Skocz do zawartości

VdB 150, VdB 149 i LDN 1235 w Cefeuszu.


Gość wessel

Rekomendowane odpowiedzi

Poza trzema głównymi obiektami - VdB 149 w dolnej-centralnej części obrazka, niebieska VdB 150 w centralnej części i LBN 1235 ( ciemna plama) w lewo od niej) na obrazku widać także ciekawą galaktykę UGC 11681 widoczną przez obłoki ciemnego pyłu.

Ciekawie wyszła gwiazda HIP 109659 w centrum mgławicy. Niebieski składnik "wygląda" z pewną nieśmiałością zza pomarańczowego :)

Astrograf: Officina Stellare Veloce RH 200

Kamera: STL 11000 XM

Montaż: Takahashi EM-200

LRGB: 180:30:30:30. Temp. sensora -25C.

Brok n/Bugiem, lipiec 2012.

VdB 150.jpg

Edytowane przez wessel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dzięki :)

To zdjęcie chyba obala mit o niemożliwości fotografowania w okolicach przesilenia letniego :). W godzinach 00:00 do 1:30 można spokojnie focić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pył mi przypomina taki "welon" (bez urazy Veil), który jest ciągniony z jednej strony...

 

Najbardziej mi się podoba ta część na dole tego obłoku gazowego przy takich charakterystycznych 4 gwiazdkach :-)

 

Maćku, masz rację - pewnie, że można focić, kwestia chęci :-)

 

Paweł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę przyznać że w ostatnich tygodniach zrobiłeś spore postępy w obróbce.

Jeszce na początku tego roku było tak sobie, teraz jest bardzo dobrze :)

Jak człowiek ma czas i pieniądze, do tego prawie codziennie fotografuje, to i można się czegoś nauczyć. A co powiedzą tacy jak ja np., którzy mają mozliwość wykonania fotografii dosłownie kilka razy w roku? Jak tu się czegokolwiek nauczyć...eh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej kwestia chęci i możliwości poświęcenia czasu jakiejs pasji. Ja jestem na urlopie, w normalnym trybie pracy raczej nie focę co noc. A poza tym... Obróbki to można się uczyć w czasie deszczu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Obróbki to można się uczyć w czasie deszczu :)

Nie cierpię powracać do starych, często niezbyt udanych materiałów, a cudzych jakoś tak nie lubię, mając świadomość, że na pewno są lepsi, którzy zaraz wrzucą pięknie "wyrzeźbioną fotkę" :) . I tak to sie kręci. No dobra, ale nie o tym przecież wątek. Fota super!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, próbuję już dłuższy czas wytłumaczyc kolegom, że nie ma czegoś takiego jak stały algorytm ... Co zdjecie to inaczej to wygląda. Wyjątek to chyba obróbka HaRGB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale skoro spłynęły już na Ciebie takie zaszczyty z ust JaLego,.

to może zechciałbyś nagrać chociaż jakiś screen capture z processu obróbki jakiegoś jednego konkretnego zdjęcia?

chociaż z drugiej strony, to pewnie efektem byłby kliku/kilkunastogodzinny film/serial?

ale z trzeciej, widać jak na dłoni, że ciemne niebo to podstawa

przy foceniu i dobre jasne przy składaniu

bo jakże wyszłby ta mgiełka boska, o napoju bursztynowym,
co rodowód chmielu zdradza :drinks:

 

 

 

Edytowane przez sumas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, próbuję już dłuższy czas wytłumaczyc kolegom, że nie ma czegoś takiego jak stały algorytm ... Co zdjecie to inaczej to wygląda. Wyjątek to chyba obróbka HaRGB.

 

Zgodzę się ale na ten pył to musisz mieć jakiś fajny myk który z modyfikacjami pasuje do różnych materiałów. Uchyl przynajmniej rąbka tajemnicy - marchewkę proszę !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedziałem z Maćkiem nad "pyłowym" materiałem w Stężnicy i muszę potwierdzić, że nie ma jednego "remedium" na takie cuś - inaczej wyciąga się bardzo ciemne obszary, inaczej jaśniejsze. Samemu łapię się, że to samo robię kilkoma sposobami i za każdym razem jest inny wynik.

 

Na pewno kluczem jest stosowanie maski z odpowiednim blendem (mieszaniem) i selektywne zaznaczanie obszarów, które chce się wyciągąć.

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie mieszanie stosujecie, jakie obszary wybieracie, do czego porównujecie ? Nie muszę mieć algorytmu, choć co po czym - są pewne ogólne wskazania ...

