Skocz do zawartości
luki_

Inne zdjęcia i wszystko, co nie mieści się w pozostałych wątkach

Rekomendowane odpowiedzi

Błędnie podałem datę ostatnich 4 zdjęć - było to 24 stycznia, a nie 25 jak napisałem.

 

... i jako punkt obserwacji nie brać samego Niska ale jak wynika ze śladu lotu teren trochę bardziej na wschód ...

Zgadza się, latałem trochę na wschód od Niska. Jeśli to ważne mogę podać dokładne współrzędne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No to rzucam się jako pierwszy na głęboką wodę! Pewnie w3/4 się mylę, ale to wygląda tak na moje oko.

exp.jpg

Nad zdjęciem za zachód właśnie siedzę :)

 

EDIT: już widzę pierwszy błąd. w miejscu Banówki powinien być chyba Starorobociański, ponieważ Banówka wraz z Hrubą kopą i Rohaczami znajduje się na zdjęciu 'na prawo'

Edytowane przez czakiczakiczaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, latałem trochę na wschód od Niska. Jeśli to ważne mogę podać dokładne współrzędne.

To jest zawsze dosyć istotne jeśli chcemy konkretne szczyty rozpoznać a nie całe pasma, zwłaszcza przy tak pokaźnej odległości. Na te tatry by się współrzędne przydały bo rozbieżności przy niewielkiej różnicy Twojego położenia mogą być znaczne:rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie również tutaj :),

 

No to rzucam się jako pierwszy na głęboką wodę! Pewnie w3/4 się mylę, ale to wygląda tak na moje oko.

exp.jpg

Nad zdjęciem za zachód właśnie siedzę :)

 

EDIT: już widzę pierwszy błąd. w miejscu Banówki powinien być chyba Starorobociański, ponieważ Banówka wraz z Hrubą kopą i Rohaczami znajduje się na zdjęciu 'na prawo'

 

Masz rację Czaki, Banikow jest bardziej na prawo, a to co oznaczyłeś jako Banikow to albo Starobociański albo Raczkowa Czuba.

 

Ja sobie troch ułatwiłem i połączyłem na szybko oba zdjęcia (sorki za jakość), oto co mi wyszło w Kashmirze (również tak na szybko):

 

tatrys.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to rzucam się jako pierwszy na głęboką wodę! Pewnie w3/4 się mylę, ale to wygląda tak na moje oko.

exp.jpg

Nad zdjęciem za zachód właśnie siedzę :)

 

EDIT: już widzę pierwszy błąd. w miejscu Banówki powinien być chyba Starorobociański, ponieważ Banówka wraz z Hrubą kopą i Rohaczami znajduje się na zdjęciu 'na prawo'

Nie wiem o co biega, ale nie potrafię otworzyć niczego co publikujesz. Tak było na DO, podobnie teraz. A jestem mocno ciekawy Twojej wersji, bo mam swoją, ale nie chcę pierwszy wychodzić przed szereg :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co biega, ale nie potrafię otworzyć niczego co publikujesz. Tak było na DO, podobnie teraz. A jestem mocno ciekawy Twojej wersji, bo mam swoją, ale nie chcę pierwszy wychodzić przed szereg :P

 

Mateo, widocznie UPC zablokował dostęp do Imageshack-a. Sprawdź, czy widzisz stronę http://imageshack.us/ U mnie jest OK.

 

P.S. Zdjęcia lotnicze rewelacja!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No i znalazłem chwilę. Nie mam pewności co do niektórych nazw, może ktoś poprawi...

Bieszczady-25-I-2010-opis.jpg

1) Andi, nie sądzisz, że Hasiakowa Skała może być jednak Wielką Rawką?

2) Połonina Równa (200 km) powinna lekko wystawać zza prawego końca stoku Szerokiego Wierchu. Widzicie tam coś? Co w ogóle na to Hey?

3) Na fotce Bieszczadów skierowanej bardziej na wschód na pewno pojawił się jeszcze Kińczyk Bukowski (170 km). Usilnie staram się tam jeszcze doszukać Ostrego (200 km, Połonina Równa), ale widocznie zabrakło wysokości.

