Skocz do zawartości

Teleskopy.pl - Opinie


Paether

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem w okresie około roku poprzez stronę teleskopy.pl oraz allegro 6-7 zamówień na kwotę ok 4000zł. Wszystko szybko, sprawnie, towar nie nosił śladów użytkowania ogólnie super.

 

Dzisiaj nie mogąc się doczekać używki montażu Heq5 w dobrej cenie oraz stanie udałem się do Chorzowa z zamiarem zakupu montażu.

Chciałem również porównać heq5 z neq6 (nie widziałem nigdy na żywo).

 

Weszłem do sklepu, za ladą siedział sprzedawcą zajenty klikaniem na komputerze, grzecznie się przywitałem i czekam. Po 5 min Pan powiedział "chwileczkę" no to dalej czekam. Po następnych 5 minutach "proszę", a więc pytam najpierw o heq5 czy jest na stanie i czy mogę zobaczyć (nie był wystawiony). Na pytanie sprzedawcą odpowiedział że nie. Zmieszany pytam dlaczego? Przecież jest na stanie? Odpowiedź: - montaże są w kartonach i nie będzie rozpakowywał....

Po czym mówię: rozumiem że z neg6 jest ta sama sytuacja?

Sprzedawca: tak

Odwróciłem się i wyszłem ze sklepu...

Także nie polecam sklepu w Chorzowie obsługa fatalna i nie zamierzam więcej się tam pokazać.

 

Jak już wyżej napisałem - kupując poprzez stronę byłem zadowolony 

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 8.10.2020 o 20:56, ikad85 napisał:

Zrobiłem w okresie około roku poprzez stronę teleskopy.pl oraz allegro 6-7 zamówień na kwotę ok 4000zł. Wszystko szybko, sprawnie, towar nie nosił śladów użytkowania ogólnie super.

 

Dzisiaj nie mogąc się doczekać używki montażu Heq5 w dobrej cenie oraz stanie udałem się do Chorzowa z zamiarem zakupu montażu.

Chciałem również porównać heq5 z neq6 (nie widziałem nigdy na żywo).

 

Weszłem do sklepu, za ladą siedział sprzedawcą zajenty klikaniem na komputerze, grzecznie się przywitałem i czekam. Po 5 min Pan powiedział "chwileczkę" no to dalej czekam. Po następnych 5 minutach "proszę", a więc pytam najpierw o heq5 czy jest na stanie i czy mogę zobaczyć (nie był wystawiony). Na pytanie sprzedawcą odpowiedział że nie. Zmieszany pytam dlaczego? Przecież jest na stanie? Odpowiedź: - montaże są w kartonach i nie będzie rozpakowywał....

Po czym mówię: rozumiem że z neg6 jest ta sama sytuacja?

Sprzedawca: tak

Odwróciłem się i wyszłem ze sklepu...

Także nie polecam sklepu w Chorzowie obsługa fatalna i nie zamierzam więcej się tam pokazać.

 

Jak już wyżej napisałem - kupując poprzez stronę byłem zadowolony 

 

W Krakowie to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim ostatnim zakupem była nasadka bino WO. Jak wiadomo różnie z nimi bywa i tym razem zaznaczyłem w korespondencji że chciałbym mieć możliwość ewentualnego zwrotu. Towar jak zwykle dotarł szybciutko, pieniądze skasowane, wszyscy szczęśliwi. Nie do końca… Nasadka nie dawała obrazu jakiego się spodziewałem w maku (kupionym zresztą w TPL). Obraz był rozjechany, nie dało się złożyć planet w jedną całość. Oczy bolały, zero przyjemności z obserwacji. Miałem okazję patrzeć przez bino SW i spodziewałem się przynajmniej takiego samego obrazu.

Wydrukowałem formularz zwrotu i odesłałem kurierem paczkę. Minął drugi miesiąc, pieniędzy nie zwrócili. Sprawę skierowałem do rzecznika praw konsumentów.

Kontakt z właścicielem to jakiś ponury żart. To taki Dr Jekyll i Mr Hyde. Dopóki kupujesz i płacisz wszystko jest OK. Coś pójdzie nie tak i do akcji wkracza pan Hyde.

