Skocz do zawartości

Sky Watcher 200/1000


kuba_tronic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy ten oto teleskop http://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=21_265&products_id=1391&lunety=Teleskop_SkyWatcher_N-200_200/1000_EQ-5 będzie dobrym wyborem na pierwszy sprzęt. Mieszkam na wsi, więc warunki do obserwacji mam bardzo dobre (nie ma w pobliżu latarni itp.) Interesują mnie głównie obiekty DS, ale planety i księżyc również byłyby celem obserwacji. Mam zamiar zakupić również lornetkę Celestron SkyMaster 15x70 (BaK-4) i jakiś filtr księżycowy. Jestem zielony w obsłudze teleskopu, ale myślę, że metodą prób i błędów nabiorę umiejętności. Astronomią interesuję się od dłuższego czasu, ale dopiero teraz mogę pozwolić sobie na zakup teleskopu. Proszę o opinię posiadaczy podobnego sprzętu; może jakieś inne propozycje? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj na forum,

 

Witam. Czy ten oto teleskop http://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=21_265&products_id=1391&lunety=Teleskop_SkyWatcher_N-200_200/1000_EQ-5 będzie dobrym wyborem na pierwszy sprzęt. Mieszkam na wsi, więc warunki do obserwacji mam bardzo dobre (nie ma w pobliżu latarni itp.) Interesują mnie głównie obiekty DS, ale planety i księżyc również byłyby celem obserwacji.

Teleskop sam w sobie nie jest zły. Jednak w czasie obserwacji newtonem posadzonym na montażu paralaktycznym, wyciąg potrafi znaleźć się w różnych miejscach, przez co trzeba co jakiś czas przekręcać tubus. Niby nic, można się przyzwyczaić, albo podczas obserwacji zająć się jakimś jednym konkretnym obszarem nieba. Pytanie tylko po co ? Na twoim miejscu wziąłbym bardzo mocno pod uwagę dobsona 10". Pamiętaj, że przy DSach przyda się każdy cal LG.

 

Pozdrawiam

 

lech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lech ma racje, jak masz dobre warunki to idź w dobsa.