4) Nie chcę zyskać miana Władcy Pikseli :P, ale Borżawę (222 km) to ja widzę na fotce "Bieszczady+wschód" (trzy białe piksele na lewo od Pasma Magury Łomiańskiej na środkowym planie).

Edytowane przez mateusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w UPC też wszystko działa, to co publikują koledzy czy to na forum czy na DO. Jedynie jedna stronka patrz.pl nie działa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dobra, ja mam dość :szczerbaty: Bez Kashmira i innych dobrodziejstw wiele nie zweryfikuję zwłaszcza że dokładnych współrzędnych nie ma ale różnice mogą być bardzo niewielkie (np Lodowy z Gerlachem się mogą zamienić ...)

 

Beskidów zbyt szczegółowo też nie podpiszę ale chyba nie o to tu chodziło ^_^

 

klik >> http://img534.imageshack.us/img534/8940/tatryinwersja25i2010cop.jpg

Edytowane przez vrg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja też mam UPC, więc chyba nie w tym rzecz. A tym razem wrzucam bezpośrednio na forum jako załączniki. Ciekawe, czy te zaklęcie działa również na prv :szczerbaty:. Wyśle Ci na maila z DO.

A tak na boku moja wersja 'na prawo'

TADA.jpg

 

@ vrg-> gratulacje za Tatry jak robione na oko to wielki podziw:Salut: . Beskidy są w wersji hiper-ciekawej

Edytowane przez czakiczakiczaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czaki >> machnąłem się na Beskidach o jedno pasmo że tak powiem ... już opis poprawiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Teraz zasadniczo powinno być OK. Coś tak czuję w kościach, że Babicka będzie znowu obiektem zaciętej dyskusji :g:

Ja mam wątpliwość, gdzie na zdjęciu wcieło Lubomira, który powinien być pod Babią.

Edytowane przez czakiczakiczaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Teraz zasadniczo powinno być OK. Coś tak czuję w kościach, że Babicka będzie znowu obiektem zaciętej dyskusji :g:

Ja mam wątpliwość, gdzie na zdjęciu wcieło Lubomira, który powinien być pod Babią.

No właśnie tutaj wątpliwości do Babiej być nie powinno, bo wygląda dokładnie tak, jak z tej perspektywy wyglądać powinna. A Łysina to nie Łysina, tylko Lubomir. Poza tym jest niższa niż Ciecień, a ten wyznacza wysokość inwersji tego dnia.

Edytowane przez mateusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Współrzędne dla ostatniego zdjęcia (Tatry prawo) N50o28'18'' E022o07'59'' wysokość 1276m AGL

kolejne zrobione 10s później (Tatry), różnice chyba można pominąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

A tak na boku moja wersja 'na prawo'

 

Tak na oko, to coś mi nie gra w Twoim opisie - na pewno Raczkowa Czuba jest Goryczkową Czubą (to raczej kwestia literówki). A druga rzecz, jaka mi nie pasuje to podpis Rohaczy. Z kierunku Niskiego, Rohacze będą albo dokładnie za Wołowcem, albo będą wychylać się z lewej strony jego grzbietu. Tak więc pozamieniałbym podpisy:

- Rohacze na Trzy Kopy (ew. Hruba Kopa)

- Hruba Kopa na Banówka

- Banówka na Pachoł (Pachola)

Nie pasuje mi zbyt głęboka przełęcz między Hrubą Kopą a Banówką wg Twojego podpisu - stad wydaje mi się, że przesunięcie o jeden szczyt w prawo może mieć uzasadnienie. I mam zonka z Brestową - jeśli to Brestowa , to gdzie Salatyn? A jeśli to jest Salatyn, to gdzie Spalona i czy Brestowa nie załapała się na inwersję? A może to jest Osobita? (przy założeniu, że od Spalonej na zachód nic się w głównym grzbiecie Tatr nie załapało...)

I ostatnie - za Starorobociański podstawiłbym Raczkową Czubę.