Więcej w wątku poświęconym nasadce bino WO.

 

  • Smutny 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam serdecznie. Jakiś tydzień temu zakupiłem lornetkę w sklepie teleskopy.pl. Niestety nie spełniła moich oczekiwań, więc postanowiłem ją zwrócić..... Oczywiście w stanie sklepowym.... Czy ktoś z Was może mi powiedzieć jaki jest czas oczekiwania na zwrot pieniędzy? Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Pio napisał:

Witam serdecznie. Jakiś tydzień temu zakupiłem lornetkę w sklepie teleskopy.pl. Niestety nie spełniła moich oczekiwań, więc postanowiłem ją zwrócić..... Oczywiście w stanie sklepowym.... Czy ktoś z Was może mi powiedzieć jaki jest czas oczekiwania na zwrot pieniędzy? Pozdrówki

Ale to nas pytasz? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwroty to drażliwy temat w tym sklepie. Jak w krakowskiej filii zapytałem czy po zakupie online można oddać sprzęt bezpośrednio w salonie, to jedyną odpowiedzią było "to nie wypożyczalnia". Jak to należy rozumieć? Że przepisy o zwrocie towaru tu nie obowiązują? 

Inna rzecz, że sporo razy kupowałem i nigdy jeszcze nie próbowalem zwracać towaru, więc nie wiem jak to wygląda w praktyce.

 

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Pio napisał:

Witam serdecznie. Jakiś tydzień temu zakupiłem lornetkę w sklepie teleskopy.pl. Niestety nie spełniła moich oczekiwań, więc postanowiłem ją zwrócić..... Oczywiście w stanie sklepowym.... Czy ktoś z Was może mi powiedzieć jaki jest czas oczekiwania na zwrot pieniędzy? Pozdrówki

Poczekasz i to długo. Upewnij się, czy zwrot dotarł. Możesz przygotować się na długą i nieciekawą komunikację na "niskim" poziomie ;-) 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Paweł Sz. napisał:

Poczekasz i to długo. Upewnij się, czy zwrot dotarł. Możesz przygotować się na długą i nieciekawą komunikację na "niskim" poziomie ;-) 

Czy to kwestia tygodni, miesięcy.....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem wiele sprzętu na teleskopach i nigdy nie dano mi do zrozumienia że jestem szkodnikiem :D A i zwracałem też jedną rzecz. Ale to była kwestia chyba 2tyg. po moich małych przypomnieniach. Ale summa summarum wszystko było załatwione.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, beny napisał:

Kupowałem wiele sprzętu na teleskopach i nigdy nie dano mi do zrozumienia że jestem szkodnikiem :D A i zwracałem też jedną rzecz. Ale to była kwestia chyba 2tyg. po moich małych przypomnieniach. Ale summa summarum wszystko było załatwione.

 

Ja też sporo od nich kupiłem i nie było problemu... jednak nigdy nie zwracałem, dlatego chciałem zasięgnąć rady

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca ma 14 dni na zwrócenie pieniędzy. Kiedyś zwracałem w TPL jedną rzecz i kasę dostałem o ostatnim możliwym terminie. Wg mnie sklep takim robieniem problemów ze zwrotami daje jasno do zrozumienia, że jak masz coś zwrócić to lepiej nie kupuj albo przynajmniej dokładnie się zastanów przed zakupem. Kupujący ma oczywiste prawo zwrotu, ale z drugiej strony postawcie się w sytuacji sprzedawcy - oczywiście nie bronię sklepu, ale właściciel inwestuje dużą kasę w towar, po czym dostaję zwrot i z nowego sprzętu robi się używany, a niektórzy niestety nie oszczędzają kupionego sprzętu nawet jeśli wiedzą że go zwrócą. 

Na Allegro jest teraz taka fajna opcja "zapłać później" czyli dostajesz sprzęt nie płacąc za niego, a jak go zwracasz to sprzedawca zwraca kasę Allegro. Fajne, ale dla mnie to trochę taka wypożyczalnia sprzętu. Niestety znam osoby które ten sposób kupowania nagminnie wykorzystują do testowania sprzętu. 

Edytowane przez Pawlik
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Pawlik napisał:

Kupujący ma oczywiste prawo zwrotu, ale z drugiej strony postawcie się w sytuacji sprzedawcy - oczywiście nie bronię sklepu, ale właściciel inwestuje dużą kasę w towar, po czym dostaję zwrot i z nowego sprzętu robi się używany, a niektórzy niestety nie oszczędzają kupionego sprzętu nawet jeśli wiedzą że go zwrócą. 

Duże sklepy jakoś nie mają z tym problemów. Moim zdaniem w większej skali tacy nieuczciwi klienci ("testujący", a nic nie kupujący) to margines. A to że niektórzy się rozmyślili czy uświadomili po zakupie i zobaczeniu sprzętu, że jest on nieodpowiedni to już coś co sklep ma obowiązek wziąć na siebie i po to powstał ten przepis. Sklep powinien uwzględnić sobie te dodatkowe koszty przy planowaniu biznesu. Kupujesz na odległość to nie masz możliwości oglądnięcia sprzętu na żywo, więc możesz go oddać - uczciwe. A wydaje mi się (proszę mnie  potwierdzić), że sklep może obniżyć zwracaną kwotę czy odmówić zwrotu, jeśli oddawany towar jest zniszczony czy niepełnowartościowy.

Osobiście ze dwa razy oddawałem akcesoria komputerowe w xkom, bo okazało się że nie działają właściwie z moim sprzętem - procedura zwrotu jest mega prokonsumencka - przyjeżdża kurier na koszt sklepu, a zwrot dostajesz w kilka dni. Zero gadania, zero problemów, mimo że jednorazowe opakowanie było pocięte.

A ostatnio kupiłem na morelach dysk ze zwrotu - tańszy o kilkanaście %, a był używany przez kilkanaście godzin. Myślę że sklep mógł na tym wyjść na zero lub delikatny plus, po prostu zeszli z marży przy sprzedaży egzemplarza ze zwrotu. No i mają w zamian dwóch zadowolonych klientów - jednego bo bezproblemowo zwrócił, a drugiego, który kupił taniej sprzęt.

  • Lubię 2
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.12.2020 o 19:49, FalconHeavy napisał:

Oczywiście, nie czekałem do ostatniej chwili. DHL potwierdził mailowo dostarczenie na drugi dzień. Rzecznik konsumenta również nie miał w tej kwestii wątpliwości.

Jak się w końcu skończyła ta historia ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MateuszW napisał:

Duże sklepy jakoś nie mają z tym problemów. Moim zdaniem w większej skali tacy nieuczciwi klienci ("testujący", a nic nie kupujący) to margines. A to że niektórzy się rozmyślili czy uświadomili po zakupie i zobaczeniu sprzętu, że jest on nieodpowiedni to już coś co sklep ma obowiązek wziąć na siebie i po to powstał ten przepis. Sklep powinien uwzględnić sobie te dodatkowe koszty przy planowaniu biznesu. Kupujesz na odległość to nie masz możliwości oglądnięcia sprzętu na żywo, więc możesz go oddać - uczciwe. A wydaje mi się (proszę mnie  potwierdzić), że sklep może obniżyć zwracaną kwotę czy odmówić zwrotu, jeśli oddawany towar jest zniszczony czy niepełnowartościowy.

Osobiście ze dwa razy oddawałem akcesoria komputerowe w xkom, bo okazało się że nie działają właściwie z moim sprzętem - procedura zwrotu jest mega prokonsumencka - przyjeżdża kurier na koszt sklepu, a zwrot dostajesz w kilka dni. Zero gadania, zero problemów, mimo że jednorazowe opakowanie było pocięte.

A ostatnio kupiłem na morelach dysk ze zwrotu - tańszy o kilkanaście %, a był używany przez kilkanaście godzin. Myślę że sklep mógł na tym wyjść na zero lub delikatny plus, po prostu zeszli z marży przy sprzedaży egzemplarza ze zwrotu. No i mają w zamian dwóch zadowolonych klientów - jednego bo bezproblemowo zwrócił, a drugiego, który kupił taniej sprzęt.

