Jump to content

Teleskopy.pl - Opinie


Recommended Posts

Zrobiłem w okresie około roku poprzez stronę teleskopy.pl oraz allegro 6-7 zamówień na kwotę ok 4000zł. Wszystko szybko, sprawnie, towar nie nosił śladów użytkowania ogólnie super.

 

Dzisiaj nie mogąc się doczekać używki montażu Heq5 w dobrej cenie oraz stanie udałem się do Chorzowa z zamiarem zakupu montażu.

Chciałem również porównać heq5 z neq6 (nie widziałem nigdy na żywo).

 

Weszłem do sklepu, za ladą siedział sprzedawcą zajenty klikaniem na komputerze, grzecznie się przywitałem i czekam. Po 5 min Pan powiedział "chwileczkę" no to dalej czekam. Po następnych 5 minutach "proszę", a więc pytam najpierw o heq5 czy jest na stanie i czy mogę zobaczyć (nie był wystawiony). Na pytanie sprzedawcą odpowiedział że nie. Zmieszany pytam dlaczego? Przecież jest na stanie? Odpowiedź: - montaże są w kartonach i nie będzie rozpakowywał....

Po czym mówię: rozumiem że z neg6 jest ta sama sytuacja?

Sprzedawca: tak

Odwróciłem się i wyszłem ze sklepu...

Także nie polecam sklepu w Chorzowie obsługa fatalna i nie zamierzam więcej się tam pokazać.

 

Jak już wyżej napisałem - kupując poprzez stronę byłem zadowolony 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
W dniu 8.10.2020 o 20:56, ikad85 napisał:

Zrobiłem w okresie około roku poprzez stronę teleskopy.pl oraz allegro 6-7 zamówień na kwotę ok 4000zł. Wszystko szybko, sprawnie, towar nie nosił śladów użytkowania ogólnie super.

 

Dzisiaj nie mogąc się doczekać używki montażu Heq5 w dobrej cenie oraz stanie udałem się do Chorzowa z zamiarem zakupu montażu.

Chciałem również porównać heq5 z neq6 (nie widziałem nigdy na żywo).

 

Weszłem do sklepu, za ladą siedział sprzedawcą zajenty klikaniem na komputerze, grzecznie się przywitałem i czekam. Po 5 min Pan powiedział "chwileczkę" no to dalej czekam. Po następnych 5 minutach "proszę", a więc pytam najpierw o heq5 czy jest na stanie i czy mogę zobaczyć (nie był wystawiony). Na pytanie sprzedawcą odpowiedział że nie. Zmieszany pytam dlaczego? Przecież jest na stanie? Odpowiedź: - montaże są w kartonach i nie będzie rozpakowywał....

Po czym mówię: rozumiem że z neg6 jest ta sama sytuacja?

Sprzedawca: tak

Odwróciłem się i wyszłem ze sklepu...

Także nie polecam sklepu w Chorzowie obsługa fatalna i nie zamierzam więcej się tam pokazać.

 

Jak już wyżej napisałem - kupując poprzez stronę byłem zadowolony 

 

W Krakowie to samo

Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, TUR napisał:

Jak dla mnie obsługa w teleskopy.pl jest wzorowa. Zawsze wychodzę zadowolony ze sklepu w Warszawie.

 

Też potwierdzam. Byłem co prawda tylko raz, ale byłem bardzo zadowolony z podejścia do klienta :)

 

Link to post
Share on other sites

Moim ostatnim zakupem była nasadka bino WO. Jak wiadomo różnie z nimi bywa i tym razem zaznaczyłem w korespondencji że chciałbym mieć możliwość ewentualnego zwrotu. Towar jak zwykle dotarł szybciutko, pieniądze skasowane, wszyscy szczęśliwi. Nie do końca… Nasadka nie dawała obrazu jakiego się spodziewałem w maku (kupionym zresztą w TPL). Obraz był rozjechany, nie dało się złożyć planet w jedną całość. Oczy bolały, zero przyjemności z obserwacji. Miałem okazję patrzeć przez bino SW i spodziewałem się przynajmniej takiego samego obrazu.

Wydrukowałem formularz zwrotu i odesłałem kurierem paczkę. Minął drugi miesiąc, pieniędzy nie zwrócili. Sprawę skierowałem do rzecznika praw konsumentów.

