Skocz do zawartości

Teleskopy.pl - Opinie


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.05.2023 o 19:44, Miesilmannimea napisał(a):

Ja dostałem bana za sugestię żeby przesyłki SMART oferowali :)

To nie do końca jest tak, że sprzedawca na Allegro może po prostu sobie smarta włączyć i będzie. Trzeba spełnić kilka warunków, żeby w ogóle mieć taką możliwość - i są one dość upierdliwe z punktu widzenia sprzedającego. Np. musisz wysyłać za pośrednictwem chyba przynajmniej dwóch różnych przewoźników, a do tego nie zawierasz z nimi umowy, tylko umowa jest z Allegro (więc nie liczy Ci się do twojego wolumenu przesyłek, a od tego uzależniona jest cena pojedynczej przesyłki na twojej umowie - jak ktoś sprzedaje tylko na Allegro to nie robi większej różnicy, ale jak masz jeszcze inny kanał sprzedaży to korzystniej jest mieć zarówno allegrowe jak i sklepowe przesyłki na jednej umowie, bo będzie taniej), plus za przesyłki smartowe płaci sprzedawca, ale nie dostaje z tego tytułu kasy od kupującego (czyli musi to doliczyć do ceny produktu, od której płaci się prowizję za sprzedaż) - generalnie dla sprzedawcy to nie jest jakaś super opcja, i dla przewoźników też nie.

I dla kupujących w sumie też tak naprawdę niekoniecznie.

  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Krzysztof z Bagien napisał(a):

...generalnie dla sprzedawcy to nie jest jakaś super opcja, i dla przewoźników też nie.

I dla kupujących w sumie też tak naprawdę niekoniecznie.

 

Najwyraźniej żyjemy w jakiś innych ekonomiach ;)

 

Z tego co ja wiem wysyłki SMART powodują kilkukrotny wzrost sprzedaży - kto ich nie ma ten znika po prostu.

T. istnieją na allegro tylko dlatego, że części asortymentu tam mają tylko oni. Ale już poza allegro niekoniecznie.

 

Sam wydałbym na pewno z tysiąc złotych na kilka różnych pierdół - w sumie niekoniecznie mi potrzebnych ;) gdyby mieli ten rodzaj usługi - zakupy tzw. "impulsowe" jak mi coś strzeli do łba albo o czymś nowym przeczytam ;) A tak nie wydałem częściowo a częściowo wydałem u kogoś innego.

Efekt tego taki, że znam kilka innych sklepów i jak będę chciał kupić coś grubszego to od nich zacznę sprawdzanie...

Nie chcą moich pieniędzy - nie ma sprawy :) A co do kosztów przesyłki to z łatwością niweluje je większy obrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Miesilmannimea Podejrzewam, że w niektórych branżach niekoniecznie korzystne dla sklepu są "impulsowe zakupy" kończące się często zwrotem towaru. Gdy klient zapłaci za przesyłkę, to mniejsze ryzyko, że kupuje tylko na próbę z zamiarem zwrotu. Takie zwroty to koszty bezpośrednie i pośrednie dla sklepu. Handlując ciuchami można sobie na to pozwolić, bo marże są tam rzędu 500% i więcej. W sprzęcie astro tak nie ma. Dodatkowo wszyscy chyba widzimy, że t.pl ma zwykle ceny niższe niż inne sklepy, więc marże muszą mieć raczej skromne.

 

  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Miesilmannimea napisał(a):

 

Najwyraźniej żyjemy w jakiś innych ekonomiach ;)

 

Z tego co ja wiem wysyłki SMART powodują kilkukrotny wzrost sprzedaży - kto ich nie ma ten znika po prostu.

T. istnieją na allegro tylko dlatego, że części asortymentu tam mają tylko oni. Ale już poza allegro niekoniecznie.

 

Sam wydałbym na pewno z tysiąc złotych na kilka różnych pierdół - w sumie niekoniecznie mi potrzebnych ;) gdyby mieli ten rodzaj usługi - zakupy tzw. "impulsowe" jak mi coś strzeli do łba albo o czymś nowym przeczytam ;) A tak nie wydałem częściowo a częściowo wydałem u kogoś innego.

