68d028100ab9c7505.PNG

 

Genialna rzecz to to: gdy klikniesz dwa razy na danym procesie to wyskoczy Ci okienko tego procesu z ustawieniami, które zostały zastosowane! W kolumnie po prawej jest nadto informacja o zastosowanej masce.

 

Aby wydobyć procesy, otwórz STOP.xifs oraz wyklikuj sobie procesy CURVES TRANSFORMATION. Następnie otwórz START.xifs, maski, aplikuj maski i procesy po kolei i patrz na efekty.

 

Dodatkowo, otwórz sobie także wpis PixelMath i zobacz jak połączyłem S, H i O. Następnie otwórz LRGBCombination i zobacz jak dodałem luminancję.

 

Ponadto, czy chciałbyś wszystkie suby S, H, O oraz R, G, B bez żadnej obróbki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siup! Kwadrans i mały remix gotowy. Troszkę LHE, krzywych, DarkStructureEnhance i ACDNR (niestety, nadal nie mogę pojąć GREYCstoration ale ACDNR nie jest takie złe).

 

VERSION-2.thumb.png.6b531615d0d064bd79e9658ea0640d01.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Herbert West po rozciągnięciu surówki i wyrównaniu gradientów dałby HDRMT na domyślnych ustawieniach dla świateł i z maska L. Trzeba zaznaczyć te boxy.

 

Pozwoli Ci to uzyskać o wiele większa paletę kolorów podczas mieszania kanałów. 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, Tayson said:

@Herbert West..HDRMT...

Dokładnie o tym pomyślałem.

Gdy już skończyłem wersję 1 :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, Tayson said:

Całość lekko plastikowa zapewne przez odszumianie. Chyba trochę wszystkiego za dużo.... 

Mniej MureDenoise i trochę TGV i MMT jest rozwiązaniem. MD ich nie zastąpi ale trochę pomoże- kombinacja tych technik jest lepsza niż bardzo dużo jednej. W tym wypadku kompletnie zrezygnowałem z TGV + MMT i rodzaj szumu, który pozostał mnie nie zadowala. ACDNR nie rozwiąże tego problemu, tylko go trochę rozciapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siup, remix nr 2. Tym razem HDR bo w tym obiekcie zasięg dynamiczny (czy jakkolwiek się to w naszej mowie określa) jest jednak bardzo duży i prawidłowe ukazanie Melotte 15, jak sugerował zresztą @MaPa i @Tayson wymaga zastosowania tego procesu.

 

Paleta za to inna- czyste HSO zamiast SHO z R kombinowanym z H i S poprzednio. Byłem ciekaw jak bardzo elastyczny kolorystycznie będzie taki wariant. Bardzo elastyczny. Z odpowiednimi maskami można zrobić prawie wszystko. Robótka szybka, w 20 minut, gwiazdy są powodem raczej do wstydu, ale nie o nie tu chodziło.  Trochę za bardzo pod magentę podchodzi ale brak mi już czasu.

 

Co myślicie o kolorach?

 

HSO.thumb.png.f51f1fba575e6baf8c1c28f445dcf51b.png

 

 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.