Skocz do zawartości

Czy na niebie widzimy prawdę....


Rekomendowane odpowiedzi

:Boink: Jestem zupełnym laikiem, lecz od dawna nurtuje mnie taka sprawa....a mianowicie:

 

w astronomii podaje się odległości od obserwowanych obiektów w...latach świetlnych, dziesiątkach, setkach i tysiącach lat świetlnych.....czyli światło od takiego obiektu biegło do naszej ziemi - z szybkością 300 000 km/sek - np. kilka tysięcy lat świetlnych, co oznacza.....miliardy lat ziemskich....

 

i tu nasuwa się pytanie: czy w związku z powyższą tezą, obserwator na ziemi widzi wszechświat realny=rzeczywisty, czy też ogląda sobie film historyczny o tym jak ten wszechświat wyglądał przed miliardami lat ????

 

Pozdr.: axel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Realny ale bez zachowania czasu akcji. :Boink:

Gdzie nie spojrzysz to obiekt ma inny wiek i w innym momencie jego życia go widzisz.

I w każdym miejscu kosmosu będzie tak samo.

 

 

Dzięki za tak szybką reakcję i odpowiedź, lecz....nadal mam takie wątpliwości:

 

* światło ze słońca na ziemię biegnie bodajże ok. 8 min. i rozumiem, że oglądam to, co wydarzyło się na słońcu przed 8-ma minutami...i lecąc w kierunku słońca wiem napewno że NA NIE PO DRODZE TRAFIĘ !!!

 

* natomiast światło z tych bardzo odległych obiektów biegło do nas miliardy lat ziemskich, i skąd mam mieć pewność że ten obiekt jeszcze WOGÓLE ISTNIEJE, czy też może w wyniku jakiejś katastrofy kosmicznej (o której jeszcze nic nie wiemy, bo świetlna informacja o tym zdarzeniu jeszcze NIE DOTARŁA NA ZIEMIĘ) tego obiektu dawno już NIE MA, a my....oglądamy tylko jego wizerunek z przeszłości i....lecąc w jego kierunku zobaczymy puste miejsce...

 

Czy ja popełniam w takim rozumowniu jakiś błąd myślowy....?

 

Pozdr.: axel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli światło od takiego obiektu biegło do naszej ziemi - z szybkością 300 000 km/sek - np. kilka tysięcy lat świetlnych, co oznacza.....miliardy lat ziemskich....