Moje wrażenia są zupełnie na oko, pewnie zaraz i tak ktoś mnie poprawi :)

 

ps. Marecki, zdjęcia wymiatają!

Edytowane przez panasmaras

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tutaj wątpliwości do Babiej być nie powinno, bo wygląda dokładnie tak, jak z tej perspektywy wyglądać powinna. A Łysina to nie Łysina, tylko Lubomir. Poza tym jest niższa niż Ciecień, a ten wyznacza wysokość inwersji tego dnia.

 

Teraz mi pasuje ta Babia i Lubomir, patrząc po nowych współrzędnych. Nie myślałem, że aż tak na południe był przesunięty tor lotu od Niska. A co do Tatr to pewnie macie racje, bo z tej perspektywy wierchy są mi obce. Co do Brestowej to pisząc ją miałem na myśli całe pasmo razem z Salatynem i Spaloną. Napisałem właśnie Brestową, bo ona powinna wyznaczać prawy 'brzeg' Tatr. Poniżej poprawiony opis. Co do Starorobociańskiego raczej jestem pewien, Raczkowa jest na prawo od niego, ale wcisnąłem ją tam jeszcze.

exp3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli komuś coś nie chodzi to dobrym sposobem jest usunięcie cookies. Mnie kiedyś skrypt na Forum nie chciał działać - niemożliwa edycja, wstawianie linków, pisanie w osobnej linijce. Po usunięciu cookies wszystko działa.

A jeżeli operator blokuje daną stronę to można to obejść np. ściągając darmowy programik Hotspot Shield

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

1) Andi, nie sądzisz, że Hasiakowa Skała może być jednak Wielką Rawką?

2) Połonina Równa (200 km) powinna lekko wystawać zza prawego końca stoku Szerokiego Wierchu. Widzicie tam coś? Co w ogóle na to Hey?

3) Na fotce Bieszczadów skierowanej bardziej na wschód na pewno pojawił się jeszcze Kińczyk Bukowski (170 km). Usilnie staram się tam jeszcze doszukać Ostrego (200 km, Połonina Równa), ale widocznie zabrakło wysokości.

4) Nie chcę zyskać miana Władcy Pikseli :P, ale Borżawę (222 km) to ja widzę na fotce "Bieszczady+wschód" (trzy białe piksele na lewo od Pasma Magury Łomiańskiej na środkowym planie).

Zgoda Mateo, jak najbardziej jest tam Wielka Rawka. Co do Połoniny Równej to wg Hey-a jej nie widać, mogłaby się za to pojawić Lutańska Holica, ale nie mam pewności czy jest na zdjęciu...

Podsyłam poprawioną wersję.

Bieszczady-25-I-2010-opis.jpg

Do autora zdjęcia: czy masz dokładne współrzędne wykonania zdjęć w kierunku na Bieszczady. Moglibyśmy rozwiać resztę wątpliwości zwłaszcza ze zdjęcia "bardziej na wschód". Pytanko też, czy z kolei bardziej na zachód nic nie fociłeś, bo tam pokazałaby się Cergowa i może coś jeszcze.

Pozdrawiam

 

----

Pomęczyłem też to zdjęcie bardziej na wschód. Niestety NA PEWNO widać tylko to co na poprzednim, dodatkowo pasmo Magury Łomniańskiej i Żukowa (to na wschód). Borżawa może i tam jest, gdzie Mateo sądzi, ale to nasze typowe "spory o piksele". Jesliby tak szukać szczątków pikseli, to pomiędzy Magurą Łomniańską a Żukowem widać Pikuja. Konia z rzędem temu, kto go tam wypatrzy. Na wschód od Magury to wg mnie pomniejsze pasma na Ukrainie z wzniesieniem Czontyjówka (913 m), spod którego swój początek bierze Dniestr.

Bieszczady2-25-I-2010-opis.jpg

Edytowane przez Andis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

.. czy masz dokładne współrzędne wykonania zdjęć w kierunku na Bieszczady ...

