Skocz do zawartości

Montaż EQHM-17


Mumia

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, OtokarBalcy napisał(a):

(...)Oferowany przez producenta okres gwarancji, to nie jest kwestia jego wiary w niezawodność sprzętu, a raczej rezultat chłodnej kalkulacji. Rzeczy się psują. To jest niepodważalny fakt.(...)

 

Za komuny, bez gwarancji ani rusz, ale w obecnych czasach w obrocie konsumenckim jest jeszcze dość restrykcyjne (dla sprzedawcy) prawo wynikające z odpowiedzialności sprzedawcy. Okres ochrony wynosi 24 miesiące od daty sprzedaży. To decyzja kupującego, czy chce skorzystać z gwarancji, czy z odpowiedzialności sprzedawcy. Ograniczenie gwarancji do roku niczego nie daje, bo jak coś się zepsuje, to można domniemywać, że produkt miał ukrytą wadę w momencie sprzedaży i wtedy kupujący i tak wyegzekwuje swoje na podstawie odpowiedzialności sprzedawcy. Oczywiście sprzedawca może się nie zgodzić, ale wtedy idzie się do rzecznika praw konsumenta i on robi u sprzedawcy takie pranie, że nagle wszystko się daje załatwić... Coś jak w sądach pracy, które zwykle staja po stronie pracownika, tak rzecznicy konsumenta, zwykle murem stoją za konsumentem. Wyjątkiem są wyłudzacze, na których i sądy i rzecznicy są uczuleni.

 

Krótko mówiąc, możesz równie chłodno skalkulować, że gwarancja jest na dwa lata i w ten sposób budujesz lepszy wizerunek producenta, masz dźwignię przy sprzedaży, bo gwarancja ma dwa lata a to dla kupującego jest spory plus, i ściągasz z kupującego dylemat, z którego ze swoich praw chce skorzystać. Z gwarancji, czy z odpowiedzialności sprzedawcy.

Edytowane przez Loki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Loki napisał(a):

rzecznika praw konsumenta i on robi u sprzedawcy takie pranie, że nagle wszystko się daje załatwić

Trochę odbiegamy od tematu wątku, ale akurat rzecznik konsumenta nie może zrobić sprzedawcy kompletnie nic, on nie ma żadnej władzy ani możliwości egzekwowania czegokolwiek, to jest tylko instytucja doradcza w zasadzie, która pomaga konsumentom w dochodzeniu swoich praw (pomoże napisać pismo, wskaże właściwe przepisy itp. i robi to za darmo). Rzecznik może tylko wezwać przedsiębiorcę do złożenia wyjaśnień, a jedyne, co sprzedawca musi, to na te pisma rzecznika odpowiedzieć (jakkolwiek, bo za brak odpowiedzi są jakieś tam kary); ale jeśli nie chce współpracować, to rzecznik nic na to nie poradzi, trzeba iść do sądu. Dopiero sąd może sprzedawcy cokolwiek nakazać (choć pozostaje jeszcze kwestia wyegzekwowania postanowienia sądu, co wcale też nie musi być proste - zakładając maksimum złej woli sprzedawcy oczywiście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dobrychemik napisał(a):

Ale wydając ileś tysięcy na sprzęt chciałbym mieć świadomość, że przez dłuższy czas mogę się cieszyć jego niezawodnym działaniem

Ale ten montaż jest w konkurencyjnej cenie. 

 

2 godziny temu, dobrychemik napisał(a):

 

Nie, nie oczekuję, że za darmo. Ale wydając ileś tysięcy na sprzęt chciałbym mieć świadomość, że przez dłuższy czas mogę się cieszyć jego niezawodnym działaniem. A nie, że już po roku, co może oznaczać raptem kilkanaście użyć, producent nie poczuwa się do odpowiedzialności za działanie sprzętu.

 

Gdyby jakiś chiński producent oferował sprzęt o krótszej gwarancji, niż wszyscy pozostali, to by była na niego nagonka. A tu, gdy mamy polskiego producenta i wspomniałem o krótszej gwarancji, to niezawodny @m_jq2ak przebudził się, by mi dogryzać. Tak trzymaj, dalej, pokaż co potrafisz, bo na razie coś słabo.

 

Chcę wspierać polską przedsiębiorczość, nie chińską. Wolę kupić u polskiego producenta z roczną gwarancją, wsparciem na telefon, niż chińską produkcję.

Chińczyk ma na kontenery i przerzuca koszty na sklepy, nie chce zwrotów, a przesyła nowe. Bo chce zalać rynek i wykosić właśnie takie manufakury.

To jest mała firma, która startuje, a Ty pytasz czemu nie na 20 lat gwarancji ? 

Poza tym wolę wspierać, niż szukać dziury w całym. Dodatkowo, że to jest nowa firma. Co do reszty jeśli chodzi o rękojmię, koledzy odpowiedzieli...