Efekt tego taki, że znam kilka innych sklepów i jak będę chciał kupić coś grubszego to od nich zacznę sprawdzanie...

Nie chcą moich pieniędzy - nie ma sprawy :) A co do kosztów przesyłki to z łatwością niweluje je większy obrót.

No zdecydowanie żyjemy w innych ekonomiach, poza tym sam aspekt ekonomiczny to nie wszystko.

 

Nie chce mi się jakoś wielce rozpisywać, ale część tego niby wzrostu sprzedaży jest iluzoryczna (bo np. zwroty, jak Oskar wyżej napisał), część i tak by nastąpiła i bez tego - i takie tam. Tak naprawdę bardzo trudno to obiektywnie zmierzyć. Bez wątpienia jest to korzystne dla Allegro - dla całej reszty, według mnie, już niekoniecznie.

A poza tym - moim zdaniem - takie napędzanie rozbuchanego konsumpcjonizmu (m.in. w formie zakupów pod wpływem impulsu) nie jest ogólnie korzystne z punktu widzenia społeczeństwa jako całości. Ale to nie temat na rozmowę w tym wątku.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Miesilmannimea napisał(a):

Z tego co ja wiem wysyłki SMART powodują kilkukrotny wzrost sprzedaży - kto ich nie ma ten znika po prostu.

Jeśli mówimy o popularnych produktach to tak, smart jest jednym ze sposobów walki sklepów o klienta. Gdy ten sam produkt sprzedaje 30 sklepów, to wybór jest jasny - bierzesz ze smartem. Ale w astro sytuacja jest inna - masz 2-3 sklepy i praktycznie brak walki o klienta. Kupujesz zwykle też droższe towary, więc przesyłka przestaje mieć znaczenie. W tej sytuacji posiadanie smarta jest wg mnie małą zachęta dla klienta, który i tak nie ma wyboru.

12 minut temu, astrokarol napisał(a):

I dla kupujących w sumie też tak naprawdę niekoniecznie

Co jak co, ale dla kupujących jest to korzystne. No chyba że masz na myśli ludzi, którzy nie umieją działać racjonalnie i kupują impulsowo zbędne rzeczy - fakt, dla nich jest to szkodliwe. Ale dla "normalnych" osób jest to ogromna oszczędność - szczególnie jak podzieli się smarta na kilka osób.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.05.2023 o 11:41, MateuszW napisał(a):

Jeśli mówimy o popularnych produktach to tak, smart jest jednym ze sposobów walki sklepów o klienta. Gdy ten sam produkt sprzedaje 30 sklepów, to wybór jest jasny - bierzesz ze smartem. Ale w astro sytuacja jest inna - masz 2-3 sklepy i praktycznie brak walki o klienta. Kupujesz zwykle też droższe towary, więc przesyłka przestaje mieć znaczenie. W tej sytuacji posiadanie smarta jest wg mnie małą zachęta dla klienta, który i tak nie ma wyboru.

Co jak co, ale dla kupujących jest to korzystne. No chyba że masz na myśli ludzi, którzy nie umieją działać racjonalnie i kupują impulsowo zbędne rzeczy - fakt, dla nich jest to szkodliwe. Ale dla "normalnych" osób jest to ogromna oszczędność - szczególnie jak podzieli się smarta na kilka osób.

Dokładnie. Smart przy zakupie sprzętu za kilka czy kilkanaście tysięcy kompletnie nie ma znaczenia. Smart dla mnie tylko wtedy kiedy zamawiam jakieś pierdoły a tu czasami nie warto bo dobierasz na siłę do tych 45zł żeby mieć "darmową" wysyłkę i coś co wcale niekoniecznie potrzebowałeś.

