Skocz do zawartości

Gwiazda Wolfa-Rayeta WR136 / NGC6888 - Mózg Pana Spocka (+ komplet materiałów- stacki, procesy, pliki)


Herbert West

Rekomendowane odpowiedzi

Fajna fotka, podoba mnie się :) Mam też kilka pytań:

 

22 minuty temu, Herbert West napisał:

1. Ha- 33 x 300s (miałem 107, większość poszła do kosza z powodu okropnego seeingu; lepszy stack wyszedł z małej ilości najlepszych subów).

SubframeSelector? Czy Blinkowałeś po kolei?

 

26 minut temu, Herbert West napisał:

3. NoiseXterminator
4. Wygenerowanie PSF dla Ha i OIII,
5. StarXterminator,
6. Dekonwolucja z RangeMask,

 

To mnie ciekawi. A dokładnie to że odszumiłeś przed zrobieniem dekonwolucji. Czy przez to nie tracisz jakiś subtelnych detali? I ta RangeMask to rozumiem że dekonwolucja tylko obiektu, a tło chronisz?

 

27 minut temu, Herbert West napisał:

7. MMT na Ha z RangeMask,

Odszumianie czy ostrzenie? :)

 

No i ogólnie wielkie piwo za opis obróbki! Też ostatnio ćwiczyłem GradientMapy, fajne są ;)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@beny

 

1. Wywaliłem całe dwie noce, bo były katastrofalne. SS zbędny wystarczył blink i ziuu do kosza.

 

2. Odszumianie przed dekonwolucją jest wskazane. Nie chcesz, aby Decon mieliła szum. Pixowa implementacja algorytmu Regularized Richardson-Lucy ma zresztą wbudowane narzędzie do przeciwdziałania wpływowi szumu na dekonwolucję. Dekonwolucja jest w stanie wygenerować z szumu, nie tylko w najciemniejszych partiach, takie czarne "grudki", które w późniejszej obróbce wyglądają okropnie. NoiseXterminator, odpowiednio użyty nie gubi ani nie wytwarza sztucznych detali. Wiec tak, odszumianie obowiązkowo przed pracą nad detalami poprzez Decon czy MMT.

 

3. RangeMask, ponieważ dekonwolucja nie daje ani dobrych ani istotnych efektów w ciemnych partiach. Patrz wyżej- może robić brzydkie rzeczy z szumem.

 

4. MMT ostrzenie na falkach warstw 2 i 3. Na 3 mniej niż 2, w przypadku tego obiektu.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, apolkowski said:

Fragment jednego z maili od autorów NoiseXterminator:

 Internally, NoiseXTerminator always works on stretched data anyway

Pytanie w związku z tym, czy jednak za wczesne aplikowanie tego procesu nie jest błędem.

 

Ze strony NX:

 

"NoiseXTerminator can be used at any point in your processing flow. The PixInsight version can handle both linear and nonlinear (stretched) images. Using NoiseXTerminator on images that have already been heavily processed, particularly with other noise reduction/sharpening software, can produce less than optimal results."

 

Zawsze starałem się zmniejszać szum możliwie najwcześniej, ponieważ nie chcę go później przetwarzać :-)

Edytowane przez Herbert West
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, apolkowski said:

Chodziło mi o to, że jeśli zdjęcie jest jeszcze liniowe, to proces wykonuje stretch "techniczny" nad którym nie ma kontroli. 

 

Dokładnie tak, i może powodować pewne problemy. Dlatego autor zaleca ustawienie w "Preferences" "24-bit STF lookup tables" bo bez tego ten stretch i linearyzacja po odszumianiu może skutkować posteryzacją- i faktycznie ją widziałem, gdy testowałem narzędzie. Gdy jednak ustawiłem STF 24-bit to nie widzę żadnych problemów wynikających z tego rozciągania zdjęcia w tle ani w ciemnych ani w jasnych partiach.

Edytowane przez Herbert West
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny projekt! Plus za opis (czyżby nowy trend na AP? ;) ), bardzo przyjemnie się czyta i zawsze lubię dowiedzieć się czegoś nowego niż tylko poznać parametry fotki. Drugi plus za workflow! I trzecie za doznania estetyczne :D Zatem niech będzie serducho.

  • Lubię 3
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tuvoc Dziękuję bardzo. Po twojej ostatniej publikacji czułbym się bardzo niezręcznie gdybym nie zamieścił choćby podstawowego opisu obiektu. Trendsetterem jesteś więc Ty *ukłon*.

 

Obróbkę zawsze chcę i będę opisywał z kilku powodów- jest to istotna część całej zabawy; może komuś się przydać; ktoś może mi zwrócić na coś uwagę.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Herbert West napisał:

@Tuvoc Dziękuję bardzo. Po twojej ostatniej publikacji czułbym się bardzo niezręcznie gdybym nie zamieścił choćby podstawowego opisu obiektu. Trendsetterem jesteś więc Ty *ukłon*.

 

Obróbkę zawsze chcę i będę opisywał z kilku powodów- jest to istotna część całej zabawy; może komuś się przydać; ktoś może mi zwrócić na coś uwagę.

Dziękuję! I masz w zupełności rację co do obróbki. Twój wątek zapisuję sobie w kajeciku aby mieć wskazówki do obróbki swojego mózgu Spocka :D Live long and prosper :D

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tuvoc Wrzucę stacki z historią procesów oraz plik .psd z warstwami później. Użytek dowolny.

 

1473f507afbb161269a5f4103f3a7f59.jpg.203ecd0bff7235786faac36823e8d4ae.jpg

  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, dobrychemik said:

@Herbert West to bardziej nauczyciel niż chwalipięta i chwała mu za to. Jestem na zbyt niskim poziomie, by teraz wykorzystać jego nauki, ale kiedyś tu jeszcze wrócę i skorzystam.

 

Dziękuję za niezasłużony komplement. Zrobiłem ledwie kilka zdjęć na, co najwyżej, "czwórę na szynach" i opisywałem obróbkę oraz udostępniałem materiały. A robiłem to dlatego, że jestem jeszcze w tej branży szczawikiem i liczyłem na dyskusję oraz miałem nadzieję przydać się jeszcze bardziej zielonym niż ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minutes ago, Pyzik said:

Bardzo plastycznie ją sfotografowałeś... ten mój ulubiony efekt 3D na fotografiach kosmosu.. eteryczność.... i zestawienie barw. Odkąd tu jestem to jest IMHO najlepsze zdjęcie tego obiektu jakie miałem okazję oglądać.

Dzięki, niestety wodór w samej mgławicy wyszedł nieco "ciężki" i plackowaty. Miejscami mieszanie się kolorów wodoru i tlenu także pozostawia sporo do życzenia. Natomiast osiągnąłem efekt, na którym mi najbardziej zależało- bańki tlenu, nadmuchiwanej przez gotujący się w środku wodór.

Edytowane przez Herbert West
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletny projekt do pobrania tutaj (link aktywny do końca wakacji): KLIK!

Znajdziecie tam surowe stacki Ha i OIII, pliki Ha i OIII po zakończonej obróbce w PIX (procesy dostępne przez History Explorer), w stanie takim w jakim zaimportowałem do PS a także Ha i OIII z Gradient Maps oraz plik .psd ze wszystkimi warstwami (gotowa fotka).

Użytek dowolny, ewentualne remixy wrzucajcie tutaj.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Herbert West zmienił(a) tytuł na Gwiazda Wolfa-Rayeta WR136 / NGC6888 - Mózg Pana Spocka (+ komplet materiałów- stacki, procesy, pliki)
7 minutes ago, ryszardo said:

Pięknie wyszło, zwłaszcza tlen jest wybitny. Gratulacje.

 

Dziękuję bardzo za miłe słowa. Z tlenem mogłem poszaleć, ponieważ wymieniłem filtr na Antlia OIII 3 nm i jest fantastyczny. Śmiem przypuszczać, że tlen jest dobry, bo jego obróbka była trywialna. Wyzwaniem był wodór a zwłaszcza jego sensowne skomponowanie z tlenem.

 

EDIT: dodam jeszcze, że filtr wymieniłem dzięki konsultacji z Oskarem @dobrychemik, który go jeszcze zmierzył. I bardzo się cieszę, że go posłuchałem.

Edytowane przez Herbert West
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, Pyzik said:

Obejrzałem w wysokiej rozdzielczości i jeszcze raz chylę czoła. : -)

 

To mi trochę ulżyło, bo zaczynałem żałować, że nie zrobiłem większego resize. Mimo wszystko, nie przyglądaj się za długo :-)

Edytowane przez Herbert West
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odrobinke brakuje mi przeniesienia soczystej czerwieni z h_gradient na glowne zdjęcie.

Wrzucając tutaj pliki pozostaja na wieki! 

https://astropolis.pl/files/ 

 

edit.

na Twoich tematach spokojnie mozna zrobic licencjata :) 

Dziękuje, ze tak fajne tresci publikujesz na Astropolis.

SZACUN!

Edytowane przez Tayson
  • Lubię 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minutes ago, Tayson said:

Odrobinke brakuje mi przeniesienia soczystej czerwieni z h_gradient na glowne zdjęcie.

Wrzucając tutaj pliki pozostaja na wieki! 

https://astropolis.pl/files/ 

 

edit.

na Twoich tematach spokojnie mozna zrobic licencjata :) 

Dziękuje, ze tak fajne tresci publikujesz na Astropolis.

SZACUN!

 

Bardzo Ci dziękuję za komentarz. Z czerwienią w mgławicy łamałem sobie głowę kilka dni. Problem polegał na tym, że tlen jest "na wierzchu"- wodór jest w bańce tlenu i za wszelką cenę chciałem zachować tą strukturę. Więc wodór zmieniał kolor- na okropny różowo-magentowy. Jedyne co potrafiłem zrobić to zmienić go na nieco bardziej strawny i bardziej pasujący pomarańczowo-różowawo-nieokreślony. Po kilku godzinach męczenia się bez istotnych postępów uznałem, że albo nie da się nic zrobić więcej albo nie potrafię zrobić więcej. Tak czy inaczej, trzeba było zakończyć kombinacje i wrzucić fotkę.

 

Jak dla mnie, największym plusem tego zdjęcia jest nie samo zdjęcie, ale przekonanie się do PSa. Warstwy, suwaki i rozbudowane narzędzia do kolorów są nie do pobicia. Teraz zapewne w PIX będę kończył obróbkę rozciągniętymi kanałami mono i resztę robił w PS, choć na razie jestem na etapie naciskania przypadkowych guzików i patrzenia czy nie zepsułem.

 

EDIT: odnosnie wrzucania materiałów na serwer z forum- chętnie, ale w tym wypadku to jest ponad 800MB. Nie wiem, czy nie zapychałbym serwera. Do tej pory wrzuciłem tutaj więcej memów niż fotek :-)

Edytowane przez Herbert West
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.