Skocz do zawartości
  • 0

Co na start do astrofoto?


Angelo_44

Pytanie

Witam,

Zastanawiam się, jaki zestaw byłby odpowiedni do moich potrzeb.

Do tej pory obserwowałem jedynie wizualnie, aż nadszedł moment gdzie chciałbym spróbować swoich sił z astrofotografią.

Do tego celu początkowo chciałbym wykorzystać stary japoński refraktor achro 60/700, czy nada się do tego na start?

Myślałem nad montażem eq3-2 pro lub jakimś ioptronem skytracker.

Do tego kamerka asi 120mm.

Przyszłościowo myślałem o montażu który docelowo udźwignie Taka FC76 lub Taka FS102.

Chciałbym zacząć robić zdjęcia ds i planetek jeżeli jest to możliwe.

Tak jak pisałem, do tej pory byłem jedynie wizualowcem i w temacie AF jestem zielony.

Jeżeli taki lub podobny post istnieje, to z góry przepraszam, ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na moje pytania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Zestaw Omegon 60/700, kamera ZWO ASI i jeden z tych montaży to nie zadziała.

Montaż owszem - SkyTracker będzie na początek dobrym wyborem. Do tego jakiś używany Canon np. 1100 D i Samyang 135 i można zaczynać.

Kamerka ASI 120 to nie jest dobry wybór, bo to w zasadzie nie chłodzona kamera do guidingu lub planet - jako podstawowa.

Na takim podstawowym poziomie trudno pogodzić DS i planety.

Potem, przy dużym montażu to łatwiejsze.

Edytowane przez Gość na chwilę
  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć

Do DS: SWSA, wspomniany ioptron, albo inny tracker. Tudzież eq3-2 na start jak najbardziej. Do tego DSLR i obiektyw zależnie od tego jaki chcesz kadr uzyskać. Canonowe 200mm, legendarny Samyang 135 albo RedCat. Lub co tam ludzie piszą że dobre jest. Z grubsza powyżej 300/350mm na początek bym się nie wybierał. A potem nauka dokładnego namierzania na polarną, balansowania zestawu, i innych takich o szumach, stackach, streczach czy choćby układaniu kabli.