Kontakt z właścicielem to jakiś ponury żart. To taki Dr Jekyll i Mr Hyde. Dopóki kupujesz i płacisz wszystko jest OK. Coś pójdzie nie tak i do akcji wkracza pan Hyde.

Więcej w wątku poświęconym nasadce bino WO.

 

  • Sad 2
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Witam serdecznie. Jakiś tydzień temu zakupiłem lornetkę w sklepie teleskopy.pl. Niestety nie spełniła moich oczekiwań, więc postanowiłem ją zwrócić..... Oczywiście w stanie sklepowym.... Czy ktoś z Was może mi powiedzieć jaki jest czas oczekiwania na zwrot pieniędzy? Pozdrówki

Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Pio napisał:

Witam serdecznie. Jakiś tydzień temu zakupiłem lornetkę w sklepie teleskopy.pl. Niestety nie spełniła moich oczekiwań, więc postanowiłem ją zwrócić..... Oczywiście w stanie sklepowym.... Czy ktoś z Was może mi powiedzieć jaki jest czas oczekiwania na zwrot pieniędzy? Pozdrówki

Ale to nas pytasz? :)

Link to post
Share on other sites

Zwroty to drażliwy temat w tym sklepie. Jak w krakowskiej filii zapytałem czy po zakupie online można oddać sprzęt bezpośrednio w salonie, to jedyną odpowiedzią było "to nie wypożyczalnia". Jak to należy rozumieć? Że przepisy o zwrocie towaru tu nie obowiązują? 

Inna rzecz, że sporo razy kupowałem i nigdy jeszcze nie próbowalem zwracać towaru, więc nie wiem jak to wygląda w praktyce.

 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Pio napisał:

Witam serdecznie. Jakiś tydzień temu zakupiłem lornetkę w sklepie teleskopy.pl. Niestety nie spełniła moich oczekiwań, więc postanowiłem ją zwrócić..... Oczywiście w stanie sklepowym.... Czy ktoś z Was może mi powiedzieć jaki jest czas oczekiwania na zwrot pieniędzy? Pozdrówki

Poczekasz i to długo. Upewnij się, czy zwrot dotarł. Możesz przygotować się na długą i nieciekawą komunikację na "niskim" poziomie ;-) 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Paweł Sz. napisał:

Poczekasz i to długo. Upewnij się, czy zwrot dotarł. Możesz przygotować się na długą i nieciekawą komunikację na "niskim" poziomie ;-) 

Czy to kwestia tygodni, miesięcy.....?

Link to post
Share on other sites

Kupowałem wiele sprzętu na teleskopach i nigdy nie dano mi do zrozumienia że jestem szkodnikiem :D A i zwracałem też jedną rzecz. Ale to była kwestia chyba 2tyg. po moich małych przypomnieniach. Ale summa summarum wszystko było załatwione.

 

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, beny napisał:

Kupowałem wiele sprzętu na teleskopach i nigdy nie dano mi do zrozumienia że jestem szkodnikiem :D A i zwracałem też jedną rzecz. Ale to była kwestia chyba 2tyg. po moich małych przypomnieniach. Ale summa summarum wszystko było załatwione.

 

Ja też sporo od nich kupiłem i nie było problemu... jednak nigdy nie zwracałem, dlatego chciałem zasięgnąć rady

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Sprzedawca ma 14 dni na zwrócenie pieniędzy. Kiedyś zwracałem w TPL jedną rzecz i kasę dostałem o ostatnim możliwym terminie. Wg mnie sklep takim robieniem problemów ze zwrotami daje jasno do zrozumienia, że jak masz coś zwrócić to lepiej nie kupuj albo przynajmniej dokładnie się zastanów przed zakupem. Kupujący ma oczywiste prawo zwrotu, ale z drugiej strony postawcie się w sytuacji sprzedawcy - oczywiście nie bronię sklepu, ale właściciel inwestuje dużą kasę w towar, po czym dostaję zwrot i z nowego sprzętu robi się używany, a niektórzy niestety nie oszczędzają kupionego sprzętu nawet jeśli wiedzą że go zwrócą. 

Na Allegro jest teraz taka fajna opcja "zapłać później" czyli dostajesz sprzęt nie płacąc za niego, a jak go zwracasz to sprzedawca zwraca kasę Allegro. Fajne, ale dla mnie to trochę taka wypożyczalnia sprzętu. Niestety znam osoby które ten sposób kupowania nagminnie wykorzystują do testowania sprzętu. 

