Skocz do zawartości

Aparat do Astrofotografi


%kaZio%

Rekomendowane odpowiedzi

Witam moje pytanie jest takie: Jaki aparat kupić typu KOMPAKT za 2500zł (maksymalnie 2800zł) Zalezy mi na tym aby był dobry do Astrofotografi oraz do normalnego użytkowania.

Kompaktowe raczej nie nadają się do astrofotografii. Z takich o małych rozmiarach mogą być np. Canon EOS M3, Canon EOS M10, lub jakiś aparat z serii Nikon 1. O panasonikach wiem niewiele,może Olympus OM-D E-M10, lub Pen E-PL7 - mało szumi, ale nie wiem, jak z pasmem H-a, a niemodyfikowane sony bardzo słabo łapią to pasmo.

Edytowane przez Kacper R.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście polecam 700d do fotografii dziennej i nocnej. Oczywiście, nie jestem w żadnym wypadku profesjonalistą, ale wydaje mi się, że jest to konstrukcja na tyle nowa, że będzie miała większość ciekawych udogodnień przydatnych do dziennej fotografii, jak wszystkie zalety Canona cenione w astrofoto. Nie ma tu jakiegoś wielkiego wskazania na ten konkretny model: 750d pewnie też jest ok, słyszałem też dużo dobrego o 100d oraz 1000d. Nie wiem, czy są jakieś znaczące różnice między tymi modelami, o ile się nie jest super wybrednym specjalistą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za Canonami przemawia zaplecze. Jest fajny program Astro Photography Tool (free) oraz nakladka Magic Lantern (free).

W kompaktach czesto nie ma mozliwosci ustawienia czasu na bulb - dlugi czas naswietlania, tj powyzej kilkunastu-kilkudziesieciu sekund.

 

W astrofoto bardzo waznym elementem jest szum. Im matyca mniej szumi tym lepiej.

Zakladam ze jeszcze nigdy nie zajmowales sie astrfoto. Na poczatek polecam zabawe w foto nieba z nieruchomego statywu. Zobacz, efekty sa calkiem przyzwoite :-) https://www.astromaniak.pl/viewtopic.php?f=4&t=8640&start=1225

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie polecenie kamery to nieporozumienie.