Skocz do zawartości
  • 0

Jaką wadę optyczną trafiłem tym razem oraz czy domowe 'sztuczne gwiazdy' mają rację bytu


Qbszon

Pytanie

(przedmowa: jak się okazuje pomimo kilku latek czytania forów -różnych- dalej jestem początkujący, więc z góry przepraszam za wszelkie uproszczenia, grafomanie, głupotki albo odwrotnie, rzeczy oczywiste które wypisze poniżej. jednocześnie z góry dziękuję za pomoc. aha, głupich wyborów sprzętowych też jestem świadomy, ale to pomińmy)

 

Hej, temat będzie dotyczył moich problemów z popularnym chińskim apo (czy na pewno z nim?) o ogniskowej 200mm i światłosile f4. Zanabyłem go rok temu, i zapiąłem do pracy z canonem 6d. Ogólnie byłem zadowolony z tego duetu, nawet pisałem o tym na forum, coś tam gwiazdki były kapeczkę przekoszone w jednym kierunku, no ale że w canonie jest z czego 'odejmować' to pomyślałem że zawsze zrobię jakiś resize, z resztą full frame jest wymagający, nie ma co narzekać. Ano właśnie. Tylko że aparatu się pozbyłem, kupiłem kamerkę Aśkę 533. No matryca wielokrotnie mniejsza, a mój mały móżdżek zawsze myślał że problemy z optyką wychodzą na krawędziach dużych sensorów, no to skoro full frame wyglądał znośnie, to teraz powinna być bajka. Mhm. No to test balkonowy wyglądał tak (linki do mojego dysku googla żeby post był bardziej czytelny)

https://drive.google.com/file/d/1iklRWqmsHyB_7cutc10WuwoN7mhNHYLq/view

i jeszcze z ostrzenia maską 

https://drive.google.com/file/d/1I8huU8hUAzWmSyi-oqaeYOI2Zpr6CcxR/view