Edited by Pawlik
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Pawlik napisał:

Kupujący ma oczywiste prawo zwrotu, ale z drugiej strony postawcie się w sytuacji sprzedawcy - oczywiście nie bronię sklepu, ale właściciel inwestuje dużą kasę w towar, po czym dostaję zwrot i z nowego sprzętu robi się używany, a niektórzy niestety nie oszczędzają kupionego sprzętu nawet jeśli wiedzą że go zwrócą. 

Duże sklepy jakoś nie mają z tym problemów. Moim zdaniem w większej skali tacy nieuczciwi klienci ("testujący", a nic nie kupujący) to margines. A to że niektórzy się rozmyślili czy uświadomili po zakupie i zobaczeniu sprzętu, że jest on nieodpowiedni to już coś co sklep ma obowiązek wziąć na siebie i po to powstał ten przepis. Sklep powinien uwzględnić sobie te dodatkowe koszty przy planowaniu biznesu. Kupujesz na odległość to nie masz możliwości oglądnięcia sprzętu na żywo, więc możesz go oddać - uczciwe. A wydaje mi się (proszę mnie  potwierdzić), że sklep może obniżyć zwracaną kwotę czy odmówić zwrotu, jeśli oddawany towar jest zniszczony czy niepełnowartościowy.

Osobiście ze dwa razy oddawałem akcesoria komputerowe w xkom, bo okazało się że nie działają właściwie z moim sprzętem - procedura zwrotu jest mega prokonsumencka - przyjeżdża kurier na koszt sklepu, a zwrot dostajesz w kilka dni. Zero gadania, zero problemów, mimo że jednorazowe opakowanie było pocięte.

A ostatnio kupiłem na morelach dysk ze zwrotu - tańszy o kilkanaście %, a był używany przez kilkanaście godzin. Myślę że sklep mógł na tym wyjść na zero lub delikatny plus, po prostu zeszli z marży przy sprzedaży egzemplarza ze zwrotu. No i mają w zamian dwóch zadowolonych klientów - jednego bo bezproblemowo zwrócił, a drugiego, który kupił taniej sprzęt.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 1.12.2020 o 19:49, FalconHeavy napisał:

Oczywiście, nie czekałem do ostatniej chwili. DHL potwierdził mailowo dostarczenie na drugi dzień. Rzecznik konsumenta również nie miał w tej kwestii wątpliwości.

Jak się w końcu skończyła ta historia ?

 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, MateuszW napisał:

Duże sklepy jakoś nie mają z tym problemów. Moim zdaniem w większej skali tacy nieuczciwi klienci ("testujący", a nic nie kupujący) to margines. A to że niektórzy się rozmyślili czy uświadomili po zakupie i zobaczeniu sprzętu, że jest on nieodpowiedni to już coś co sklep ma obowiązek wziąć na siebie i po to powstał ten przepis. Sklep powinien uwzględnić sobie te dodatkowe koszty przy planowaniu biznesu. Kupujesz na odległość to nie masz możliwości oglądnięcia sprzętu na żywo, więc możesz go oddać - uczciwe. A wydaje mi się (proszę mnie  potwierdzić), że sklep może obniżyć zwracaną kwotę czy odmówić zwrotu, jeśli oddawany towar jest zniszczony czy niepełnowartościowy.

Osobiście ze dwa razy oddawałem akcesoria komputerowe w xkom, bo okazało się że nie działają właściwie z moim sprzętem - procedura zwrotu jest mega prokonsumencka - przyjeżdża kurier na koszt sklepu, a zwrot dostajesz w kilka dni. Zero gadania, zero problemów, mimo że jednorazowe opakowanie było pocięte.

A ostatnio kupiłem na morelach dysk ze zwrotu - tańszy o kilkanaście %, a był używany przez kilkanaście godzin. Myślę że sklep mógł na tym wyjść na zero lub delikatny plus, po prostu zeszli z marży przy sprzedaży egzemplarza ze zwrotu. No i mają w zamian dwóch zadowolonych klientów - jednego bo bezproblemowo zwrócił, a drugiego, który kupił taniej sprzęt.

Mam pytanie . Czy chciałbyś kupić towar fabrycznie nowy czy taki który przeszedł przez X rąk ? Mówisz że ludzie rzadko korzystają z tego przepisu. Mam zupełnie inne zdanie :) W pracy , gdzie pracuje tylko kilka osób, mógłbym otworzyć punkt nadawczo-odbiorczy paczek :).  Dodam że tylko raz skorzystałem z tego przepisu i tylko dlatego że przedmiot był źle opisany .