Mam pytanie . Czy chciałbyś kupić towar fabrycznie nowy czy taki który przeszedł przez X rąk ? Mówisz że ludzie rzadko korzystają z tego przepisu. Mam zupełnie inne zdanie :) W pracy , gdzie pracuje tylko kilka osób, mógłbym otworzyć punkt nadawczo-odbiorczy paczek :).  Dodam że tylko raz skorzystałem z tego przepisu i tylko dlatego że przedmiot był źle opisany .

Dlaczego jako sklep miałbym schodzić z marży tylko dlatego że ktoś się rozmyślił ? I dlaczego jako klient nie mogę mieć pewności że jestem pierwszym właścicielem kupionego przedmiotu ? 

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teleskopach o zwrot trzeba się przypominać, możesz też usłyszeć niemiłe słowo i jakiś przymiotnik :D 

 

Dla porównania:

- Delta Optical - szybki zwrot w ciągu 5 dni, żadnych problemów

- Teleskop-Express - szybki zwrot, do tego przesyłką (do Niemiec) na ich koszt, żadnych problemów

- Astroshop - zwrot w ciągu 14 dni, bez problemów

- Amazon - to jest wzór - 30 dni na zwrot - nawet książek w wersji papierowej i UWAGA: darmowa przesyłka zwrotna do Niemiec i kasa na koncie w momencie nadania przesyłki zwrotnej w punkcie / odbiorze przez kuriera - to jest dla mnie HIT na skalę międzygalaktyczną : ) Sam się o tym przekonałem :) 

Edytowane przez Paweł Sz.
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Qrczak99 napisał:

Mam pytanie . Czy chciałbyś kupić towar fabrycznie nowy czy taki który przeszedł przez X rąk ?

Chciałbym kupić albo fabrycznie nowy albo taki ze zwrotu, ale z lekko obniżoną ceną. Jak sam opisałem, wybrałem drugą opcję.

 

25 minut temu, Qrczak99 napisał:

Dlaczego jako sklep miałbym schodzić z marży tylko dlatego że ktoś się rozmyślił ? I dlaczego jako klient nie mogę mieć pewności że jestem pierwszym właścicielem kupionego przedmiotu ? 

Opisałem rozwiązanie stosowane w Morele, bo uważam je za bardzo uczciwe wobec kupującego. Masz pewność, czy jesteś pierwszym właścicielem, czy nie.

A dlaczego jako sklep masz schodzić z marży? Nie ma takiego obowiązku, jednak to rozwiązanie będzie na pewno pozytywnie odebrane przez klientów, będzie napędzać pozytywne opinie o sklepie i w efekcie przyciągać klientów. Coś za coś.

Porządne sklepy wiele rzeczy biorą na "klatę" w imię dobrej opinii. Mnie choćby bardzo pozytywnie zaskoczyła obsługa xkom, gdy przyszedłem z uszkodzonym ramem na gwarancję - tylko zapytali się co jest nie tak, nic nie sprawdzali, nie ciągnęli tego tygodniami, tylko na miejscu zaproponowali mi wymianę i zwrot różnicy względem aktualnej ceny. A nawet pan mnie przepraszał, że nie ma tego modelu na stanie od ręki, tylko że trzeba poczekać jeden dzień. To się nazywa klasa.

A jeszcze innego rodzaju sytuacja - kiedyś skończył mi się pakiet internetu orange, a ja nie będąc tego świadomym dalej korzystałem. Gdy się zorientowałem naliczyło dobre kilkaset zł rachunku. Zadzwoniłem do orange, mówiąc zgodnie z prawdą że sms z informacją o wykorzystaniu pakietu przyszedł z opóźnieniem. Po chwili rozmowy i braku sprawdzenia czegokolwiek rachunek został umorzony. To się nazywa klasa.

 

A jak w takim TPL robią cuda na kiju, byleby nie oddać pieniędzy czy nie przyjąć zwrotu, to jest to zwyczajna antyreklama. Cóż, zawsze mam to z tyłu głowy, gdy przeglądam ich ofertę. Myślę sobie - ryzykować problemy dla trochę niższej ceny czy kupić gdzieś indziej?

Edytowane przez MateuszW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.