Skocz do zawartości

Czy skupianie się na sprzęcie na początek to dobra droga? A może soft?


amatorastro

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o astrofotografię, to chyba mam depresję i nie chodzi tu o brak pogodnych nocy. ;)

Jestem baaardzo początkujący. Sprzętu do astrofotografii mam zero.

Zabawiłem się więc w astrofotografię krótkoczasową (Canon 1000D z manualnym obiektywem 200/4) i klatki po 2s ze statywu.

Wynik tutaj pokazywałem, ale dla spójności wątku:

 

Stack dla chętnych

 

Do dyspozycji jak to początkujący mam tylko darmowe programy.

I to co mi wyszło (DSS i Gimp):

forum1.jpg.1e4feb5a604eb5b2898015510b8795f5.jpg

 

(Wstawię jutro jeszcze jeden wynik obróbki w DSS, Siril, Gimp - zapomniałem lapka z pracy.)

 

 

Na sąsiednim forum Kolega Wyluzowany obrobił mi powyższego stacka. Niestety nie odpowiedział mi, czy mogę jego pracę publikować, więc tego nie robię.

Powiem tak: myślałem, że wysłał mi nie moją fotkę M42 z mojego stacka, tylko innej osoby. Szczękę od tamtego czasu mam gdzieś tam jeszcze na podłodze.

 

 

Kolejny przykład to wątek z tego forum.
Kolega krzysztofmcgaywer udostępnił stacka.

 

Co bym nie kombinował, to lepiej niż poniższe nie mogłem uzyskać (Siril, Gimp):

M57.jpg

 

Koledzy z forum pokazali swoje wersje i oczywiście odbiegają one mocno od tego co ja potrafię uzyskać.

 

Tu sie rodzą pytania:

1. Czy ja jestem taka sierota i nie potrafię w darmowych programach "względnie porządnie" obrobić stacka (co oczywiście jest bardzo możliwe)?

2. Czy też w tych darmowych programach nie uda się po prostu zrobić tego o wiele lepiej.

 

Jeśli po prostu ja nie potrafię używać darmowych programów, to nie ma wyjścia i trzeba dalej oglądac tutoriale i próbować, albo kolekcjonować znaczki.

Jeśli pkt 2 jest prawdą, to nie ma za bardzo sensu kupowanie lepszego sprzętu, skoro wąskim gardłem jest oprogramowanie i najpierw trzeba kupować takowe, zamiast "HEQ5 minumim na początek, itd., itd."