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Kupiłem przez stronę teleskopy.pl filtr polaryzacyjny regulowany. Wysyłka ekspresowa, dobrze zapakowany. Nie mam żadnych zarzutów. Okazało się, że wewnątrz filtra jest paproch? lub skaza - bardziej to drugie. Napisałem @ o chęci wymiany na drugi egzemplarz i załączyłem zdjęcia defektu. Sprzedawca zgodził się przyjąć zwrot, ale o wymianie nie napisał słowa. Poruszyłem kwestię opłaty za przesyłkę zwrotną i nie otrzymałem jeszcze odpowiedzi. Ta może nadjedzie, ale w międzyczasie chciałbym się zapytać Was, czy moja droga rozumowania jest właściwa? Otóż pokryłem koszt transportu po kupnie przedmiotu i teraz chcąc wymiany (wadliwego) produktu chciałbym, aby koszt przesyłki zwrotnej został pokryty przez sprzedawcę. Gdybym się rozmyślił, to co innego; wtedy wszystko na mój koszt.

Sprawa jest w toku, więc nie wydaję opinii, bardziej chodzi o opinię co do mojego rozumowania. FIltr kosztował 89 PLN + transport, więc groszowe sprawy, ale nie chciałbym dokładać po prostu do "interestu" z nie z mojej winy.

 

Screenshot2024-06-16at11-14-05Wersjerobocze(8)-grzegorzrusek15@gmail.com-Gmail.png.022d02435874c09a66e302bd586e7a12.png

Edytowane przez grzegorz15
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklamacja to reklamacja, za zwrot towaru płaci sprzedawca. Przy takiej okazji proszę o etykietę zwrotną, którą naklejam na paczkę, wysyłaną zgodnie z preferencjami sprzedawcy, np. przez paczkomat lub Pocztę Polską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.06.2024 o 11:14, grzegorz15 napisał(a):

Kupiłem przez stronę teleskopy.pl filtr polaryzacyjny regulowany. Wysyłka ekspresowa, dobrze zapakowany. Nie mam żadnych zarzutów. Okazało się, że wewnątrz filtra jest paproch? lub skaza - bardziej to drugie. Napisałem @ o chęci wymiany na drugi egzemplarz i załączyłem zdjęcia defektu. Sprzedawca zgodził się przyjąć zwrot, ale o wymianie nie napisał słowa. Poruszyłem kwestię opłaty za przesyłkę zwrotną i nie otrzymałem jeszcze odpowiedzi. Ta może nadjedzie, ale w międzyczasie chciałbym się zapytać Was, czy moja droga rozumowania jest właściwa? Otóż pokryłem koszt transportu po kupnie przedmiotu i teraz chcąc wymiany (wadliwego) produktu chciałbym, aby koszt przesyłki zwrotnej został pokryty przez sprzedawcę. Gdybym się rozmyślił, to co innego; wtedy wszystko na mój koszt.

Sprawa jest w toku, więc nie wydaję opinii, bardziej chodzi o opinię co do mojego rozumowania. FIltr kosztował 89 PLN + transport, więc groszowe sprawy, ale nie chciałbym dokładać po prostu do "interestu" z nie z mojej winy.

 

Screenshot2024-06-16at11-14-05Wersjerobocze(8)-grzegorzrusek15@gmail.com-Gmail.png.022d02435874c09a66e302bd586e7a12.png

W przypadku zwrotu towaru sprzedawca zwraca koszt towaru plus koszt wysyłki do klienta. Klient odsyła na swój koszt do sklepu. Niestety sprzedawca traci na starcie za wysyłkę no ale takie jest prawo i tego się nie uniknie. Dlatego Smart na allegro to w zasadzie być albo nie być dla większości sprzedawców. Sam osobiście gdy czegoś szukam to od razu włączam filtr Smart.

W przypadku drogich rzeczy kwestia pomijalna.

Co do reklamacji. Na ogół sklepy podsyłają kuriera lub etykietę na paczkomat.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.