Skocz do zawartości
  • 0

Celestron 9.25 czy to dobry wybór


Rafał Rafał

Pytanie

Witam znam się trochę na niebie natomiast jestem zielony w sprzęcie chciałbym zakupić teleskop przez który będzie coś sensownego widać tak abym nie zniechęcił się do obserwacji czy celestron 9.25 to dobry wybór czy pokaze mi coś ciekawego w dobrej jakości chodzi mi również o wykonywwnie zdjęć będę wdzięczny za pomoc pozdrawiam Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

To jest temat rzeka. Zależy co dla ciebie znaczy sensownie widać. Musisz wiedzieć, że kolorowych mgławic jak na zdjęciach z Hubbla nie będzie. a astrofotografia to inna para kaloszy niż fotki telefonem u cioci na imieninach. Jest cała masa tematów odnośnie wyboru teleskopu 

 

Musisz odpowiedzieć na pytanie skad będziesz obsewrować (miasto/ wieś, plener, balkon, taras), jaką kwotą dysponujesz, bardziej interesuja cię planety czy DSy itp. 

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

DSy to akurat nie są jasne obiekty. Inaczej wygląda sprawa fotografii US a inaczej DS. Czym byś chciał fotografować ? Staraj się dzielić swoją wypowiedź na zdania i trochę precyzyjniej opisywać swoje oczekiwania. Wtedy łatwiej będzie pomóc ci w dobraniu sprzętu. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

SCT9.25 to piękne narzędzie. Na pewno do wizuala. Wiem, bo mam taki. 

 

Ale tak jak napisał wyżej @Charon_X, fotografia DSów, to inna bajka i zupełnie inny sprzęt.

 

Z tego co czytałem, to SCT9.25 możesz avikować Księżyc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zaczynającego astroamatora może zniechęcić nie tylko np. mała apertura , ale z powodzeniem również

waga sprzętu , transport itd .   SCT 9, 25 cala to już ciężki  kaliber - prawie wyłącznie tylko na stacjonarne stanowisko .

Czyli domeczek z rozsuwaną kopułą.