Skocz do zawartości

Obserwacje Urana i Neptuna


Biohazard

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem początkujący, własnie zamówiłem teleskop i czekam (jak na szpilkach) na kuriera. Interesuje mni eobserwacja planet, ale jak narazie z tego co się zorientowałem moznaobserwować Saturna, Neptuna i Urana. Co doobserwacji Saturna to jest sporo naforach i sobie doczytałem ale chciałbym się dowiedzieć jak widać Urana i Neptuna. Co własciwie moznazaobserwować na powierzchniach tych planet i jakiego najlepiej uzyc powiększenia. Wiem że to zalezy od wielu czynników ale tak tylko ogólnie chciałbym wiedzić czego moge sie spodziewać i czy w ogóle warto "napalać się " na obserwacje tych planet. Mój teleskop to bedzie Synta na dobsonie 200/1200 i okularki standardowe 10mmi 25 mm + barlow 2x. Czy jest sens przy takim sprzecie w tym okresie napalać się naplanetki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tarcze tych planet da się zaobserwować ?

 

Oczywiscie.

 

Obecnie Uran ma srednice 3,65" a Neptun 2,28".

To wystarczy zeby spokojnie odroznic je od gwiazd.

Kolorek maja zielonkawo-niebieski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie.

 

Obecnie Uran ma srednice 3,65" a Neptun 2,28".

To wystarczy zeby spokojnie odroznic je od gwiazd.

Kolorek maja zielonkawo-niebieski.

 

Tak, ale niskie położenie na ekliptyce tych planet skutecznie psuje wrażenia estetyczne przynajmniej ja tak mam. Co się wybiorę na te planety seeing jest słaby, przy powerze 200X przypominają chmurki gazowe. Raz tylko miałem dobry seeing i widziałem ładne tarczki. Dwa dni temu obserwowałem te planety i znowu kicha, jakieś tam "zamazańce". W związku z czym przerzuciłem się na komety. To już coś lepszego dla mojej armatki.

Pewnie u ciebe Polaris te planety wyglądają całkiem, całkiem zważywszy że to mak no i mniejsza apertura ( mniejsza podatność na słaby seeing) i mała światłosiła. Ale u mnie to nic szczególnego.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza