Jump to content

Dokładne wykadrowanie względem poprzedniej sesji.


isset
 Share

Recommended Posts

Hej, takie głupie pytanie - jeżeli robiłem m52 w jednej lokalizacji, a teraz chciałbym dopalić więcej materiału z Warszawy, to jak w SGP ustawić kadr dokładnie taki, jaki był ustawiony w poprzedniej sesji?? 

Link to comment
Share on other sites

isset, robisz tak

1. jeśli już masz jedną sesje i chcesz zrobić drugą tak samo. Ładujesz w SGP zdjęcie zrobione poprzedniej sesji (open image), prawy klik na zdjęciu i dajesz plate solve. Wynik zapisjesz jako współrzędne celu w bieżącej sesji (zakładam, że taką stworzyłeś przygotowując się do focenia). 

 

2. jak robisz całkiem od nowa to po ustawieniu kadru robisz plate solve i zapisujesz współrzędne jako współrzędne celu i tyle. Pamiętaj zapisać ustawienia sesji! Następnym razem otwierasz ustawienia dla celu (kółko zębate przy nazwie celu) i dajesz mu "slew to" a następnie "center on target" 

Edited by kubaman
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Oczywiście jak się ma sprawdzone ustawienia SGP to można to ustawić tak by szło całkowicie w automacie, np dla kolejnego celu z listy obrót i wycentrowanie kadru robią się automatycznie.  Pamiętaj, że dokładność centrowania ustawiasz osobno w profilu w zakładce plate solve - podajesz ile maks iteracji program robi, zalecam 10, oraz jaką dokładność w pikselach musi osiągnąć zalecam 25

Link to comment
Share on other sites

Nic nie zmieniasz w konfiguracji sgp, jedynie dodajesz nowe miejsce w eqmod. 

Palisz jakbyś był u siebie w domu.

 

Edit. 

Dotyczy jeżeli nie zmieniasz kąta kamery i jest przykrecona do tuby na stałe. 

 

Edited by Tayson
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Kuba, dzięki. O to mi chodziło, żeby powrócić dokładnie do tego samego kadru z poprzedniej sesji. Nie wpadłem na to, że można wczytać zdjęcie i pobrać z niego współrzędne :-)

 

Tomek, niestety kamerę muszę wykręcać bo nie mieści się w walizce z flattenerem, złączką i wysuniętym trochę focuserem. 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, isset napisał:

Tomek, niestety kamerę muszę wykręcać bo nie mieści się w walizce z flattenerem, złączką i wysuniętym trochę focuserem. 

Znaczysz na zlaczkach i kamerze jakimś białym piaskiem położenie. Przy ponownym podłączeniu masz praktycznie w punkt. 

Najlepiej 2 lub 3 cienkie kreski oddalone np jakieś o 5mm. 

 

Zerknij na Rodos jaka fajna podzialke 360st ma u siebie Pawel. 

Link to comment
Share on other sites

Jest to pomysł, ale nie do końca rozumiem w jaki sposób wyznaczyć punkty do zaznaczenia. W sensie zaznaczyć punkty w ktorych zaczynam wkręcać kamerę? Przecież jak ją dokręcę i nie trafię w punkt, to już nie przesune. Popatrzę na RODOS, zwłaszcza że muszę złapać inspiracje na kilka elementów setupu. Np kable z jednej strony nie pozwolają dokładnie wyważyc całość. 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, isset napisał:

W sensie zaznaczyć punkty w ktorych zaczynam wkręcać kamerę? Przecież jak ją dokręcę i nie trafię w punkt, to już nie przesune.

Zaczynasz wkręcać zawsze w jednej pozycji :) Poczekaj do pojutrza ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 46 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 70 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 134 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.