Podaję współrzędne dla drugiego zdjęcia z Bieszczadami (bardziej na wschód) N50o27'54'' E022o08'18'' wysokość tylko 1180m AGL

Wieczorem poszukam fotki z Cergową - prawdopodobnie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie techniczne, czy fotki doczekają się DO, bo chyba są tego warte :flirt:

Jak będziemy mieli opisy potwierdzone przez aklamacje, to oczywiście że tak :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaję współrzędne dla drugiego zdjęcia z Bieszczadami (bardziej na wschód) N50o27'54'' E022o08'18'' wysokość tylko 1180m AGL

Wieczorem poszukam fotki z Cergową - prawdopodobnie mam.

 

Dzięki bardzo.

W sumie wszystko się zgadza. Jedyna róznica to definitywne wykluczenie Borzawy ze zdjęcia. Hey potwierdza ze jej tam nie ma.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak będziemy mieli opisy potwierdzone przez aklamacje, to oczywiście że tak :)

 

Postaram się nanieść na tą zmontowaną przez siebie panoramę i dorzucę te wszystkie potwierdzone przez Czakiego opisy, może wtedy się nada :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja przesyłam jeszcze jedną opisówke -> poprawione tatry+beskid Sądecki w wyższej rozdzielczości.

tatry v2.jpg

No i masz jeszcze się psikus wcisnął, oczywiście Miedziane z prawej to Grań Hrubego

Edytowane przez czakiczakiczaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przesyłam jeszcze jedną opisówke -> poprawione tatry+beskid Sądecki w wyższej rozdzielczości.

 

Oczywiście nie ma szans, żeby mi się to otworzyło. Przedziwne - na forum otwiera mi się wszystko, poza Twoimi załącznikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Polecana zawartość

    • Amatorska spektroskopia supernowych - ważne obserwacje klasyfikacyjne
      Poszukiwania i obserwacje supernowych w innych galaktykach zajmuje wielu astronomów, w tym niemałą grupę amatorów (może nie w naszym kraju, ale mam nadzieję, że pomału będzie nas przybywać). Odkrycie to oczywiście pierwszy etap, ale nie mniej ważne są kolejne - obserwacje fotometryczne i spektroskopowe.
        • Lubię
      • 3 odpowiedzi
    • Odszedł od nas Janusz Płeszka
      Wydaje się nierealne, ale z kilku źródeł informacja ta zdaje się być potwierdzona. Odszedł od nas człowiek, któremu polskiej astronomii amatorskiej możemy zawdzięczyć tak wiele... W naszym hobby każdy przynajmniej raz miał z nim styczność. Janusz Płeszka zmarł w wieku 52 lat.
        • Smutny
      • 161 odpowiedzi
    • Małe porównanie mgławic planetarnych
      Postanowiłem zrobić taki kolaż będący podsumowaniem moich tegorocznych zmagań z mgławicami planetarnymi a jednocześnie pokazujący różnice w wielkości kątowe tych obiektów.
      Wszystkie mgławice na tej składance prezentowałem i opisywałem w formie odrębnych tematów na forum więc nie będę się rozpisywał o każdym obiekcie z osobna - jak ktoś jest zainteresowany szczegółami bez problemu znajdzie fotkę danej mgławicy na forum.
        • Kocham
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 21 odpowiedzi
    • SN 2018hhn - "polska" supernowa w UGC 12222
      Dziś mam przyjemność poinformować, że jest już potwierdzenie - obserwacja spektroskopowa wykonana na 2-metrowym Liverpool Telescope (La Palma, Wyspy Kanaryjskie). Okazuje się, że mamy do czynienia z supernową typu Ia. Poniżej widmo SN 2018hhn z charakterystyczną, silną linią absorpcyjną SiII.
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 11 odpowiedzi
    • Zbiórka: Obserwatorium do poszukiwania nowych planet pozasłonecznych
      W związku z sąsiednim wątkiem o zasadach przyjmowania stypendiów, po Waszej radzie zdecydowałem się założyć zbiórkę crowdfundingową na portalu zrzutka.pl. W tym wątku będę informował o wszelkich aktualizacjach, przychodzących także po zakończeniu.
        • Kocham
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 85 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.