Skocz do zawartości

Uszkodzona przesylka, pretensje kupującego


Kirien

Rekomendowane odpowiedzi

Też sobie zadałem to pytanie. Otóż wybrzuszenie jest w obszarze , gdzie jest stopka szukacza.

Mogę się tylko domyślać, że w stopce był jakiś "szpej"  do fotografowania, właściciel zapomniał to zdemontować

i  fragment tego "szpeja" wycisnął ściankę walizeczki w górę przy zamykaniu walizeczki.   W ofercie sprzedaży też jest chyba w stopce szukacza jakiś czerwony element .  Post- oferta  jest na stronie 5 lub 6  -  zamknięty

 

Mogę wyfocić ten rejon, ale nic to nie wniesie nowego do dyskusji.

 

Z.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyszku - czyli jednak bierzesz już pod uwagę, że uszkodzenie mogło powstać z winy kuriera - ciesze się. To już krok na przód w rozmowie - odchodzimy od wyrzucania mi z wykrzyknikami gróźb i sugerowania, że wysłałem Ci dziurawą walizkę od środka, a przechodzimy do konkretów. Kolejny etap jaki proponuję to zgłoś reklamację do kuriera i poprowadź wątek z firmą kurierską. Mam nadzieję, że to sie rozwiążę bez strat dla Ciebie bo pomimo wszystko dzielimy jedną pasję i szanujmy się i traktujmy poważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli @Kirien pokaże filmik jak wszystko działa nie wyklucza to możliwości że wszystko potłukł 5min przed wysyłką.

 

Nawet jeśli @zbigniewwpokaże filmik jak wszystko jest zepsute to wcale nie wyklucza, że sam tego nie zepsuł 5min po otrzymaniu paczki. 

 

jednocześnie wszystko mógł zrobić też kurier albo magazynier - wykluczanie tego na 100% jest absurdem. 

 

Macie więc takie dwie opcje:

 

1. Słowo przeciwko słowu, plebiscyt zaufania. To jest gra w której każdy traci. Nie idźcie tą drogą. Nikt nigdy do niczego w ten sposób nie przekona.

 

2. Jedyna szansa żeby nikt za dużo nie stracił to współpraca. Wspólna gra przeciwko kurierowi.

 

Proszę @Kirien i @zbignieww do wyrażenia woli: w którą stronę idziecie. Bo na razie to można tylko zamknąć wątek i wysłać was do sądu, bo na forum to na pewno nie ma sensu tego prowadzić.

 

inwestygację o tym co się mogło jak zepsuć całkowicie pomija fakt że żaden z Was zupełnie nie ma pojęcia co się działo w sortowni, a sugerowanie że jakieś uszkodzenia nie mogły tam się zdarzyć świadczą jedynie o braku wyobraźni:)

 

 

  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrętło mikroruchów wylazło przez ścianę walizki?

Firmy kurierskie wycwaniły się i w przypadku uszkodzenia opakowania otwierają kartony i w razie czego przepakowywują, drukując nową etykietę.

Przy cennych, dużych paczkach radzę wysyłać kupującemu zdjęcie zrobione z obu stron paczki, przed nadaniem.

  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Behlur_Olderys napisał:

Nawet jeśli @Kirien pokaże filmik jak wszystko działa nie wyklucza to możliwości że wszystko potłukł 5min przed wysyłką.

 

Nawet jeśli @zbigniewwpokaże filmik jak wszystko jest zepsute to wcale nie wyklucza, że sam tego nie zepsuł 5min po otrzymaniu paczki.

otóż to... tu dowodem jest wyłącznie protokół który spisuje kurier. Tylko on chyba wtedy zabiera przesyłkę... Co by oznaczało że Zbigniew nie sprawdził przesyłki i teraz obaj panowie są w kropce, bo też pewnie nie ustalili w trakcie zakupu kto bierze odpowiedzialność za uszkodzenia itp jeśli firma kurierska odmówi, na co zwrócić uwagę czy przesyłka nie była otwierana (a przecież mogła, karton też mógł być zmieniony). O słodka naiwności...

Teraz to już trochę za późno na reklamacje, pozostaje wam się dogadać.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Behlur ...