Niedługo jak wstawię ... to zinterpretujesz, że Ci dogryzam ? ;) Więcej luzu i dystansu, polecam :)

Edytowane przez m_jq2ak
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja prawna jest taka, że jestem równocześnie producentem i sprzedawcą przedmiotowego montażu. Moja odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru z umową wynosi 2 lata. De facto, użytkownik ma dodatkowy rok na zgłoszenie wady, którą wykrył przez dwa lata użytkowania towaru (od momentu zakupu). 
Gwarancja, z perspektywy kupującego, jest atrakcyjna wtedy, gdy oferuje coś więcej, niż wynikałoby z ochrony należnej mu na okoliczność niezgodności towaru z umową. 
Dziękuję za tę wymianę myśli. Zainspirowała mnie do zmiany zapisu dotyczącego długości gwarancji i wydłużenia jej do 2 lat. 


PS.
Cały czas pracuję nad technologią, która wywoła usterkę w sprzęcie w 367-ym dniu od jego zakupu ;) Stay tuned! A, no i przygotujcie worek kasy na potencjalne naprawy :)

 

  • Lubię 6
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, OtokarBalcy napisał(a):

PS.
Cały czas pracuję nad technologią, która wywoła usterkę w sprzęcie w 367-ym dniu od jego zakupu ;) Stay tuned! A, no i przygotujcie worek kasy na potencjalne naprawy :)

Jak już się u Ciebie kolejka przewali, to się zgłoszę. Ja też wole kupić od polskiego producenta.

I cenie ludzi z poczuciem humoru :)

Edytowane przez Loki
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, OtokarBalcy napisał(a):

Zainspirowała mnie do zmiany zapisu dotyczącego długości gwarancji i wydłużenia jej do 2 lat. 

 

No zaraz, skoro moje uwagi o czasie gwarancji są głupie, to czemu postanawiasz wydłużyć gwarancję?

Czyżbyś jednak stwierdził, że może to mieć sens? To może prościej byłoby napisać "dzięki za pomysł"?

 

Godzinę temu, m_jq2ak napisał(a):

To jest mała firma, która startuje, a Ty pytasz czemu nie na 20 lat gwarancji ? 

 

????????

[Nie mam odpowiednio głupiej odpowiedzi na tak głupie pytanie]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Krzysztof z Bagien napisał(a):

Trochę odbiegamy od tematu wątku, ale akurat rzecznik konsumenta nie może zrobić sprzedawcy kompletnie nic, on nie ma żadnej władzy ani możliwości egzekwowania czegokolwiek, to jest tylko instytucja doradcza w zasadzie, która pomaga konsumentom w dochodzeniu swoich praw (pomoże napisać pismo, wskaże właściwe przepisy itp. i robi to za darmo). Rzecznik może tylko wezwać przedsiębiorcę do złożenia wyjaśnień, a jedyne, co sprzedawca musi, to na te pisma rzecznika odpowiedzieć (jakkolwiek, bo za brak odpowiedzi są jakieś tam kary); ale jeśli nie chce współpracować, to rzecznik nic na to nie poradzi, trzeba iść do sądu. Dopiero sąd może sprzedawcy cokolwiek nakazać (choć pozostaje jeszcze kwestia wyegzekwowania postanowienia sądu, co wcale też nie musi być proste - zakładając maksimum złej woli sprzedawcy oczywiście).

Nie do końca się zgodzę, że UOKiK nic nie może.

Nie tak dawno w mojej firmi zjawiła się kontrola bez zapowiedzenia, mimo, że nie byliśmy stroną w której było prowadzone postępowanie a tylko na statusie świadkka to..

Wkroczyli z policją, zaplombowali drzwi do wybranych działów, odebrali komputery i telefonu. Mieli prawo nawet przeglądać wiadomości - wszystkie również te prywatne - na służbowym telefonie. Więc nie takie nic, bo stres był, a nawet nie chę wiedzieć jak jest w przypadku tych co do których podejmują działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Andre7 napisał(a):

Nie do końca się zgodzę, że UOKiK nic nie może.

Nie mieszajmy myślowo dwóch różnych systemów walutowych :P

UOKiK to państwowy urząd, który ma dość szerokie kompetencje w zakresie ochrony konkurencji i konsumentów (jak zresztą sama nazwa wskazuje). Rzecznik konsumenta nie jest częścią UOKiKu, tylko pracownikiem urzędu miasta/gminy i może, jak już pisałem, bardzo niewiele; jego zadaniem jest pomoc konsumentom, a nie nakładanie jakichś kar czy wydawanie decyzji administracyjnych.

Edytowane przez Krzysztof z Bagien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak i nie, oczywiście musiało by to być rażące naruszenie 😉

  • sygnalizować Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów problemy dotyczące ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez organy administracji rządowej;

 inna sprawa, że mieszkamy w trzecim świecie jeśli chodzi o prawa konsumenta. Kojarzę przypadek obiektywu Canona za grube $ gdzie słynna polska serwisująca w imieniu Canon ogrzuciła roszczenia gwarancyjne, a Canon niemicki wymienił bez żadych problemów.

 

Więc sarkastycznie kolego dawaj 5 lat nawet, jak coś będzie - wina konsumenta, może nie warto być szczerym.

Edytowane przez Andre7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Andre7 napisał(a):

i tak i nie, oczywiście musiało by to być rażące naruszenie 😉

  • sygnalizować Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów problemy dotyczące ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez organy administracji rządowej;

Nie, jak ktoś nie zrealizuje swoich ustawowych obowiązków z tytułu rękojmi w stosunku do Ciebie, nawet w rażący sposób, to nie jest to problem wymagający podjęcia działania przez organy administracji rządowej - nie narusza to zbiorowego interesu konsumentów (a ochroną interesu zbiorowego właśnie zajmuje się UOKiK), tylko konkretnie twój, to jest sprawa dla sądów powszechnych.

W dużym uproszczeniu i skrócie - rzecznik jest od interesów indywidualnych, a UOKiK od zbiorowych; ale jak rzecznik zauważy, że przedsiębiorca takie zbiorowe interesy narusza, to powiadamia UOKiK (jak Ty coś takiego zauważysz, to też możesz to zrobić).

Edytowane przez Krzysztof z Bagien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc zbiorowo zgłosimy ;)

 

A tak poważnie wracając z dryfu, produkt jast bardzo fajny i cenowo OK i najważniejsze, polski a gwarancja to myslę, że ma największe znaczenie jak próbuje się odsprzedać.

Bo wtedy mocno zwiększa to szanse.

Ja wpisuję na listę życzeń, choć ostatnio pojawił się ciekawy AM5N tyle, że cena 2x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

Załączam log PHD2 z wczorajszych obserwacji nieba za pomocą EQHM-17. Wyniki uzyskane w takich sobie warunkach, bez silenia się na ich słodzenie - full disclosure, że tak powiem :)  

 

Warunki testu:

- lokalizacja: Warszawa, Bortle 8 (masakra)

- czas: 23:00 - 1:00, 15 lipca (jednak 'białe noce')

- brak chmur, wiatr w porywach do 7 m/s,

- z powyższego seeing wynika taki mocno byle jaki ;)

- zestaw prowadzący: ASI120MM + ZWO Guidescope 30F4 (120mm) (dolne granice przyzwoitości) 

- SW72ED + ASI533MC-P + ZWO EAF + Optolong lEnhance 2".

- ASIAir, EQHM17 + klin William Optics + statyw EQ6.

 

Generalnie przez większość sesji na aplikacji ASIAir wyniki prowadzenia były w przedziale 0.35 - 0.6. Cyklicznie, co około 7 minut pojawiał się pik w okolicach 1". Okres tych pików pokrywa się z pojedynczym obrotem osi wejściowej przekładni. Pik trwał około 2 - 3 sekund. Jego amplituda, jak i czas trwania nie miały wpływu na jakość zdjęć. W przypadku tego zestawu optycznego, 1" to około pół piksela. Robiłem zdjęcia po 300 sekund każde. Załączam jedno z nich (surowe, bez obróbki, jedynie przekonwertowane z FITS do .png). Ogólnie RMS za całą sesję wyszedł w okolicach 0.8". 

 

Ciekaw jestem, czy przy lepszym seeing'u i lepszym zestawie do prowadzenia wyniki byłyby inne. Pewnie tak, bo chwilami na podglądzie prowadzenia w ASIAir, 'guiding star' to była tylko jakaś rozmyta plama. 

 

Pozdrawiam,
Wojtek

 

24-07-1523-42-350249.thumb.png.622cb978433ff8fbd4d0b1458de856ed.png

 

Light_NGC7000_300.0s_Bin1_20240716-011125_0020.thumb.png.131c7b35290857831358f5f43f900e53.png

PHD2_GuideLog_2024-07-15_231644.txt

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OtokarBalcy Na tym zrzucie ekranu z ASIAir korekcje w osi RA są tylko w jedną stronę- przypuszczam, że jest niewielki błąd w ustawieniu na polarną, więc to by się dało nieco wycyzelować 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Herbert West napisał(a):

@OtokarBalcy Na tym zrzucie ekranu z ASIAir korekcje w osi RA są tylko w jedną stronę- przypuszczam, że jest niewielki błąd w ustawieniu na polarną, więc to by się dało nieco wycyzelować 🙂

@Herbert West Tak, potwierdzam. Dokładność PA była w (z tego, co odczytałem na ASIAir) w okolicach 1', więc na pewno można było to zrobić lepiej. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.