Skocz do zawartości

Reduktor Alan Gee Mark II w Delcie - wielkie rozczarowanie


dobrychemik

Rekomendowane odpowiedzi

Parę minut temu rozpakowałem paczkę z zakupionym w ramach promocji "kompresorem" (reduktorem) Alan Gee Mark II. Chyba zostałem nabity w butelkę:

 

- pierwsza dziwna rzecz: za duża zaślepka, zupełnie nietrzymająca się, od razu spadająca - ktoś podmienił

- ślady po dotknięciu przedniej soczewki - ktoś już się tym bawił

- beznadziejne gwinty na tulejach - odkręcanie ich to katorga dla uszu, nie mam sprzętu tak piszczącego, niedopracowane od strony mechanicznej

- i na koniec najgorsze: soczewki mają duże luzy, gonią w oprawce, co zupełnie dyskwalifikuje sprzęt

 

Po prostu kpina. Dostałem jakiś towar ze zwrotu i to od umiarkowanie uczciwego poprzedniego nabywcy, który podmienił zaślepkę. Teraz jeszcze ja pewnie będę miał zapłacić koszty wysyłki zwrotnej.

  • Lubię 1
  • Zmieszany 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca się zgadzam, dostałem wiele niekompletnych zamówień które po jednym mailu były uzupełnione.

 

Zdarza się wiele rzeczy i wielu producentów produkuje towary w różnym stosunku ceny do jakości, zdarzają się też potknięcia. Ostatnio panuje tu jakieś wielkie wylewanie żali i dążenie do ujawnienia oszustw i bóg wie czego, dlatego średnio to odbieram.

 

Po drugiej stronie też pracują ludzie.

 

Ale jak tam chcecie, jak ktoś pisał może mamy może różną wrażliwość :)

 

  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Renioo napisał:

Nie do końca się zgadzam, dostałem wiele niekompletnych zamówień które po jednym mailu były uzupełnione.

 

I nie widzisz, że coś jest nie tak w tym stanie rzeczy? Tak często stykasz się z bylejakością, że traktujesz ją jako normę? Towar po zwrocie od klienta powinien zostać sprawdzony czy jest kompletny i pełnosprawny, a nie od razu sprzedawany kolejnemu. Pal licho ślad na soczewce - o to tylko bym się nie czepiał, ale brak części zestawu, podmieniony jeden element i nade wszystko niesprawna optyka, to już przegięcie. Nie musiałem tego reduktora montować w teleskopie, wystarczyło poruszać korektorem, by poczuć goniące w oprawie soczewki. Zero kontroli towaru, byle szybko sprzedać.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej gdyby Oskar założył temat po zakończeniu transakcji, a nie teraz.

 

Czyli: produkt okazał się "felerny" ale:

a. sklep przyznał się do błędu - zwrócił koszt zakupu i przesyłki,

lub 

b. sklep idzie w zaparte i nie chce przyjąć zwrotu i oddać kasy.

 

Choć jeśli produkt był sprzedawany jako nowy to rozumiem rozczarowanie, bo w takim przypadku ta obniżona cena pewnie nawet nie odzwierciedla stanu urządzenia. 

  • Lubię 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż sądzić ... rozchodzi się głównie że na wyprzedaży powinny być NOWE rzeczy a nie używane - sprzedawca powinien taki fakt umieścić w ofercie - to zwykłe nabijanie w butelkę jak wspomniał @dobrychemik. Tym bardziej dyskwalifikuje sklep pod jednym względem - nawet nie sprawdzili co przyszło w zwrocie ... mogła być to nawet cegła. Prze jaja ....

 

PS: Bardzo dobrze że taki fakt jest tu opisany - a co ? Kogoś boją 4 litery że jest jakaś przestroga i że trzeba być czujnym ? To po co są opinie na Allegro i tak usilnie na pewno sprawdzacie zawsze sprzedawcę przed zakupem ? Po to jest to forum aby uświadamiać ...

Edytowane przez komprez
  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, dobrychemik napisał:

 

I nie widzisz, że coś jest nie tak w tym stanie rzeczy? Tak często stykasz się z bylejakością, że traktujesz ją jako normę? Towar po zwrocie od klienta powinien zostać sprawdzony czy jest kompletny i pełnosprawny, a nie od razu sprzedawany kolejnemu. Pal licho ślad na soczewce - o to tylko bym się nie czepiał, ale brak części zestawu, podmieniony jeden element i nade wszystko niesprawna optyka, to już przegięcie. Nie musiałem tego reduktora montować w teleskopie, wystarczyło poruszać korektorem, by poczuć goniące w oprawie soczewki. Zero kontroli towaru, byle szybko sprzedać.

Casus belli! A więc po to grałem tyle w Cywilizacje!

 

Niechaj będzie, niech będzie negatywnie, tak jak gawiedź uwielbia.

 

Godzinę temu, dobrychemik napisał:

Po prostu kpina. Dostałem ja

Godzinę temu, dobrychemik napisał:

 

kiś towar ze zwrotu .

 

Udowodnij

 

Godzinę temu, dobrychemik napisał:

- ktoś podmienił

 

 

 Udowodnij albo daj spokój

 

Godzinę temu, dobrychemik napisał:

Chyba zostałem nabity w butelkę:

 

Ciężko stwierdzić, bo masz 14 dni na zwrot i nawet podobno dowody, tylko nie spróbowałeś xD

 

Godzinę temu, dobrychemik napisał:

. Teraz jeszcze ja pewnie będę miał zapłacić koszty wysyłki zwrotnej.

 

A to ciekawe, bo w parę minut nawet nie spróbowałeś

 

Godzinę temu, dobrychemik napisał:

- ślady po dotknięciu przedniej soczewki - ktoś już się tym bawił

Fair enough, ale mogłeś zapytać sklep.

