Jump to content

TRAILERY zdjęć DSO


Łukasz K
 Share

Recommended Posts

NGC 3718 śliczna jest! Kiedyś próbowałem ją BAJem 406/1820mm - testowo, aby sprawdzić jak w kadrze i na pewno wrócę tam gdy będzie bliżej zenitu.
W przed sylwestrową noc, korzystając z nagłej poprawy pogody z kolegą PrzeMazem (zapewne niedługo pojawi się tu na forum), zjawiliśmy się w Niedźwiadach z zamiarem podziwiania DS lornetą 100/550 SDAPO a przy okazji coś zarejestrować. Próbowaliśmy też zobaczyć "Paragrafa" przy okazji innych, większych i jaśniejszych obiektów w Wielkiej Niedźwiadzicy ale tak na 100% to nie powiem czy się udało chociaż miałem wrażenie, ze coś tam majaczyło. Trzeba się zaopatrzyć w parkę dobrych okularów o krótszej ogniskowej.
Fajny jest ten wątek... taki w sam raz dla mnie ;) W zasadzie wszystkie moje zdjęcia są trailerami... 
Więc: APOT nr 1 z tamtej nocy 30/31 grudnia
*(Absolutnie Próbne Obrazowanie Tematu)
ED80 + 0,79x (zawieszony na BAJu, nieguidowane), ASI1600MMC (Unity Gain), Ha 7nm Baader, 18 minut w klatkach 180 sek, zrobione w trybie Live Stack w SharpCap 3.1 
Kadr troche nietypowy ale nie chciałem papugować po Dzikim, chociaż takie ujęcie podoba mi się najbardziej, no i nie chciałem rotować kamery

 

Stack_16bits_6frames_1080s_res.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Ale fajna Rozetka - dla mnie marzenie... Poza tym to przyjemnie jest włączyć sprzęt i nie martwić się o guiding, plate solve itp. Na moim montażu mogę to robić do skali 1"/piksel do 10 min edit: więcej nie próbowałem.

Poniżej to już nie mam 100% uzysku....

 

 

Edited by ryszardo
Link to comment
Share on other sites

No bo w sumie niewiele jest takich zdjęć DSów, które można uznać, że są ma 100% skończone. Przecież zawsze można wrócić, dozbierać materiału, obrobić inaczej etc.
A Rozeta i inne duże (kątowo) obiekty to był główny powód zakupu reduktora do ED80.  Wcześniej robiłem sam środek Rozety (NGC 2244) ogniskową 1820mm i 1000mm ale zawsze kręciło mnie aby więcej przestrzeni było wokół.
To temat na inny wątek ale... krótsze ogniskowe jednak więcej przyjemności dają, czyli w tym wypadku rozmiar w dół ;))
Wiele zdjęć ostatnio na forum z ogniskowych 135-250mm czyli od Samyanga do Redcata. I kopara opada. 
Poniżej małe porównanie; lewy koń z BAJa 406/1820mm, ASI1600MMc, 450 x 8 sek bez filtrów gain 300 offset 50, prawy koń - jak wyżej.
Pewnie się da przez cały sezon zebrać tyle materiału dużym teleskopem aby złożyć mozaikę aby pokryć obszar jak z EDka ale nie w naszym klimacie. Niewykonalne... i nieba szkoda na jeden obiekt. ;)

 


 

B33_BAJ_ED.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, ryszardo napisał:

Ale fajna Rozetka - dla mnie marzenie... Poza tym to przyjemnie jest włączyć sprzęt i nie martwić się o guiding, plate solve itp. Na moim montażu mogę to robić do skali 1"/piksel do 10 min edit: więcej nie próbowałem.

Poniżej to już nie mam 100% uzysku....

 

 

Mój Boże! Ryszardo, świetny jest ten Twój montaż. To home made? Dobrze kojarzę? Moje aż tyle nie pociągną. Widłowy od BAJa z ogniskową 1820mm to max 90-120 sek i to blisko bieguna. 

Link to comment
Share on other sites

Miodzio, szeroko i kolorowo :) i fajnie, że przyległości są, a sama mgławica nabiera przestrzenności.  
A jak się odpowiednio spojrzy, to nie róża... tylko czacha, maska Dartha Vadera albo łeb pekińczyka ;))

 

NGC 2237_czacha.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Karol W. napisał:

Widłowy od BAJa z ogniskową 1820mm to max 90-120 sek i to blisko bieguna. 