Szkoda, że Krzysiek nie ma kiedy zgrać, prelekcji Szymka ze Stężnicy. Nie dość, że ledwo wstałem i się spóźniłem, byłem niedospany po nocy.

 

Kurcze, próbuję już dłuższy czas wytłumaczyc kolegom, że nie ma czegoś takiego jak stały algorytm ... Co zdjecie to inaczej to wygląda. Wyjątek to chyba obróbka HaRGB.


Hm, wystarczy jak podasz mi same narzędzia np: jaką maskę stosować, co wygaszać, same elementy - będę eksperymentował :)

 

Edytowane przez m_jq2ak
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedziałem z Maćkiem nad "pyłowym" materiałem w Stężnicy i muszę potwierdzić, że nie ma jednego "remedium" na takie cuś - inaczej wyciąga się bardzo ciemne obszary, inaczej jaśniejsze. Samemu łapię się, że to samo robię kilkoma sposobami i za każdym razem jest inny wynik.

 

Na pewno kluczem jest stosowanie maski z odpowiednim blendem (mieszaniem) i selektywne zaznaczanie obszarów, które chce się wyciągąć.

 

P.

 

Do tego dochodzi kilka metod łączenia materialu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od dwóch podstawowych rzeczy: od liczby klatek materiału i ich jakości.

Bez tego nic nie pomoże , żadne procedury i cudowne softy.

A więc dużo klatek i zawsze dużo plus 20%.

Co to znaczy dużo?

Po dwóch godzinach luminancji i jakiś trzech Ha ( przy f/5 ) trzeba na szybko skalibrować materiał, stackować i wyciągnąć tyle, żeby mieć porządny kontrast obrazka. I wtedy ważny jest tylko poziom szumu...jeśli gwiazdki "pływają " w szumie albo mglawica jest cała zaszumiona-robimy dalej. Jeśli mamy ładną mglawicę i szum w tle , ale widać miejscami czyste tło- dorabiamy 20% i przystępujemy do obróbki.

Ja robię to w następujacy sposób, wynikający z praktyki uzyskania najlepszej jakości obrazka.

1. Kalibracja ( darki i flaty) w Maximie. Istotna jest jakośc klatek kalibracyjnych. Generalnie jesli skalibrowana i wyciągnięta klatka nie jest równa ( w sensie tla) - flat jest zły. Nie powinno się używać jakiś tam syntetycznych flatów i innych takich dziwnych metod . Zasada powinna być taka- jak najmniej operacji, bowiem każda z nich wprowadza nowe wynikające z ich dzialania zniekształcenia i szumy.

2. Skalibrowane klatki zapisujemy w osobnym folderze np. L calibrated.

3. W sofcie Pleiades PixCore wykonuję Star Aligment. Zauwazylem że ta funkcja w Maximie nie działa najlepiej i często mialem rozjechane minimalnie kolory gwiazd.

4. W PixCore robię Picture Integration czyli stackowanie . Funkcja Median . Wynik zapisuję nadal jako FITS i to 64 bitowy dla maksymalnego uniknięcia strat.

5. Wyciągam luminancję lub Ha . Funkcja DDP z parametrem 0.02. Potem histogram i ustalenie poziomu czerni.

6. Dbałość o luminancję lub Ha jako luminancję to podstawa. Ona decyduje w 80% o jakości fotki.

Uff, niełatwo idzie.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedziałem z Maćkiem nad "pyłowym" materiałem w Stężnicy i muszę potwierdzić, że nie ma jednego "remedium" na takie cuś - inaczej wyciąga się bardzo ciemne obszary, inaczej jaśniejsze. Samemu łapię się, że to samo robię kilkoma sposobami i za każdym razem jest inny wynik.

 

Na pewno kluczem jest stosowanie maski z odpowiednim blendem (mieszaniem) i selektywne zaznaczanie obszarów, które chce się wyciągąć.

 

P.

 

I fajnie - to już jest coś, sam tak robię ale największe kłopoty mam z przygotowaniem maski - usuwam gwiazdy robię rozmycie, wklejam do maski potem kontrast, krzywe, poziomy, gamma, pędzel, stempel ale nie jestem z maski zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się ale na ten pył to musisz mieć jakiś fajny myk który z modyfikacjami pasuje do różnych materiałów. Uchyl przynajmniej rąbka tajemnicy - marchewkę proszę !!

Tak się nie da. To tak jakbyś powiedział że chcesz być wędkarzem ale głownie interesuje cię jaki olej stosować do smażenia złowionych ryb...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.