 

Godzinę temu, dobrychemik napisał:

 

- beznadziejne gwinty na tulejach - odkręcanie ich to katorga dla uszu, nie mam sprzętu tak piszczącego, niedopracowane od strony mechanicznej

 

Fiat Tipo i thermomix też jest beznadziejny, szczególnie jak się wcześniej tego nie widziało.

 

Pewnie Ci w Delcie skrobakiem zepsuli!

 

Ja stąd spadam, ciao.

Edytowane przez Renioo
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawne to Twoje "udowodnij". 

 

Oczywiście w tym duchu powinienem jeszcze w punkcie odbioru dokonać nagrania wideo z otwarcia paczki, by mieć dowód na to, co w paczce jest, a czego nie ma. Niestety nie mam takiego nagrania, więc nie mam jakichkolwiek niepodważalnych dowodów, że to nie ja pogubiłem lub ukryłem podkładki i uszkodziłem korektor. 

 

Nie mam też dowodu na to, że ktoś podmienił zaślepkę. Równie dobrze mogła się podmienić sama, spontanicznie. Masz rację. Albo nadal to jest oryginalna, tylko ekspandowała i teraz jest większa, tak po prostu.

 

W sumie powinienem się być zadowolony i to PODWÓJNIE: raz, że kupiłem w dobrej cenie produkt, dwa, że najprawdopodobniej sklep przyjmie jego zwrot, odzyskam pieniądze i nie będę na tym dużo stratny. Jestem wdzięczny losowi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Renioo napisał:

W sensie chciałeś się zwyczajnie o coś przyczepić.

 

Nie, chciałem kupić dobry korektor. Tylko to było moim celem. Wcale nie lubię problemów z zakupami. Wątpię, by ktokolwiek lubił.

 

Gdyby w ofercie było napisane, że cena jest kilka stówek niższa, ale soczewkę trzeba sobie wyczyścić i nie ma oryginalnych plastikowych dodatków, to kto wie, może też bym kupił. Gdyby mi napisali, że w tej niższej cenie jest też zdezelowana optyka, to bym po prostu zrezygnował oszczędzając sobie nerwów i czasu. Ale ja kupowałem nowy, w pełni sprawny, kompletny zestaw, a dostałem jego namiastkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, dobrychemik napisał:

 

Nie, chciałem kupić dobry korektor. Tylko to było moim celem. Wcale nie lubię problemów z zakupami. Wątpię, by ktokolwiek lubił.

 

Gdyby w ofercie było napisane, że cena jest kilka stówek niższa, ale soczewkę trzeba sobie wyczyścić i nie ma oryginalnych plastikowych dodatków, to kto wie, może też bym kupił. Gdyby mi napisali, że w tej niższej cenie jest też zdezelowana optyka, to bym po prostu zrezygnował oszczędzając sobie nerwów i czasu. Ale ja kupowałem nowy, w pełni sprawny, kompletny zestaw, a dostałem jego namiastkę. 

Ale wybrałeś zamiast rozmowy ze sklepem/zwrot  - próbę publicznego linczu o nic, bo żadnej akcji nie podjąłeś. Powinszować.

 

Ale dzięki za zachętę, następną rzecz też kupię z DO.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą przy zakupie internetowym nabywasz praw, właśnie między innymi zwrotu, bo nie możesz wymacać towaru. 

 

Wybrałeś te a nie inną drogę zakupu, ale też nie korzystasz ze swoich praw konsumenta. Bo byś tematu na forum nie założył. Nie mam zielonego pojęcia czego oczekujesz.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ podjąłem stosowną akcję: sumiennie zapłaciłem dokładnie tyle, ile zażyczył sobie sklep wywiązując się tym samym ze swojej części umowy.

 

A jeśli chodzi Ci o reklamację lub zwrot, to złożyłem już reklamację. Nie uważam za zasadne w tej sytuacji korzystać z ustawowego zwrotu, bo wtedy formalnie produkt wraca jako pełnosprawny, tylko niechciany i duża szansa, że w tym samym stanie trafi do kolejnego kupującego. PODEJRZEWAM (nie mam dowodu), że mój poprzednik wybrał właśnie zwrot, dzięki czemu wykryte przeze mnie problemy mogły nie zostać zauważone w sklepie.

 

A czego oczekuję? Że kupując X dostaję X. Proste. 

Edytowane przez dobrychemik
  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ oczywiście, że można podać powód zwrotu. Brak podania powodu jest tylko dodatkowym prawem, a nie obowiązkiem.

 

Powiedziałabym, że w tym wypadku to nawet wskazane, ale skoro nie chcesz... A skoro złożyłeś reklamację a nie masz jej wyniku, to po co to wszystko?

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Krzysztof z Bagien napisał:

Oj tam, Oskar, marudzisz.

 

Po prostu Delta stworzyła Ci warunki do złożenia reklamacji :D

I tematu na forum. Obiektywny test nie składania zwrotu (z wieloma subiektywnymi komentarzami).

 

Powiązania z prawdziwymi tematami przypadkowe.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko że w tym wypadku kiedy przyszło coś powiedzmy może "uszkodzone, poluzowane" to zwrot w tym wypadku nie wiem czy zadziała, zgodnie z prawem konsumenta zwrotu można dokonać tylko "nie używanego". W tym wypadku polecę zwrot na podstawie rękojmi (towar nie zgodny lub nie nadający się do użytku) wtedy jest się chronionym na tej podstawie i sklep nie może zarzucić niedbalstwa ze strony kupującego - wiem - przerabiałem to już ....

  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.