Skocz do zawartości

Sprzęt do astrofoto


miszle

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od dłuższego czasu zastanawiam się nad kupnem sprzętu do astrofotografii i nie wiem co wybrać. Jestem w posiadaniu GSO 8 na Dobsonie oraz lustrzanki Nikon D5000 (którą zamierzam wykorzystać do afoto). I mam takie pytanie: Czy trzeba kupić do tego inny teleskop? Słyszałem, że gdybym chciał fotografować ósemką, to musiałbym podnosić lustro. Wyczytałem że koniecznie będzie kupienie nowego montażu z napędem, jeżeli chciałbym fotografować z dłuższym czasem naświetlania. Interesuje mnie bardziej fotografia DSów niż planet. Jaki byłby najlepszy sprzęt do rozpoczęcia przygody z astrofotografią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie chcę spróbować i wejść w astrofoto. Nie mam jeszcze doświadczenia, kończę dopiero podstawówkę:)  Bardzo dużo czytałem ale też nie wiem dokładnie co wybrać na początek. Myślałem o montażu SW EQ5  dlatego, że w razie czego mogę zawiesić na nim nawet swój teleskop Dobsona 8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, miszle said:

Bardzo dużo czytałem ale też nie wiem dokładnie co wybrać. Myślałem o montażu SW EQ5  dlatego, że w razie czego mogę zawiesić na nim nawet swój teleskop Dobsona 8

Hej, a czytałeś podobne wątki na tym forum?

Nie wiem skąd pomysł, by na EQ-5 wieszać doba 8 - to kompletne nieporozumienie, ta tuba jest dużo za ciężka i wielka do tego lajtowego montażyku, niezależnie od znacznie zawyżonej, teoretycznej nośności tego monta podawanej przez producenta i sprzedawców. Zapomnij.

 

HAMAL Ci dobrze radzi, lustrzanka plus obiektywy - na początek mogą być stare szkła (M42 itp.), ucz się krok po kroku.

EQ-5 kusi ceną ale radzę kupić HEQ5, mniej szarpaniny, a i sprzedać go dużo łatwiej jakby co.

 

Edytowane przez Agent Smith
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Agent Smith napisał: