Skocz do zawartości

Nie do końca płaskie pole w TS APO 60/330 z flattenerem TSRED279


Bentoq

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Nabyłem ostatnio TS APO 60/330, dokupiłem do niego flattener tsred279 i obraz nie do końca spełnia moje oczekiwania. To mój pierwszy teleskop i jestem zielony w temacie, więc chcę prosić o pomoc.

Ten flattener w połączeniu z ogniskową "do 350mm" ma backfocus 70mm. Zapinam całość do złącza T2-Nikon, tam jest backfocus 55mm, więc dokupiłem dystans 15mm, co powinno dać te porządane 70mm. Montaż poleciał na zwrot, więc wycelowałem w Polaris na statywie i 15sek ekspozycja na matrycy APS-C wygląda tak:

 

image.thumb.jpeg.23d4951cbc5a08d7987090c8bd5a7f06.jpeg

 

No te rogi mogłyby być lepsze, nie wiem czy to kwestia backfocusa? pół milimetra w jedną lub drugą stronę brakuje czy chodzi o coś innego?

Przy okazji zapytam - jeżeli zamontuje filtr między flattener a matrycę, czy to także wpływa na backfocus?

 

Przywołam kolegę @maciek z, widziałem, że kiedyś używałeś dokładnie taki sam zestaw teleskop+flattener, jak u Ciebie było z gwiazdami?

 

Dziękuję z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Bentoq napisał(a):

Cześć,

 

Nabyłem ostatnio TS APO 60/330, dokupiłem do niego flattener tsred279 i obraz nie do końca spełnia moje oczekiwania. To mój pierwszy teleskop i jestem zielony w temacie, więc chcę prosić o pomoc.

Ten flattener w połączeniu z ogniskową "do 350mm" ma backfocus 70mm. Zapinam całość do złącza T2-Nikon, tam jest backfocus 55mm, więc dokupiłem dystans 15mm, co powinno dać te porządane 70mm. Montaż poleciał na zwrot, więc wycelowałem w Polaris na statywie i 15sek ekspozycja na matrycy APS-C wygląda tak:

 

image.thumb.jpeg.23d4951cbc5a08d7987090c8bd5a7f06.jpeg

 

No te rogi mogłyby być lepsze, nie wiem czy to kwestia backfocusa? pół milimetra w jedną lub drugą stronę brakuje czy chodzi o coś innego?