Ale to jest rewelacyjny wynik przy tej ogniskowej, skala pewnie lepsza niż 0,7". No i sprzęt ciężki. Nie wiem jak mój się zachowa pod takim obciążeniem. Mam w częściach + optyka 18" f/4.1, ale jakoś nie mogę się zmobilizować ( już ładnych parę lat) aby to złożyć.

Link to comment
Share on other sites

Ups, zapomniałem, że mój korektor komy redukuje nieco ogniskową o ok 100 mm więc efektywnie BAJ ma 1728 mm, Ale fakt, z ASI1600 skala to 0,45", blisko równika maksymalnie 30-45 sek, chociaż zdarzało się i więcej akceptowalnych. Kiedy używałem Canona 5DmkII (pełna klatka i spory piksel) wychodziło całkiem nieźle ale wymagał on dłuzszych ekspozycji. Paradoksalnie, mniej pasująca parametrami matryca ASI daje lepsze efekty.  Co dziwne, montaż prowadzi czasem lepiej, czasem gorzej. Najlepiej gdy obiekt jest na wschodzie, najgorzej gdy w pobliżu południka. Lepiej prowadzi gdy zimno a jak upał to potrafi wariować. W BAJu silnik napędza małą ślimacznicę a ta za pomocą wałka główną przekładnię cierną fi 540mm. Teoretycznie elektronika (customowa) ma możliwość guidingu ale w praktyce nigdy jeszcze tego nie odpaliłem i teraz nawet sam tego nie zrobię. 
A jest na AP wątek o Twoim montażu? 

Link to comment
Share on other sites

Jest, ale nie wiem jak go odnaleźć. To z 2012r, miał tytuł " montaż projektowany przy porannej kawie" :) . To całkowicie klasyczny montaż niemiecki, tylko trochę większy, np. ślimacznica Ra ma Dp=360 mod1. DEC Dp=315 mod1. Sztywny jest. :) .

P.S - wyszukiwarka znajduje.

Edited by ryszardo
Link to comment
Share on other sites

W ostatni czwartek plan był na poważniejsze astrofoto ale do północy nad Radomiem "Mliko"

 

3,5 godziny OIII mgławica IC410 - za wiele nie widać. Muszę poczekać teraz ze dwa tygodnie jak Księżyc ucieknie i znów spróbować

ico3.jpg

Edited by RomekAstrobaza
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pierwszy strzał z Samyanga 135mm f/2.0. Tylko zabawa levelsami. Otwarty na maxa - f/2.0. 3,5h w subach po 120s. Detektor Canon EOS 1100D mod, Star Adventurer.

Gradient najprawdopodobniej wynika ze źle wykonanych flatów. Muszę to poprawić, bo jest potencjał.
test.thumb.jpg.c36cb519a7751a51205e7099af2e9e90.jpg

Edited by astrocola
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nie jest to końcowe zdjęcie z pewnością, więc wrzucam w tym wątku.

Obiekty to oczywiście Wielka Mgławica w Orionie oraz Płomień i Koński Łeb wraz z Pasem Oriona.

Kadr wykonany na zlocie zimowym w Beskidzie Niskim tydzień temu.

Niestety jak już pewnie wiecie warunki były mało łaskawe, bardzo słaby seing, chmury i duża wilgotność.

Przez użycie obiektywu zmiennoogniskowego Tamron 70-300mm (po raz pierwszy) chciałem zobaczyć jak zachowuje się SWSA i jestem bardzo zadowolony. Niestety w pewnej chwili korygując ostrość zmieniła mi się ogniskowa (ogniskowa zmniejszyła się sama pod własnym ciężarem :nerves:), dlatego mam po 15 klatek tak na prawde dwóch różnych ogniskowych (miało być 30x2min przy 300mm). Kamera to Nikon D610 niemodyfikowany, ISO1600, 15x120s. Wisiało to właśnie na SWSA nowo nabytym przeze mnie.

Jest malutko materiału, ale docelowo będę ten kadr powtarzał prawdopodobnie redcatem, bo ten tamron się niestety do niczego nie nadaje.
Obróbka: DSS, PixInsight, Lr.

_rodek_oriona_30min_ABE_ABE1_ABE.jpg

Edited by Zybert
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

NGC 2327

 

12 klatek (jeszcze gorące) i chmurwy @#!, nawet tranzytu nie doczekało. Powiem wam ze gradient od księżyca 92% z góry i gradient od miasta z dołu to już nie przelewki . . . .  

1821075009_NGC2327.thumb.jpg.4be38192ec3c63bc68de95ca673576ac.jpg

Edited by .zombi.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 36 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 69 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 131 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.