 

W sądzie jeszcze nie byłem , ale byłby kłopot - bo mieszkam w Ostrawie  a niedługo stuknie mi 80  :(

 

Nie sądzę, by w sortowni , czy czasie transportu coś złego mogło się stać. Wskazuje na to charakter usterek

a paczkę od kuriera odebrałem w idealnym stanie. Szkoda, że sobie jej nie wyfociłem przed otwarciem.

Ale zapewniam:  wyglądała idealnie !   Zresztą złośliwch  nawet te fotki by nie przekonały, dalej by wymyślali

cuda-cudeńka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo uszkodzeń może powstać tak, że na opakowaniu nie ma żadnych śladów.

Ręka w górę ten kto odpakował przesyłkę przy kurierze "na wszelkie wypadek" ;)

 

Poza tym - odpakowujesz i soczewki w obiektywie rozbite. Czy kurier weźmie to na klatę?
Założę się, że każe spadać w podskokach ;) I słusznie.

 

M.

Edytowane przez Miesilmannimea
  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paczka ubezpieczona, opisana jako szkło - uwaga. To samo na etykiecie. Kupuje wysylkowo sprzety i przez mysl by mi nie przeszlo zeby nie sprawdzić paczki kurierskiej przy kurierze, jeżeli zawiera optykę i dotyczy to okularów i teleskopów. Tak czy inaczej - wierzę Zbyszkowi ze paczka wyglądała na nienaruszoną i wierzę, że uszkodzenie mogło powstać w transporcie, dlatego piszę tu po raz ostatni i proszę - zwróć się do kuriera i zgłoś sprawę. Jak kiedyś byłem poza domem i paczkę uszkodzoną odebrała w moim imieniu osoba z rodziny, to po powrocie (po tygodniu) zgłosiłem sprawę do kuriera GLS i zgłoszenie przyjęli. Trwało to kilka tygodni ale zwrócili mi równowartość towaru z dosłanego im paragonu. Dalej ta dyskusja nie ma sensu dlatego @Behlur_Olderys jak chcesz zamykać to z mojej strony nie ma sprzeciwu. @zbignieww-grunt to być uczciwym samynm ze sobą i z czystym sumieniem patrzeć co rano w lustro - tego życzę wszystkim.

Edytowane przez Kirien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, zbignieww napisał:

Nie sądzę, by w sortowni , czy czasie transportu coś złego mogło się stać. Wskazuje na to charakter usterek

a paczkę od kuriera odebrałem w idealnym stanie. Szkoda, że sobie jej nie wyfociłem przed otwarciem.

Ale zapewniam:  wyglądała idealnie !   Zresztą złośliwch  nawet te fotki by nie przekonały, dalej by wymyślali

cuda-cudeńka...

karton mógł być zniszczony, zgnieciony i zamieniony w sortowni. Albo przesyłka tak rąbnięta, że karton jest cały, ale zawartość niemal się upłynniła. Nie bądź naiwny, te filmiki w necie o tym jak kurierzy rzucają przesyłkami, to norma, a nie wyjątek.

 

Na przyszłość zastrzegaj kurierowi, że chcesz obejrzeć sprzęt i przy nim sobie spokojnie sprawdź czy jest cały, a jak nie, to żądaj spisania protokołu szkodowego. Jeśli powie że nie ma czasu - odmawiaj przyjęcia przesyłki, chociaż nigdy mi się nie zdarzyło, żeby kurier miał jakieś pretensje. Zawsze cierpliwie czekają. Za to płacisz. Na spokojnie można odpakować laptopa, załączyć, sprawdzić matrycę, lustra, soczewki i wyciąg w teleskopie. To trwa 3 minuty. Gdybyś tak zrobił, nie byłoby teraz tej całej sytuacji.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, zbignieww napisał:

Nie sądzę, by w sortowni , czy czasie transportu coś złego mogło się stać. Wskazuje na to charakter usterek

a paczkę od kuriera odebrałem w idealnym stanie. 