Dlaczego jako sklep miałbym schodzić z marży tylko dlatego że ktoś się rozmyślił ? I dlaczego jako klient nie mogę mieć pewności że jestem pierwszym właścicielem kupionego przedmiotu ? 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

W teleskopach o zwrot trzeba się przypominać, możesz też usłyszeć niemiłe słowo i jakiś przymiotnik :D 

 

Dla porównania:

- Delta Optical - szybki zwrot w ciągu 5 dni, żadnych problemów

- Teleskop-Express - szybki zwrot, do tego przesyłką (do Niemiec) na ich koszt, żadnych problemów

- Astroshop - zwrot w ciągu 14 dni, bez problemów

- Amazon - to jest wzór - 30 dni na zwrot - nawet książek w wersji papierowej i UWAGA: darmowa przesyłka zwrotna do Niemiec i kasa na koncie w momencie nadania przesyłki zwrotnej w punkcie / odbiorze przez kuriera - to jest dla mnie HIT na skalę międzygalaktyczną : ) Sam się o tym przekonałem :) 

Edited by Paweł Sz.
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Qrczak99 napisał:

Mam pytanie . Czy chciałbyś kupić towar fabrycznie nowy czy taki który przeszedł przez X rąk ?

Chciałbym kupić albo fabrycznie nowy albo taki ze zwrotu, ale z lekko obniżoną ceną. Jak sam opisałem, wybrałem drugą opcję.

 

25 minut temu, Qrczak99 napisał:

Dlaczego jako sklep miałbym schodzić z marży tylko dlatego że ktoś się rozmyślił ? I dlaczego jako klient nie mogę mieć pewności że jestem pierwszym właścicielem kupionego przedmiotu ? 

Opisałem rozwiązanie stosowane w Morele, bo uważam je za bardzo uczciwe wobec kupującego. Masz pewność, czy jesteś pierwszym właścicielem, czy nie.

A dlaczego jako sklep masz schodzić z marży? Nie ma takiego obowiązku, jednak to rozwiązanie będzie na pewno pozytywnie odebrane przez klientów, będzie napędzać pozytywne opinie o sklepie i w efekcie przyciągać klientów. Coś za coś.

Porządne sklepy wiele rzeczy biorą na "klatę" w imię dobrej opinii. Mnie choćby bardzo pozytywnie zaskoczyła obsługa xkom, gdy przyszedłem z uszkodzonym ramem na gwarancję - tylko zapytali się co jest nie tak, nic nie sprawdzali, nie ciągnęli tego tygodniami, tylko na miejscu zaproponowali mi wymianę i zwrot różnicy względem aktualnej ceny. A nawet pan mnie przepraszał, że nie ma tego modelu na stanie od ręki, tylko że trzeba poczekać jeden dzień. To się nazywa klasa.

A jeszcze innego rodzaju sytuacja - kiedyś skończył mi się pakiet internetu orange, a ja nie będąc tego świadomym dalej korzystałem. Gdy się zorientowałem naliczyło dobre kilkaset zł rachunku. Zadzwoniłem do orange, mówiąc zgodnie z prawdą że sms z informacją o wykorzystaniu pakietu przyszedł z opóźnieniem. Po chwili rozmowy i braku sprawdzenia czegokolwiek rachunek został umorzony. To się nazywa klasa.

 

A jak w takim TPL robią cuda na kiju, byleby nie oddać pieniędzy czy nie przyjąć zwrotu, to jest to zwyczajna antyreklama. Cóż, zawsze mam to z tyłu głowy, gdy przeglądam ich ofertę. Myślę sobie - ryzykować problemy dla trochę niższej ceny czy kupić gdzieś indziej?

Edited by MateuszW
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Like
      • 59 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Like
      • 131 replies
    • Aktualizacja silnika Astropolis - zgłaszanie uwag
      Dzisiaj zaktualizowaliśmy silnik Astropolis do najnowszej wersji (głównie z powodów bezpieczeństwa). Najpoważniejsze błędy zostały już naprawione, ale ponieważ aktualizacja jest dosyć rozbudowana (dotyczy także wyglądu), drobnych problemów na pewno jest więcej. Bez was ich nie namierzymy. Dlatego bardzo proszę o pomoc i wrzucanie tu informacji o napotkanych problemach/błędach.
        • Like
      • 247 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.