 

Skoro stawiasz się w roli sądowego biegłego to rzeczywiście nie ma żadnej dyskusji. Jak mówiłem: wiara, że kurier nie mógł nic zrobić to niesłychana naiwność i brak wyobraźni, dodatkowo implikuje to jednocześnie złą wolę drugiej strony, a jedyny dowód w sprawie to Twoje zapewnienia. To też w pewnym sensie pomówienie: że Kirien zepsuł i to ukrywa.

 

Poza tym Kirien równie gorliwie zapewniał że nic takiego nie miało miejsca. Czemu mamy wierzyć Tobie a nie jemu? 

Słowo przeciwko słowu. Wobec braku woli porozumienia można już zamknąć?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, lkosz napisał:

...Na spokojnie można odpakować laptopa, załączyć, sprawdzić matrycę, lustra, soczewki i wyciąg w teleskopie.

 

Poczekać na gwiazdy, zobaczyć czy obraz ostry, czy aberracji nie ma...

 

...a potem się obudziłeś ;)

 

M.

Edytowane przez Miesilmannimea
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowanie.

 

Wysyłasz coś wartościowego, to:

- zrób zdjęcia, jeśli trzeba filmy pokazujące, że sprzęt jest zgodny z ofertą,

- nagraj sam proces pakowania,

- zrób zdjęcia gotowej paczki,

- ubezpiecz odpowiednio,

- módl się o szczęśliwe dostarczenie przesyłki ;)

 

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Miesilmannimea napisał:

Podsumowanie.

 

Wysyłasz coś wartościowego, to:

- zrób zdjęcia, jeśli trzeba filmy pokazujące, że sprzęt jest zgodny z ofertą,

- nagraj sam proces pakowania,

- zrób zdjęcia gotowej paczki,

- ubezpiecz odpowiednio,

- módl się o szczęśliwe dostarczenie przesyłki ;)

 

M.

Dopisz przed tym jeden główny punkt - sprawdź przesyłkę w obecności kuriera - masz to napisane w regulaminach wszystkich firm kurierskich. W razie stwierdzonych uszkodzeń kurier sporządza protokół na miejscu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Miesilmannimea napisał:

Poczekać na gwiazdy, zobaczyć czy obar ostry, czy aberracji nie ma...

ale to nie zależy od kuriera :) a jeśli jednak zależy w danym sprzęcie, to właśnie dlatego lepiej kupić osobiście i sprawdzić przy sprzedającym, albo ostatecznie drożej w sklepie i mieć przynajmniej rękojmię oraz gwarancję producenta.

 

Teraz, Miesilmannimea napisał:

- módl się o szczęśliwe dostarczenie przesyłki ;)

powinno być: sprawdź przy kurierze i ewentualnie spisz protokół szkodowy, ewentualnie nagraj film z tego, tylko to jest dowodem w sprawie. A sprzętu szczególnie wrażliwego nie wysyłaj kurierem...

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Miesilmannimea napisał:

Ręka w górę ten kto odpakował przesyłkę przy kurierze "na wszelkie wypadek" ;)

Ja tak czasem robię. Zwykle przy towarach powyżej pół tysiaka. Nie robiłbym tego gdyby nie wasze ostrzegawcze wątki, które zdarzają się od początku istnienia for astro ;) DZIĘKI. ....u mnie na szczęście wszystko grało! :) Kurierowi niestety nerwy czasem popuszczały nieco, że stracił sporo czasu na te fanaberie ;P ale przezorny zawsze ubezpieczony ;)

 

Teraz widuję w cennikach kurierów jakieś dziwne dodatkowo płatne usługi "sprawdzanie zawartości". Co to oznacza? że jak sprzedawca nie nada w takim trybie to już sie skończyły czasy kiedy zawsze można było odpakowywać przy kurierze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie sprawdzenie przy kurierze wytypuje czy szkody poniesie kupujący czy sprzedający bo w takiej sytuacji na pewno nie firma kurierska. Dla nich zawsze przesyłka jest za dobrze zapakowana lub za słabo. Miałem taką sytuację, że zwracałem przedmiot bo mi nie pasował. Zapakowane pancernie, kilka warstw kartonu i folii aż grubo. Ale przesyłką było tak przyłożone że towar uległ uszkodzeniu. Oczywiście sprzedający spisał protokół szkód, a ja po kilku tygodniach dostałem informacje od firmy kurierskiej że mogą ich cmoknąć bo opakowanie zewnętrzne nie było uszkodzone. Od tamtej pory nie wierzę w ubezpieczenie przesyłek, no chyba że zupełnie zaginie to już nie mają jak się wymigać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, zbignieww napisał:

Co do wyciągu okularowego - musiałbym nakręcić video z dźwiękiem . Natomiast wybrzuszenie walizeczki -

proszę bardzo :DSC04163.thumb.JPG.a7980127f6eda878513faaed06078c33.JPGDSC04164.thumb.JPG.a501f51592953c2aa78f9ed8820fa58e.JPG

Witam.

Podobne uszkodzenie walizki miałem przy kupnie tego samego teleskopu w sklepie, (a nie posądzam sklepu o szkody) po sugestii sklep zmienił firmę kurierską, tak że takie uszkodzenia jak najbardziej mogą powstać w transporcie.

Życzę polubownego załatwienia sprawy.

Pozdrawiam.

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od firmy kurierskiej, ale np. w GLS o ile nic się nie zmieniło wystarczy zadzwonić i powiadomić go, żeby przyjechał. Mają na to 7 dni. Nie trzeba "przy kurierze" otwierać i spisywać protokołu szkody.

Taki przykład też podam swój "zawodowy": wysyłamy rocznie kilka tysięcy szklanych, delikatnych bombek choinkowym. Zabezpieczamy to perfekt, mamy na to specjalny patent, ale i tak potwierdzam to co wyżej piszecie - są sytuacje (fakt, rzadkie, jedna na około 500-800 paczek), że pudełko, karton jest w idealnym stanie a w środku totalna masakra z towarem - poniszczone wszystko. Nie do końca wiem jak to robią, ale tak jest... Stan pudełka z zewnątrz niekoniecznie musi odzwierciedlać to, jak paczka była traktowana. 

Edytowane przez Krzysiek Gaudy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kirien napisał:

doskonale wiem jak plynnie chodzil moj wyciąg i nie ma cudów ze sie popsul w transporcie w walizce SW owinietej gruba babelkową folią i kilkoma warstwami stretcha

 

29 minut temu, lkosz napisał:

karton mógł być zniszczony, zgnieciony i zamieniony w sortowni. Albo przesyłka tak rąbnięta, że karton jest cały, ale zawartość niemal się upłynniła.

Jaki KARTON? Z opisu wynika, że folia bąbelkowa + stretch, a to sprzężynuje, więc na zewnątrz uszkodzeń nie widać nawet po upadku. Te "skrzynie" sa pokryte jakąś śmieszną, cienką, alupodobną warstwą. To nie jest solidny produkt, on ma tylko tak wyglądać.

 

29 minut temu, lkosz napisał:

Na przyszłość zastrzegaj kurierowi, że chcesz obejrzeć sprzęt i przy nim sobie spokojnie sprawdź czy jest cały, a jak nie, to żądaj spisania protokołu szkodowego. Jeśli powie że nie ma czasu - odmawiaj przyjęcia przesyłki, chociaż nigdy mi się nie zdarzyło, żeby kurier miał jakieś pretensje. Zawsze cierpliwie czekają. Za to płacisz. Na spokojnie można odpakować laptopa, załączyć, sprawdzić matrycę, lustra, soczewki i wyciąg w teleskopie. To trwa 3 minuty.

Kurier ma to w d.. . On rozwozi paczki na zasadzie pozbyc się balastu z "paki", na tym polega jego robota. Nie płacisz kurierowi tylko jego pracodawcy, firmie spedycyjnej. Gdyby miał przy każdej paczce czekać 3 minuty, to skończyłby pracę o 19tej dwie ulice od sortowni.

 

Z tego co kojarzę, jeżeli KARTON, opakowanie nie ma oznak uszkodzenia, to bajo, widzisz tylko znikające plecy kuriera. Czy widać uszkodzenia na stretchu? Jeżeli było to tępe uderzenie, to wątpię..

Edytowane przez seg
  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.